اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

صف‌های طولانی انتظار برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های CNG اقلید/ سرمایه‌گذاران وارد میدان شوند

صف‌های طولانی انتظار برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های CNG در اقلید معضلی در این شهرستان است که به مطالبه‌ای جدی از مردم تبدیل شده است چراکه در شهرستانی با بیش از 100 هزار نفر جمعیت که به دلیل موقعیت مکانی، پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری در طول سال نیز می‌باشد، فقط 2 جایگاه فعال است.

صف‌های طولانی انتظار برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های CNG اقلید/ سرمایه‌گذاران وارد میدان شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، صف های طولانی جایگاه CNG شهر اقلید و گلایه و مطالبه مردم، موضوعی است که این روزها در فضای مجازی و حقیقی مطرح می شود.

شهرستان اقلید، یکی از شمالی‌ترین شهرهای استان فارس و دارای آب و هوا و طبیعتی خوب و زیبا است که پذیرای میهمانان و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور به ویژه در فصل های بهار و تابستان است.

همچنین با توجه به اینکه در چهار راه مواصلاتی چند استان قرار دارد، به محل عبور برای مسافرت‌های کاری و تفریحی نیز تبدیل شده است و این امر مستلزم وجود زیرساخت‌های لازم در سطح شهر و شهرستان است.

وجود جایگاه CNG یکی از این نیازهای زیرساختی در هر شهر و شهرستانی است که متأسفانه در اقلید نبود این جایگاه به اندازه کافی، به مشکل و مطالبه ای جدی تبدیل شده است.

تنها 2 جایگاه CNG در مرکز شهرستان (شهر اقلید) وجود داشته و سایر شهرها و نقاط شهرستان از این ظرفیت بی بهره هستند و این 2 جایگاه که هر دو به مسافت کمی در ابتدای شهر اقلید از سمت سورمق قرار دارند، علاوه بر اینکه باید نیازهای سوخت خودرویی شهروندان اقلیدی را تأمین کنند، به واسطه موقعیت مکانی شهر و شهرستان که محل تردد مسافرانی است که از این منطقه عبور می‌کنند، باید نیاز آنها را نیز تأمین کنند که به دلیل ظرفیت محدود، امکان پذیر نیست.

مسئله دیگری که بسیار حایز اهمیت است، پناه آوردن رانندگان خودروهای صف کشیده در جایگاه CNG شهرداری به سایه درختان وسط بلوار مقابل این جایگاه است، که خطر جانی به دنبال داشته و با توجه به تردد بالای خودرویی در این محل می تواند خطرآفرین باشد.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از سرمایه‌گذاران احداث جایگاه CNG حمایت می‌کند

در زمینه بررسی ظرفیت جایگاه‌های CNG شهرستان و شهر اقلید و مطالبه مردمی گفت و گویی با رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان اقلید به شرح زیر صورت گرفت:

بهنام صفی خانی با بیان اینکه 2 پمپ گاز در شهر اقلید وجود دارد، به دومنظوره بودن جایگاه فدک (سوخت مایع و گاز) که دارای چهار نازل و دو دیسپنسر است، اشاره و عنوان کرد: جایگاه CNG فدک به دلیل ظرفیت کم کمپرسورها در بیشتر مواقع با یک دیسپنسر و دو نازل فعال است.

رئیس شرکت فرآورده های نفتی اقلید اظهار داشت: جایگاه CNG شهرداری اقلید تک منظوره بوده و دارای سه دیسپنسر است که در برخی موارد به دلیل محدودیت کمپرسور جایگاه و برای جلوگیری از افت فشار، از تمام ظرفیت موجود نمی تواند استفاده کند و تنها با دو دیسپنسر یعنی 4 نازل فعال است.

وی بیان داشت: هر جایگاه CNG بر اساس ظرفیت و استانداردهای خاص احداث و فعالیت می کند و نمی توان ظرفیت آن را خارج از استانداردها، افزایش داد.

رئیس شرکت فرآورده های نفتی اقلید با بیان اینکه به موضوع کمبود جایگاه CNG در سطح شهرستان واقف هستیم، از استقبال و حمایت از سرمایه گذاران برای احداث این جایگاه در شهر اقلید و شهرستان سخن گفت و اظهار داشت: سرمایه گذارانی که آورده کافی در اختیار دارند، با جانمایی درست و پیگیری سریع و به موقع می توانند علاوه بر رفع نیاز شهرستان، سودآوری خوبی نیز داشته باشند.

صفی خانی گفت: طی سال‌های گذشته، متقاضیانی برای احداث جایگاه CNG در نقاط مختلف شهرستان اعلام آمادگی کردند اما پیگیری و اجرای طرح را ادامه و پایان ندادند.

وی با بیان اینکه جانمایی و احداث جایگاه CNG باید طبق استانداردهای شرکت نفت بوده و از نظر ایمنی و سایر امور مورد تأیید باشد، تصریح کرد: همانگونه که شرکت نفت بر تمام مراحل اجرای کار و احداث جایگاه، تا مرحله بهره برداری، نظارت خواهد داشت، از سرمایه گذارانی که در این راستا قدم بردارند، حمایت کرده و همراه خواهد بود.

صفی خانی یادآور شد: مجوزهای احداث جایگاه CNG معمولا یک ساله است و اگر در طول این مدت اقدام پیگیری و اقدام نشود، مجوز باطل می‌شود، از این رو متقاضیانی برای انجام این کار اقدام کنند که قدرت و توان اجرای هرچه سریع تر پروژه را داشته باشند.

رئیس شرکت فرآورده های نفتی اقلید در مورد حضور رانندگان در بلوار مقابل جایگاه CNG شهرداری اظهار کرد: هر جایگاه CNG، باید مکانی برای رانندگان و همراهان در زمان سوخت‌گیری در نظر بگیرد و بر این اساس در جایگاه CNG شهرداری محل انتظار مسقف وجود دارد اما به دلیل افزایش بیش از ظرفیت خودروها برای سوخت‎گیری در این جایگاه، مکان در نظر گرفته شده کافی نبوده و جوابگوی حجم بالاتر از ظرفیت اولیه نیست.

وی افزود: یکی از دلایل صف‌های طولانی در جایگاه شهرداری را می توان محدودیت جا و قدرت مانور بسیار کم محل جایگاه عنوان کرد،  چراکه در بسیاری از جایگاه ها به دلیل فضای کافی، امکان تفکیک خودروها از لحاظ قرارگیری باک خودرو (باک سمت چپ و راست) وجود دارد که این امر موجب منظم بودن سوخت گیری و عدم ایجاد صف های طولانی می شود اما در جایگاه CNG شهرداری اقلید این امکان وجود ندارد.

صفی خانی خود بار دیگر با اشاره به استقبال و حمایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از سرمایه گذاران و با بیان اینکه متقاضیان احداث جایگاه CNGمی توانند با ورود به سامانه  HYPERLINK "https://mojavez.ir" \t "_blank" mojavez.ir  اقدام به ثبت نام اولیه کنند، یاداور شد: اگر مکان موردنظر برای احداث جایگاه، خارج از محدوده شهری باشد باید تأییدیه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای موجود باشد و در صورتی که محدوده شهری انتخاب شود، باید استعلامات لازم از شهرداری، محیط زیست و... انجام و پس از تأیید، مجوز لازم توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی صادر شود.

احداث جایگاه جدید CNG در اقلید/ تأکید فرماندار بر حمایت از سرمایه‌گذار اجرای این طرح

فرماندار شهرستان اقلید با اشاره به اقدامات انجام شده و پیگیری صورت گرفته در راستای صنعت، اشتغالزایی و پویایی اقتصادی و معیشتی منطقه، اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذار و تسهیل در امور برای اجرای طرح‌های مختلف از سیاست‌هایی است که شورای اداری شهرستان اقلید درپیش گرفته و به لطف خداوند، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

شهرام منصوری در رابطه با موضوع و مشکل کمبود جایگاه CNG در این شهرستان و شهر اقلید و مطالبه مردم، اظهار داشت: در این زمینه نیز از سرمایه گذارانی که متقاضی احداث جایگاه CNG در سطح شهرستان اقلید باشند، حمایت می شود تا علاوه بر رفع مشکل مردم، قدمی دیگر در راستای اشتغال‌آفرینی برداشته شود.

وی به پیگیری یکی از متقاضیان احداث جایگاه CNG در شهر اقلید اشاره کرد و گفت: موضوع واگذاری زمین به متقاضی اجرای این پروژه در کارگروه امور زیربنایی مطرح و مصوب شد زمین به سرمایه گذار واگذار شود.

منصوری ادامه داد: زمین در نظر گرفته شده برای احداث این جایگاه (بلوار کشاورز)، تأیید و اکنون در مرحله قیمت گذاری قرار دارد و پس از قیمت گذاری کارشناسی اقدامات بعدی پیگیری می شود.

به گزارش فارس، بررسی و تسهیل در امور مربوط به احداث این جایگاه CNG، یکی از موضوعاتی بود که در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان اقلید، که هفته گذشته برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه فرماندار اقلید بر لزوم همکاری ادارات مربوطه با سرمایه گذار به منظور انجام امور اداری و ... تأکید کرد و ادارات مربوطه نیز خواستار پیگیری سریع و بی وقفه سرمایه گذار برای تسریع در سپری کردن این مراحل شدند.

اجرای شبکه و گازرسانی به جایگاه جدید CNG پس از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی

رئیس شرکت گاز اقلید نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه احداث جایگاه‌ها، تحت نظارت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌باشد شرایط لازم برای اجرای این طرح ها را این شرکت مشخص می کنند.

محمد حیدری افزود: هر صنعت، شهرک صنعتی یا مسکونی و کارخانه ای که نیاز به گاز داشته باشد، شرکت گاز اقدام می کند اما طبق مقررات موجود، باید پروژه، پیشرفت فیزیکی 30 درصدی داشته باشد تا مکاتبات لازم جهت اجرای شبکه و گازرسانی انجام شود.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از اتمام امور اداری و آغاز ساخت و ساز توسط سرمایه گذار احداث جایگاه جدید CNG، شرکت گاز قول همکاری می دهد که مکاتبات لازم برای گازرسانی به این جایگاه را انجام داده و از هیچ گونه همکاری دریغ نمی کند.

 

 

گزارش از : مرضیه یحیی‌پور

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول