اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیس ستاد اربعین: شاهد فداکاری‌ها و کرامت مردم عراق در قبال زوار هستیم

سیدمجید میراحمدی با بیان اینکه هیچ مشکلی نه در این سوی مرز و نه در آن سوی مرز برای زوار وجود ندارد، گفت: در این ایام ما شاهد فداکاری‌ها و کرامت مردم عراق در قبال زوار هستیم.

رئیس ستاد اربعین: شاهد فداکاری‌ها و کرامت مردم عراق در قبال زوار هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین شامگاه دوشنبه (۲۱ شهریور) در گفت‌وگوی تلویزیونی با بخش خبری 21 شبکه خبر سیما درباره تردد زوار از مرزهای کشورمان به سوی عراق اظهار داشت: چند روزی است که پس از یک مقطع چند ساعته که مشکلاتی بروز کرد و به سرعت حل شد، اکنون شاهد تردد روان زوار به سمت مرزهای عراق هستیم.

وی افزود: تعدادی از زوار نیز براساس توصیه های ستاد مرکزی اربعین در حل بازگشت به سوی کشورمان هستند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه طبق آخرین گزارش‌هایی که در چند نوبت از داخل عراق به ما واصل شده، مشکل خاصی نه در نجف و کربلا و نه در مسیر نجف به کربلا وجود ندارد، تصریح کرد: ما شاهد همان فداکاری ها و کرامت مردم عزیز عراق در قبال زوار امام حسین (ع) هستیم، البته برخی در این میان به دنبال هراس‌افکنی و شایعه‌پراکنی هستند.

وی ادامه داد: هیچ مشکلی نه در این سوی مرز و نه در آن سوی مرز وجود ندارد و امسال هم شاهد حماسه عظیم اربعین حسینی (ع) خواهیم بود.

میراحمدی با اشاره به مسئله گرما و تأثیرات آن بر روی زوار، گفت: البته این بحث به طور طبیعی آثار خود را داشته و زائران نیز آن را مدیریت می کنند. موضوع حمل و نقل در عراق هم که در روزهای قبل مشکلاتی را ایجاد کرده بود نیز بهبود یافته است.

وی افزود: مرزهای تمرچین و باشماق مرزهای بسیار خوب و با ظرفیت‌های مناسبی هستند. به طور مثال، مرز تمرچین با شرایط بسیار خوب ظرفیت روزانه بیش از 50 هزار نفر را دارد و همه عزیزان می‌توانند از این مرزها عبور کنند.

معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور در پایان با بیان اینکه همه دغدغه‌های ما درباره حمل و نقل زائران اربعین است، خاطرنشان کرد: این موضوع به خوبی در حال مدیریت شدن است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول