اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

این عروسک‌ها نائب الزیاره توان‌یابان هستند

به همت موسسه بهشت امام رضا(ع) و خیرین مجموعه، تعداد ده هزار عروسک دارای معلولیت، تولید و نائب الزیاره توانیابانی است که آرزوی سفر به کربلا را دارند.

این عروسک‌ها نائب الزیاره توان‌یابان هستند

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، موسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) که مرکز نگهداری بیش از هزار نفر از ایتام، معلولین، کم توانان ذهنی و سالمندان بیمار رها شده است، در راستای فرهنگ سازی در زمینه پذیرش تفاوت‌ها، تصمیم به تولید عروسک‌های دارای معلولیت گرفته ، بدین امید که برای کودکان هم‌ بازی‌های متفاوتی بسازد تا مسیر پذیرش این گروه از افراد نیز در جامعه هموار شود.

در نخستین قدم، به همت موسسه بهشت امام رضا(ع) و خیرین مجموعه، تعداد ده هزار عروسک دارای معلولیت، تولید و نائب الزیاره توانیابانی است که آرزوی سفر به کربلا را دارند، اما به دلایل مختلفی همچون عدم مناسب سازی مسیر برای معلولین، تمکن مالی و شرایط جسمانی قادر به حضور در این حماسه بزرگ را ندشته‌اند.

بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده این عروسک‌ها قرار است تا در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و همچنین فرودگاه امام خمینی به کودکانی که عازم این سفر هستند هدیه داده شده تا نایب الزیاره توان‌یابان در سفر عتبات عالیات بوده و سلام آنها را به پیشگاه سیدالشهدا(ع) برسانند.

خانواده عروسکی بهشت امام رضا(ع) ، نخستین حضور خویش را با نام سیدالشهدا (ع) آغاز و در نظر دارد تا فعالیت‌های خویش را در مناسبت‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی اجتماعی ادامه دهد.

روایت عروسک قصه ما؛ دوره کودکی خیلی روزگار مهمیه. بخش عمده‌ای از باورها، اعتقادات و در نهایت رفتارهای ما برمی‌گرده به قصه‌های که تو بچگی برامون گفتند، اسباب بازی‌هایی که برامون خریدند و لالایی‌هایی که برامون خوندند.

همه ما آنقدر خوشبخت بودیم که لالایی‌های بچگی مون، روضه امام حسین (ع) بوده، افتخار جوونیمون سینه زنی براش و رویای زندگیمون قدم زدن در مسیر پیاده روی اربعین

اما حسرت ما وقت کوله بستن برای سفر اربعین، بغض دوستاییه که نمی‌تونن با ما هم قدم باشند. می‌دونید چرا؟ چون اسباب بازی‌های بچگی همه ما، شبیه هم بوده. آنقدر شبیه هم که متوجه تفاوت‌ها نشدیم. یاد نگرفتیم، نپذیرفتیم. براش آماده نشدیم. برای همین هم مسیرها برای تفاوتها مهیا نشده

حالا مجموعه بهشت امام رضا(ع) تصمیم گرفته یه تعداد عروسک طراحی و تولید کنه که با عروسک‌های دیگه متفاوتند و می‌تونند قصه‌های بچگی ما رو کامل کنند.

هر عروسک به نیابت یک توانیاب تولید و راهی زیارت می‌شه تا به دست بچه‌هایی برسه که تو مسیر پیاده روی اربعین قدم می‌زنند. به این امید که بچه‌ها یه همسفر دوست داشتنی متفاوت پیدا  کنند. عروسک شون رو با خودشون به زیارت ببرند و سلام توانیابی که عروسک به اسم آنها تولید شده رو به آقا برسونند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول