اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مراسم جاماندگان اربعین در امامزاده یحیی گنبدکاووس برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برپایی ۱۴ موکب مردمی و دولتی توسط مردم شیعه و سنی گفت: مراسم جاماندگان اربعین با حضور دلدادگان حسینی در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار می‌شود.

مراسم جاماندگان اربعین در امامزاده یحیی گنبدکاووس برگزار می‌شود

حجت الاسلام احمدرضا کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با بیان اینکه در روز اربعین پیاده روی دلدادگان و جاماندگان حسینی از شهرستان های شرق استان به سمت گنبدکاووس برگزار می شود اظهار کرد: پنج شهرستان شرق استان شامل رامیان، ازادشهر، مینودشت، گالیکش و کلاله با پیاده روی به سمت امامزاده یحیی بن زید(ع) ارادت خود را نسبت به اهل بیت و امام حسین(ع) نشان خواهند داد.

وی تصریح کرد: در گنبدکاووس تعداد ۱۴ موکب مردمی و دولتی پذیرای دلدادگان و جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی در گنبدکاووس بوده که از این تعداد هشت موکب مربوط به روستاهای اطراف است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مردم اهل سنت منطقه نیز مانند مردم شیعه ارادت خاصی به اهل بیت و امامان معصوم(ع) داشته و برای عزاداری در این روز پنج موکب توسط اهل سنت در شهرستان گنبدکاووس برپا می شود.

وی ادامه داد: از تعداد پنج موکب اهل سنت دو موکب در منطقه نوار مرزی اینچه برون برپا شده و در این روز پدیرای دلدادگان و جاماندگان اهل سنت در منطقه مرزی خواهد بود.

کریمی گفت: سه موکب دیگر از روستاهای اهل سنت مجاور امامزاده یحیی بن زید(ع) بنام های حاجیلر، قلندرآباد بالا و قلندر آباد پایین هستند که در کنار مردم اهل شیعه منطقه به پدیرای از عزاداران و جاماندگان پیاده روی اربعین خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: تعداد ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی، خادمین، نیروهای انتظامی و غیره مسئول ارائه خدمات، روان شدن ترافیک در مسیر پیاده روی شهرستان های شرق گلستان و ایجاد امنیت و ارامش دلدادگان و جاماندگان پیاده روی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس درباره برنامه های هفته آخر ماه صفر ابراز کرد: با توجه به اینکه این ایام مصادف با هفته دفاع مقدس بوده یادواره شهدا و سخنرانی در مساجد در طول هفته برگزار می شود.

وی گفت: برنامه محوری روزهای آخر صفر در صحن قدس حرم مطهر امام رضا(ع) با تجمع مردم گلستان در بعدازظهر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) است که کاروان های زیادی برای تجمع گسترده در این روز از گلستان عازم خواهند شد.

پخت ۱۵ هزار پرس غذای گرم در روز اربعین

صالح محبی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: پیش بینی می شود حدود ۱۵ هزار نفر در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی از شرق گلستان و گنبدکاووس شرکت کنند که  با همکاری شهرستان های اطراف در این روز تعداد ۱۵ هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع می شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که دلدادگان و جاماندگان پیاده روی اربعین شهرستان های شرق گلستان حدود ساعت ۱۰ صبح به شهرستان گنبدکاووس برسند و مردم گنبدکاووس از میدان ۱۷ شهریور به این پیاده روی ملحق و به سمت امامزاده یحی بن زید(ع) حرکت خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در صحن امامزاده یحیی بن زید(ع) برنامه های سخنرانی، عزاداری،  اقامه نمازجماعت و قرائت زیارت اربعین برگزار و در پایان از دلدادگان و جاماندگان پیاده روی حسینی پذیرایی خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول