اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اخبار مرزهای ایران و عراق| مرزهای غرب کشور به‌ روی زائران عتبات باز است

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وضعیت تردد زائران و آرامش در مرزهای غرب کشور، گفت: ما در این مرحله از امنیت زائران برای عبور از مرز اطمینان کامل داریم، بنابراین زائران می‌توانند به مرزها مراجعه کنند.

اخبار مرزهای ایران و عراق| مرزهای غرب کشور به‌ روی زائران عتبات باز است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وضعیت تردد زائران و آرامش در مرزهای غربی کشور اعلام کرد که با توجه به برقراری امنیت در مرزهای منتهی به عراق، زائران می‌توانند به سوی عتبات عالیات سفر کنند. 

 ۲۱:۱۰/ میراحمدی: هیچ مشکلی برای زائران اربعین وجود ندارد

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین شامگاه دوشنبه (۲۱ شهریور) در گفت‌وگوی تلویزیونی با بخش خبری 21 شبکه خبر سیما درباره تردد زوار از مرزهای کشورمان به سوی عراق اظهار داشت: چند روزی است که پس از یک مقطع چند ساعته که مشکلاتی بروز کرد و به سرعت حل شد، اکنون شاهد تردد روان زوار به سمت مرزهای عراق هستیم.

 رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: هیچ مشکلی نه در این سوی مرز و نه در آن سوی مرز وجود ندارد و امسال هم شاهد حماسه عظیم اربعین حسینی (ع) خواهیم بود.

*۱۸:۵۱/ رئیس ستاد اربعین: وضعیت مرزهای 6گانه بسیار خوب است

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین عصر امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) در گفت‌وگوی تلویزیونی با بخش خبری 18 شبکه خبر سیما درباره تردد زوار از مرز شلمچه اظهار داشت: امروز صبح به دلیل تجمع چند ده هزار نفری تعدادی از اتباع افغانستانی که برخی از آن‌ها دارای مدرک قانونی قابل قبول از سوی مسئولان عراقی نبودند، رفت و آمد زوار از این مرز با مشکل روبرو شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره وضعیت تردد زوار از مرزهای ۶گانه نیز خاطرنشان کرد: وضعیت مرزهای ما بسیار خوب است، هم خروج به سوی عراق و هم بازگشت به داخل کشور به سهولت جریان دارد.

*۱۶:۰۸/ تمام ظرفیت‌های دولت برای حفظ آرامش زائران اربعین فعال شده است

 محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در گفت‌وگویی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف دولت و گروه‌های مردمی و مواکب، اظهار داشت: امسال با توجه به کاهش مخاطرات کرونا در سطح کشور، با تقاضای بی سابقه‌ای برای سفر اربعین مواجه بودیم که بخشی از مشکلات در دو هفته اخیر به علت این سطح از تقاضا و حضور انبوه جمعیت در مرز‌های چهارگانه و تمرکز ستاد اربعین با محوریت وزارت کشور برای حل چالش‌ها و مشکلات این رویداد عظیم بود.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت برای حفظ آرامش زائران اربعین تمام ظرفیت‌های خود را فعال کرده و بخشی از این ظرفیت‌ها را به کشور عراق نیز ارسال کرده است.

*۱۴:۴۴/ رئیس ستاد مرکزی اربعین: زائران عتبات می‌توانند به مرزها مراجعه کنند

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین ظهر امروز دوشنبه ۲۱ شهریور در گفت‌وگوی تلویزیونی با خبر 14 شبکه اول سیما درباره آخرین میزان ورود و خروج زائران از کشور اظهار داشت: آمار خروج زائران ما تا نیم ساعت گذشته 2 میلیون و 850 هزار نفر و تعداد زوار بازگشتی به کشورمان 900 هزار نفر هستند.

وی افزود: طی امروز روند خروج زائران از کشورمان به سوی عراق سیر افزایشی داشته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه پیک دوم خروج زائران از سه‌شنبه آغاز و تا روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و صبح جمعه ادامه خواهد داشت، گفت: اقدامات لازم برای مواجهه با این جمعیت پیش بینی شده تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مدیریت پیک نخست خروج زائران ادامه داد: به دلیل برخی مسائل موجود در آن سوی مرز با مشکلاتی مواجه شدیم، اما با یک مدیریت جهادی و میدانی مدیریت شد و بدون هیچ حادثه و تلفاتی از آن پیک عبور کردیم.

میراحمدی بیان داشت: ما از روز گذشته که اعلام کردیم، زائران می توانند خود را با اتوبوس به مرزها برسانند، جمع دیگری از زائران خارج از این روش عمل کرده و ما هم با حضور این عزیزان مخالفت نکردیم. وضعیت زائران تسهیل شده و آرامش و امنیت نیز برقرار بوده و ما نیز از امنیت زائران در این مرحله برای عبور از مرز اطمینان کامل داریم. بنابراین، زائران می توانند به مرزها مراجعه کنند. البته اولویت ما استفاده از اتوبوس توسط زائران است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره تدابیر اندیشیده شده جهت بازگشت زوار اربعین بیان داشت: آقای وحیدی وزیر کشور روز گذشته در جلسه ای با حضور فرمانده کل انتظامی، فرمانده پلیس راهور، رئیس ستاد اربعین فراجا، مسئولان سپاه و راه و ترابری شرکت کرد. براساس توصیه ها و برنامه ریزی های دقیق ما برای اولین بار شاهد اتفاقات خوبی هستیم. 

وی ادامه داد: از همراهی و توجه زائران به توصیه های ستاد مرکزی اربعین تشکر می کنیم. برای اولین بار است که موج بازگشت زائران از یک هفته مانده به اربعین آغاز شده و روز گذشته شاهد بازگشت 200 هزار نفر زائر بودیم. همه این زائران به خوبی و در کمترین زمان از مرزها منتقل شدند. این در حالی است که در سال 98 زائران ما تا 36 ساعت منتظر اتوبوس بودند.

میراحمدی تاکید کرد: برنامه ما این است که امسال کمترین ماندگاری در مرز را داشته باشیم. موضوع حمل و نقل یکی از دغدغه های اصلی شخص رئیس جمهور است و انشاالله بتوانیم با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته، یک اقدام شگفت انگیزی برای اولین بار انجام شود که میزان ساعت ماندگاری در مرزها برای زائران ما به حداقل میزان ممکن خود برسد.

 

 

۱۳:۵۸ / رئیس اورژانس کشور: مورد مشکوک به کرونا بین زائران اربعین نداشتیم

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مراسم اربعین برگزار نشد پیش بینی می‌کردیم امسال استقبال زیادی از این مراسم بشود.

وی به اشاره به شرایط آب و هوایی گرم، افزود:  تقریبا قبل از عید قربان هماهنگ با ستاد اربعین کمیته‌های خودمان را در بخش بهداشت، درمان، فوریت‌های پزشکی، لجستیک و پشتیبانی فعال کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه حداقل 780  دستگاه آمبولانس در هشت مرز کشور برای خدمات دهی به زائران  پیش بینی شد، گفت:  دو مرز ورودی  ریمدان و میرجاوه برای ورود اتباع خارجی و شش مرز خروجی که امسال دو مرز باشماق و تمرچین به مرزهای قبلی اضافه شد.

میعادفر با تاکید بر اعزام آمبولانس‌ها در درون و برون استان‌ها، بیان کرد: 43 اتوبوس آمبولانس که هر کدام هفت تا هشت تخت دارد در مرزهای شش گانه مستقر شد که هم  به عنوان درمانگاه هم به عنوان اتاق سرد از آن استفاده شود.

وی عنوان کرد: تعداد هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای شش‌گانه مرزهای کشور مستقر شد ‌که از این هشت‌ها یک بیمارستان در مرز شلمچه و دو بیمارستان در مرز چذابه قرار دارند.

میعادفر با اشاره به موقعیت این بیمارستان‌ها در پایانه مرزی چذابه، افزود: یکی از بیمارستان‌های صحرایی در نقطه صفر مرزی و دیگری دو کیلومتر مانده به مرز توسط ارتش راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه تا صبح امروز 68هزارو 497  نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی ما در مرزهای شش‌گانه مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 2 هزارو 945 نفر را مجبور شدیم  به مراکز درمانی دیگری منتقل شد تا اقدامات درمانی بیشتری روی آن‌ها انجام شود.

میعادفر افزود: 179 بیمار را از طرف عراقی تحویل و جهت درمان آن‌ها به بیمارستان‌ها انتقال دادیم.

وی با تاکید بر اینکه گرمازدگی از مشکلات جدی ما در مراسم اربعین بود، عنوان کرد:  16 هزارو 576 مورد گرمازدگی داشتیم که از این تعداد برای  7 هزارو 231 نفر مجبور شدیم سرم وصل کنیم.

میعادفر بیان کرد: علیرغم تذکراتی که به مادران باردار در خصوص خطرناک بودن شرکت در مراسم اربعین داد شده اما  256 مورد مادر باردار به مراکز ما مراجعه کردند.

وی افزود: یک مورد از این مادران باردار در  مسیر چذابه به دلیل درد زایمان به یکی از مراکز ما منتقل و زایمان کرد.

میعادفر عنوان کرد: با توجه به تهدید کرونا و لزوم رعایت بهداشتی، از همه زائرانی که هم وارد و هم خارج شدند تحت رصد بهداشتی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 2 هزارو 400 تست کرونا و 74 نمونه کشت التور گرفته شد، افزود: در مرزهای خوزستان تاکنون مورد مشکوکی نداشتیم اما در مرزهای دیگر موارد مشکوک پیدا شد.

میعادفر با اشاره به انجام مراقبت های بهداشت محیطی در مرزها، گفت:  حدود 11 هزار ۹۳ مورد مراقبت انجام شد که در این مراقبت‌ها 5 هزار و 434 کیلوگرم مواد خوراکی  فاسد تشخیص داده شد که معدوم کردیم زائران از آن استفاده نکنند.

وی بیان کرد: 16 هزار و  945 متر مکعب کلر زنی آب انجام شد که اگر زائران از آب‌های غیر از بطری استفاده کنند آب‌ها سالم و بهداشتی باشند.

میعادفر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه سازمان اورژانس کشور تا چه زمانی به زائران خدمات می‌دهد، گفت: برنامه ستاد اربعین تا 29 شهریور است اما سازمان ما  تا آخرین روزی که زائران به خانه‌های خود بازمی‌گردند خدمات خود را ادامه می‌دهد.

 

 

۱۳:۳۴/ افزایش بازگشت زائران به کشور/ بیش از ۱۲ هزار نفر از طریق مرز خسروی برگشتند

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، آمار تردد زوار عتبات عالیات از پایانه مرزی خسروی طی روز گذشته (یکشنبه، ۲۰ شهریورماه) را ۲۹ هزار و ۶۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: در این بازده زمانی ۱۷ هزار و ۴۵۳ زائر از مرز خارج و ۱۲ هزار و ۲۲۵ نفر هم از طریق این مرز وارد خاک ایران شده‌اند که به نسبت آمار برگشتی روز قبل از آن (۵ هزار و ۷۹۸ نفر)بیش از دو برابر (۶ هزار و ۴۲۷ نفر) آمار افزایش یافته است.

وی در توضیح وضعیت تردد وسایل نقلیه طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، افزود: مجموع ترددهای خودرویی در محدوده استان کرمانشاه به ۶۶۹ هزار و ۲۴ دستگاه خودرو رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، همچنین مجموع تردد خودروهای ورودی به استان را ۶۶ هزار و ۲۴۸ خودرو و مجموع تردد خودروهای خروجی از استان ۶۳ هزار و ۹۸۳ خودرو اعلام کرد.

کرمی عنوان کرد: از مجموع ترددهای ورودی به استان سهم خودروهای سنگین ۸ هزار و ۳۳۵ دستگاه و در آمار ترددهای خروجی از استان سهم خودروهای سنگین ۶ هزار و ۶۰۳ دستگاه است‌.

 

 

۱۳:۲۶/ سرلشکر سلامی: امنیت مرزها برقرار است/ اتباع خارجی به مرزها مراجعه نکنند

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در پایانه مرزی شلمچه در تشریح وضعیت تردد زائران در دو مرز شلمچه و چذابه اظهار کرد: در مرز چذابه شاهد مشکلی نبودیم و شاهد ترددی آسان و روان در این مرز هستیم.

وی افزود: تمامی خدمات به زائران در حال انجام است و تردد زائران به خاک عراق و از خاک عراق به کشورمان جریان دارد‌.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مرز شلمچه متاسفانه به دلیل شرایطی که برای عبور زائران غیرایرانی از سوی دولت عراق ایجاد شده، شاهد وجود برخی مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: ضمن قدردانی از تمامی مردم کشور در پذیرایی و میزبانی از زائران حسینی، از مسوولین دولت عراق نیز انتظار داریم زمینه ورود اتباع غیرایرانی را در ایام اربعین فراهم کنند.

وی بیان کرد: تمامی مسوولین به ویژه مسوولین استانی تلاش خود را بکار بستند که زائران حاضر در مرز شرایط خوبی را داشته باشند و امیدواریم که این مشکلات جزئی نیز برطرف و خدمات به زائران به نحو احسن انجام شود.

سلامی عنوان کرد: در سایر مرزها نیز شاهد مشکل خاصی نیستیم و در عین وجود ازدحام جمعیت شاهد تردد زائران هستیم.

 

 

۱۳:۰۰/ دروازه عتبات| ورود ۴۷ هزار زائر اربعین به مرز مهران طی نیم روز

بهرام نیا استاندار ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با تاکید بر شعار رئیس جمهور در خصوص سفر ایمن و ارزان گفت: امکانات برای خدمات رسانی به زائران فراهم است و این روند‌ تا پایان موج برگشت زائران ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که ازدحام زائران خواستار خروج در مرز مهران کاسته شده افزود: با توجه به افزایش حجم ورود زائران به کشور شرایط برای خروج زائران جدید از مرز مهران فراهم شده و مشکل خاصی در زمینه تردد این افراد وجود ندارد.

استاندار ایلام بیان کرد: با توجه به گرمای هوا به طور مرتب دستگاه های آب پاش و مه پاش فعال است.

بهرام نیا گفت: خودرو برخی از زائران در مرزهای مبدأ قرار دارد که این افراد برای رسیدن به خودروهای خود باید ابتدا به مرزهای مبدأ انتقال داده شوند و زائران فاقد خودرو نیز با وسایل نقلیه عمومی به استان های خود منتقل می شوند.

وی با اشاره به این که ۷۰ تا ۸۰ درصد زائرانی که از دیگر مرزهای کشور به عتبات عالیات سفر کرده‌اند مهران را برای ورود به کشور خود انتخاب می کنند تصریح کرد: طی ۱۲ ساعت گذشته تا ساعت ۹ امروز ۴۳ هزار زائر خارج و ۴۷ هزار نفر نیز وارد مرز مهران شده اند.

 

 

۱۱:۵۷/ آخرین وضعیت ازدحام مرز شلمچه

مرز شلمچه از صبح امروز شاهد ازدحام بیش از اندازه‌ای شده که عملا تردد را سخت و در برخی موارد ناممکن کرده است.

 

 

۱۱:۵۰/ سفر فرمانده کل سپاه به چذابه؛ سرلشکر سلامی: با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان شاهد تردد روان در مرز چذابه هستیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مرز چذابه از  روند خدمت رسان به زائران دیدن و با جمعی از زوار حسینی گفت‌وگو کرد.

وی در این بازدید با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات انجام شده به زوار حسینی، اظهار کرد: با تلاش‌های دستگاه‌های خدمات رسان در پایانه چذابه شاهد تردد روان و خروج زوار حسینی به خاک عراق برای شرکت در مراسم باشکوه اربعین هستیم.

وی تاکید کرد: با تلاش نیرو‌های فراجا، دستگاه‌های اطلاعاتی و سپاه یک امنیت مثال زدنی در مرز چذابه برقرار است تا زوار عزیز بدون هیچ گونه مشکلی توفیق پیدا کنند تا عرض ارادت خود را نشان دهند و به سلامتی به میهن بازگردند.

 

 

۱۰:۲۴/ ازدحام زائران اتباع افغانستانی در مرز شلمچه/ زائران فعلا مرز چذابه را برای ورود و خروج انتخاب کنند

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین صبح امروز دوشنبه ۲۱ شهریوردر گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد آخرین وضعیت مرزها اظهار داشت: ما از چند روز گذشته شاهد حضور اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه هستیم و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود و تعداد این اتباع به 30 هزار نفر رسیده است. 

وی با بیان اینکه حضور اتباع افغانستان در مرز شلمچه مسیر خروج زائران را دچار کندی کرده است، گفت: برای اینکه موضوع مرز شلمچه حل شود و تردد در این مرز به شرایط عادی بازگردد، باید تدابیر لازم جهت ساماندهی آن اتخاذ شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: توصیه ما به عزیزان زائری که از خوزستان به سمت مرز شلمچه می‌آیند این است که مسیر خود را به سمت مرز چذابه تغییر دهند تا ان‌شا‌الله طی ساعات آینده مرز شلمچه تخلیه شده و مسیر خروج زائران بازگشایی شود.

میراحمدی خاطر نشان کرد: عراقی‌ها هم گیت‌های محدودی را برای ورود اتباع افغانستانی بازگذاشته‌اند که دلیل آن این است که دولت عراق محدودیت‌های زیادی را برای ورود اتباغ افغانستانی در نظر گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه برای سایر مرزها هیچ مشکلی برای خروج زائران وجود ندارد، تصریح کرد: امسال منظم‌ترین و قانون‌مندترین خروج زائران ایرانی را داشتیم و مسئولین عراقی از این بابت تشکر کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: برای مراجعه زائران به منظور خروج از مرزها هم مشکلی وجود ندارد و در سراسر کشور به پایانه‌های مسافربری اجازه مسافرگیری با ظرفیت صد در صد داده شده و مشکلی برای خروج زائران وجود ندارد و زائرانی که برای سفر اربعین به مرزها مراجعه کنند می‌توانند به راحتی وارد عراق شوند.

 

 

۱۰:۱۵/ زائران در برگشت با علائم سرماخوردگی به کادر درمان مستقر در مرز خسروی مراجعه کنند

سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ۱۵۰ نفر از نیروی‌های بهداشتی در نقطه صفر مرزی خسروی مستقر هستند و خدمات بیماریابی و درمان سرپایی را برای زوار انجام می‌دهند.

وی از گرمازدگی، بیماری‌های تنفسی (آنفولانزا و کرونا) و بیماری‌های گوارشی(وبا) به عنوان سه موضوع نگران‌کننده برای سلامتی زائران یاد کرد و گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های کشور عراق برای پذیرش این تعداد زائر مناسب نیست، بنابراین از هموطنان می‌خواهیم این سفر را به ایام دیگری از سال موکول کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: سالمندان، زنان باردار و کودکان بیشتر در معرض بیماری و مخاطره هستند.

وی از زائران خواست، پیاده‌روی اربعین را به ساعات خنکی از شبانه‌روز موکول کنند، از کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند و بعد از هر یک ساعت پیاده‌روی ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

شاه‌آبادی برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی بر استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: شست‌وشوی مرتب دست‌ها و ضدعفونی کردن در جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا بسیار مهم است.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا بیماری‌های گوارشی و اسهال شایع است، زائران حتما باید از سلامت آب و غذایی مورد استفاده اطمینان داشته باشند و سعی کنند از آب‌های بسته‌بندی شده و ظروف یکبار مصرف مناسب استفاده شود.

شاه‌آبادی خطاب به زائرانی برگشتی، اظهار کرد: به محض اینکه کوچکترین علائمی از علائم تنفسی و سرماخوردگی مانند سرفه، آبریزش بینی، بدن درد و تب داشتند در همان نقطه صفر مرزی به همکاران بهداشتی اطلاع دهند تا با انجام تست‌های سریع بیماری مشخص و اقدامات درمانی انجام شود.

 

 

۰۹:۵۶/ تجربه موفق خروج زائران از مرز باشماق با همکاری مسئولان اقلیم کردستان

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان گفت: با تعامل بسیار خوب اقلیم کردستان و خاصتا مسؤولان استان سلیمانیه برای اولین بار اتفاق خوبی در خروجی زائران اربعین از مرز باشماق را تجربه می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

 

۰۹:۱۳/ بازگشت ۸۳۰ هزار زائر اربعین به کشور

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین صبح امروز دوشنبه ۲۱ شهریورماه در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق و حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال گفت: بر مبنای آخرین آمار تا ساعت ۶ صبح امروز، حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور ما به سمت عتبات عالیات عراق خارج شدند و ۸۳۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشتند.

وی افزود: تعادل به وجود آمده در ورود و خروج زوار از کشور، می‌تواند نویدبخش این باشد که امسال در روز اربعین و یکی دو روز بعد از آنکه همواره بحران حمل و نقل برای زوار به وجود می‌آمده، این مشکل وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هم‌اکنون مشکلی در مرزهای ایران و عراق نداریم، خاطرنشان کرد: هم اکنون مرزها برای ورود و خروج زوار کاملا روان است و عبور و مرور زائران از مرز با سهولت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دیروز در پایانه مرزی جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، سردار اشتری، سردار هادیانفر، استاندار محترم، مسئولان حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و عزیزان سپاه داشتیم؛ در این جلسه در مورد موضوع حمل و نقل تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد و تمهیداتی اندیشیده شد تا ان‌شاءلله شاهد کمترین مشکل ممکن برای انتقال زائران باشیم.

میراحمدی بیان کرد: من همچنان توصیه می‌کنم که عزیزان زائر ماندگاری خودشان را در عراق کم کنند و ماندگاری خود در شهر مقدس کربلا را حتماً بیش از یک روز ادامه ندهند و برگشت‌شان را به روز اربعین و یکی دو روز بعد از آن موکول نکنند.

وی درباره وضعیت خروج زائران غیر ایرانی از مرزهای کشور به سمت عتبات عالیات عراق اظهار کرد: خروج اتباع افغانستانی از مرزهای ما به سمت عراق به کندی و با مشکلات زیاد پیش می‌رود و طرف عراقی در این موضوع نمی‌تواند پذیرش قابل توجهی داشته باشد، بنابراین من از اتباع افغانستانی و اتباع غیر ایرانی درخواست می‌کنم که به هیچ وجه به مرز شلمچه مراجعه نکند زیرا ازدحام جمعیت آن‌ها مشکلات زیادی را در این زمینه به وجود آورده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان با اشاره به حماسه مثال زدنی در مراسم اربعین امسال اظهار کرد: با وجود گرمای بسیار زیاد هوا، جمعیت ملیونی در مسیر نجف تا کربلا در حال حرکت است و دشمنان اسلام و وحدت امت اسلامی به شدت از این وضعیت نگران هستند و برای همین در حال هراس افکنی و شایعه سازی هستند.

در حال تکمیل...

پایان پیام/ ت 25

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول