اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

روسیه: تعیین سقف برای قیمت نفت را هرگز نمی‌پذیریم

وزیر انرژی روسیه پذیرش تعیین سقف قیمتی از سوی کشورهای غربی برای گاز کشورش را رد و تاکید کرد که مسکو چیزی را با ضرر نمی‌فروشد.

روسیه: تعیین سقف برای قیمت نفت را هرگز نمی‌پذیریم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، «نیکلای شولگینوف»، وزیر انرژی روسیه با رد این که کشورش ایده کشورهای غربی برای محدود کردن قیمت منابع انرژی روسیه را خواهد پذیرفت، تاکید کرد که مسکو نفت و گاز را با ضرر یا کمتر از قیمت آن نمی‌فروشد.

او امروز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مطمئناً ما (چیزی) را با ضرر یا کمتر از هزینه نمی‌فروشیم. این غیرممکن است. این یک نوع توطئه کارتل علیه ما است. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم به این شکل با ما رفتار شود.

رهبران کشورهای گروه هفت (بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و ژاپن) در نشست ژوئن گذشته بر عزم خود برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه گفتند و موافقت اصولی خود را با تعیین سقف برای قیمت نفت و گاز روسیه اعلام کردند.

در ماه سپتامبر، گروه هفت بر عزم خود برای اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه به عنوان بخشی از گسترش تحریم‌ها علیه این کشور تاکید کرد. قرار بود سقف قیمت نفت از  پنجم دسامبر و قیمت فرآورده‌های نفتی در  پنجم فوریه ۲۰۲۳ اعمال شود؛ اما کشورهای اتحادیه اروپا جمعه گذشته نتوانستند بر سر تعیین سقف قیمت گاز روسیه به توافق برسند.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده بود که تعیین سقف قیمت گاز صادراتی از روسیه چشم اندازی ندارد و گامی است که منجر به افزایش قیمت سوخت آبی در بازارها می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول