اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرود هواپیمای حامل تسلیحات رژیم صهیونیستی در باکو

منابع رسانه‌ای، امروز با اشاره به تداوم صادرات تسلیحات رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، از فرود یک فروند هواپیمای حامل سلاح‌های صهیونیستی در باکو خبر دادند.

فرود هواپیمای حامل تسلیحات رژیم صهیونیستی در باکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، بامداد امروز (یکشنبه، ۲۱ سپتامبر)، یک هواپیمای باری آذربایجان حامل تسلیحات رژیم صهیونیستی از فلسطین اشغالی به باکو بازگشت.

 

 

 

بر اساس این گزارش، این هواپیمای باری از نوع بوئینگ ۷۴۷، در چارچوب معاملات تسلیحاتی آذربایجان با صهیونیستها بامداد امروز، از مبدا تل‌آویو، وارد باکو شد و هواپیمای مذکور حامل سلاح و مهمات برای آذربایجان بود.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، دیروز (شنبه) در گزارشی از افزایش قابل توجه صادرات سلاح از این رژیم به کشورهای دیگر در دو سال خبر داد و مدعی شد که حجم صادرات سلاح در سال ۲۰۲۱ به ۱۱.۳ میلیارد دلار رسیده بود.

به نوشته وبگاه عربی‌۲۱،  «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بدون ذکر آمار دقیقی، در این باره گفت که صادرات سلاح در سال ۲۰۲۲ به مراتب بیشتر از سال گذشته میلادی است که این موضوع می تواند به دلیل جنگ اوکراین و افزایش مشتری‌های سلاح از کشورهای اروپایی باشد.

با این‌که رژیم تل آویو، از ارائه بسیاری از اطلاعات در خصوص مشتریان تسلیحات خود خودداری می‌کند اما «تال اشنایدر» کارشناس نظامی صهیونیستی در این باره در وبگاه عبری زبان «زمان» با اذعان محرمانه بودن مقصد بسیاری از این سلاح‌ها تایید کرد که جمهوری آذربایجان در صدر لیست خریداران سلاح از رژیم صهیونیستی است و پهپادهای خریداری شده از این رژیم در جنگ قره‌باغ علیه مواضع ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار گرفت.

در این راستا چندی پیش «مدد قلی‌اف» وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان از تداوم همکاری این کشور و شرکت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و در چهارمین نمایشگاه امنیتی-دفاعی «Securex Caspian» در باکو گفت: « [جمهوری] آذربایجان به همکاری با شرکت‌های ترکیه‌ای و اسرائیلی ادامه خواهد داد.»

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز پیشتر در گفت‌و‌گو با «نشریه دفاع ملی روسیه» خبر داده بود که این کشور به طور گسترده از تل‌آویو تجهیزات نظامی خریداری کرده است.

وی تصریح کرده بود که باکو از تل‌آویو، پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» (Sky Striker) و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول