اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تراژدی تلخ تعطیلی ۱۱ ساله کارخانه دهشیر کهگیلویه

تنها کارخانه تولیدی دهشیر شهرستان کهگیلویه با ۱۱ سال تعطیلی، تاکنون قدمی برای احیای مجدد آن برنداشته شده است.

تراژدی تلخ تعطیلی ۱۱ ساله کارخانه دهشیر کهگیلویه

خبرگزاری فارس کهگیلویه؛ سیده مریم پیروزان: دولت سیزدهم همواره بر لزوم حمایت از تولید تاکید داشته و باید دید این شعار تا چقدر در واقعیت عملی خواهد شد.

در شهرستان کهگیلویه از کشاورزی و دامداری می‌توان به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌های اشتغال و توسعه مردم این دیار نام برد.

اما چقدر غم‌انگیز تنها کارخانه صنعتی تولیدی این شهرستان(کارخانه دهشیر) بیش از ۱۱ سال فعالیت آن متوقف شده و هیچ مسؤولی در صدد رفع مشکلات این کارخانه برنیامده و دغدغه احیای آن را ندارند.
 


این کارخانه، دوغ و شیر آن با بهترین کیفیت زبانزد عام و خاص بود و به علت تعطیلی، روزانه ۱۵ تن شیر گاوداری متعلق به کارخانه به تعاونی‌های شهرستان بهبهان انتقال داده می‌شود.

کارخانه دهشیر در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و ۲۸ نفر در آن مشغول به کار شدند اما به علت کمبود شیر و سایر مشکلات دیگر از جمله سرمایه در گردش در سال ۱۳۹۱  تعطیل شد.

مدیر این کارخانه با تلاش‌های خود اقدام به گاوداری برای تهیه شیر کرد، شاید بتوان به این وسیله کارخانه مجدداً احیا شود اما عدم همکاری مسؤولان بر تراژدی تلخ آن افزوده شد و بنابر اطلاعات دریافت شده مسؤولان آمدند قول دادند و رفتند و در عمل هیچ‌کاری انجام نگرفت.

 در سالی که رهبر معظم انقلاب بر تولید تاکید فراوان دارند اما عدم همکاری و سهل‌انگاری مسؤولان در تعطیلی این کارخانه کاملاً مشهود است، قطعا راه اندازی این کارخانه می‌تواند به گسترش اقتصادی این شهرستان کمک کرده و زمینه اشتغال هر چند محدود جوانان بیکار این شهرستان را فراهم کند.
 


حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت در بازدید از گاوداری ۳۰۰ رأسی شرکت و صنعت مروارید و کارخانه دهشیر اظهار کرد: این کارخانه یک ظرفیت تولیدی مهم در کهگیلویه است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده که نیاز است به طور ویژه دیده شود.

وی با بیان این که صنعت تخصصی در شهرستان وجود ندارد، گفت: باید از صنایعی که ظرفیت و منابع تولیدی در شهرستان دارند بیشتر استفاده شود.

امام جمعه دهدشت افزود: در اولین فرصت با دعوت از مسؤولان استانی، و بازدید مجدد از کارخانه دهشیر، نیازمندی‌های آن را بررسی، مدیران را پای کار خواهم آورد و شخصا پیگیر آن خواهم بود.

وحدانی‌فر مهم‌ترین مشکل این واحد تولیدی را سرمایه در گردش عنوان و بیان کرد: باید تسهیلات به میزان کافی در اختیار این کارخانه قرار بگیرد که از این ظرفیت مهم نهایت استفاده و بهره‌وری انجام شود.

به گزارش فارس، با توجه به وضعیت اشتغال و نبود کارخانجات دولتی و صنعتی در این کهگیلویه، ضروری است دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی از حرف به عمل برسد و با احیای این کارخانه زمینه اشتغال جوانان این شهرستان را فراهم کند.
 


انتهای پیام/۸۲۰۱۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول