اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استاندار فارس: حفر چاه جدید در محدوده تالاب‌های فارس ممنوع است

استاندار فارس، با اشاره به آسیب‌های وارد شده به تالاب‌های استان در اثر حفر چاه در اطراف آنها گفت: باید با قاطعیت مانع حفر هر گونه چاه جدید شد و فرمانداران باید این مهم را با جدیت در شهرستان ها رصد کنند.

استاندار فارس: حفر چاه جدید در محدوده تالاب‌های فارس ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه انروز در ستاد احیای تالاب های استان فارس اظهار داشت: باید برنامه ریزی شود که سالانه ۱۵ درصد چاه های غیرمجاز استان به ویژه در اطراف تالاب ها پر شود.

وی ادامه داد: البته در بحث پر کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی به گونه ای عمل شود که معاش افرادی که درآمدشان از این محل تامین می شود دچار مخاطره نشود.

استاندار فارس همچنین تاکید کرد: مزارعی که به شکل غیر بهداشتی و با فاضلاب آبیاری می شوند به سرعت شناسایی و نسبت به قلع و قمع آنها اقدام شود.

ایمانیه تاکید کرد: کسانی هم که به خود اجازه می دهند به خاطر منافع شخصی با سلامت و جان مردم بازی کنند نیز به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی ادامه داد: در برخورد جدی با چنین افراد سودجویی به هیچ وجه نباید مماشات کرد و متولیان امر و دستگاه های مسئول باید ضمن اقدام سریع و قاطع در تخریب و از بین بردن چنین مزارعی، افراد خاصی را نیز به دست قانون بسپارند.

استاندار فارس بیان کرد: اگر مورد یا مواردی از چنین مزارعی در استان مشاهده شود بیانگر کوتاهی و عدم نظارت درست و دقیق اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و این مجموعه باید پاسخگو باشد.

ایمانیه گفت: وظیفه محیط زیست است که نظارت کند و اگر به این نتیجه رسید که کوتاهی هر مجموعه ای باعث بروز چنین مشکلی شده باید ضمن نامه نگاری با آن دستگاه تقاضای رفع ایراد و مشکل کند و اگر آن دستگاه و مجموعه به هشدار محیط زیست توجه نکرد محیط زیست نسبت به معرفی دستگاه خاطی اقدام کند.

وی ادامه داد: در این موضوع مساله سلامت و جان شهروندان در میان است و هیچ مجموعه ای حق ندارد کوتاهی کند و همه باید به وظیفه خود عمل کنند تا این مشکل تکرار نشود.

کشاورزانی که از چاه‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند به سمت مشاغل دیگر هدایت شوند

استاندار فارس، همچنین ضمن تاکید بر لزوم حفاظت و صیانت از منابع آبی استان افزود: کارگروه زیربنایی تا شهریور سال آینده ۵۰ درصد کشاورزانی که از چاه های غیرمجاز استفاده می‌کنند را به سمت فعالیت های غیر کشاورزی سوق دهد و در این مسیر استانداری فارس نیز حمایت لازم را خواهد داشت.

ایمانیه ادامه داد: همچنین چاه‌های مجاز فاقد کنتور هوشمند نیز تا سال آینده و از طریق تسهیلات بانک کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شوند.

تمام عوامل موثر در انتشار بوی بد اطراف فرودگاه شیراز شناسایی شوند

استاندار فارس، در خصوص تداوم انتشار بوی بد در اطراف فرودگاه شیراز گفت: تمام عواملی که می تواند موجب انتشار این بوی مشمئز کننده شود شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

ایمانیه افزود: یکی از دلایل وجود این بو، فاضلاب کارخانه های نشاسته سازی مستقر در این منطقه عنوان می شود که به این واحدها تا پایان آبانماه مهلت داده می شود که نسبت به ساماندهی فاضلاب خروجی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: البته به جز این، فاضلاب های خانگی و صنعتی هم می توانند در انتشار این بو موثر باشند که باید این مساله با جدیت بررسی و برای رفع همه این عوامل تصمیم مقتضی و قاطع گرفته شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول