اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سردار اشتری: حدود 2 میلیون زائر هنوز در کشور عراق حضور دارند / موج برگشت آغاز شده است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: به زائران توصیه می‌شود که هر چه سریعتر سفر خود را به پایان برسانند تا با تراکم جمعیت در روزهای پایانی رو به رو نشویم.

سردار اشتری: حدود 2 میلیون زائر هنوز در کشور عراق حضور دارند / موج برگشت آغاز شده است

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران(فراجا) در حاشیه حضور در مرز شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از زائران عزیز امام حسین که در طی این مدت همکاری زیادی با مسئولین و پلیس داشتند، تشکر می‌کنیم.

سردار اشتری همچنین با اشاره به همکاری‌های مطلوب پلیس، مسئولین، مردم و مرزبانان عراقی با زائران، اضافه کرد: تا کنون 2 میلیون و 900 هزار نفر از کشور به سمت سرزمین‌های مقدس عراق خارج شدند و حدود 950 هزار نفر زائر نیز پس از شرکت در این راهپیمایی عظیم به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 2 میلیون نفر از زائران ایرانی در عتبات عالیات هستند، گفت: موج برگشت زائران آغاز شده است و در این دو روز تعداد زیادی از زائران به کشور بازگشتند که در روزهای آینده این آمار افزایش پیدا می‌کند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: به زائران توصیه می‌شود که هر چه سریعتر سفر خود را به پایان برسانند تا با تراکم جمعیت در روزهای پایانی رو به رو نشویم.

وی با بیان اینکه نیروهای فراجا از نقطه صفر مرزی تا رسیدن زائران به مقصد همراه زائران هستند، افزود: از رانندگان نیز درخواست می‌شود که به توصیه‌های پلیس توجه کنند و حتما به استراحت در مواکب در طول مسیر توجه داشته باشند.

سردار اشتری گفت: هیچ مشکل امنیتی در پایانه‌ها وجود ندارد. البته ازدحام زیاد است اما حرکت روان و عادی است.

وی  یادآور شد: آن دسته از زائرانی که برگه گذر موقت را ندارند باید در شهرهای خود به ادارات گذرنامه مراجعه کنند و با ارائه بلیت، گذر موقت دریافت کنند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه خروج اتباع از مرز شلمچه است، خاطرنشان کرد: این افراد  اگر در مدارک مشکلاتی دارند، در شهرستان خرمشهر مراکزی مشخص شده است تا اشکالات موجود در مدارک خود را برطرف کنند و توصیه می‌شود افرادی که مدارک مورد نظر برای خروج از مرزها را ندارند، به پایانه‌ها مراجعه نکنند.

پایان پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول