اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

10 فروند ATR برجامی زمینگیر است/ غیر از اربعین دیگر پروازهای عراق را چارتر می کنیم

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: همه پروازهای هما در ایام غیر از اربعین در مسیر عراق چارتری است اما از 18 تا 31 شهریور بلیت اربعین را با نرخ مصوب 6 میلیون تومان عرضه کردیم.

10 فروند ATR برجامی زمینگیر است/ غیر از اربعین دیگر پروازهای عراق را چارتر می کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شمس الدین فرزادی پور در تشریح فعالیت های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پروازهای اربعین اظهار داشت: برای ایام اربعین هما 198 پرواز برنامه‌ریزی کرد که 84 پرواز تاکنون انجام شده است و 114 پرواز در روزهای آتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: 43570 صندلی پروازی ظرفیت سازی شده است از این تعداد 18 هزار و 210 صندلی فروخته شده است و 25 هزار و 360 صندلی باقی مانده است.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: کل صندلی قطعی فروخته شده 26194 صندلی فروخته شده و 800 صندلی رزرو شده است.

فرزادی پور تصریح کرد: 21 هزار بلیت به صورت دستی صادر کرده ایم که در 2 دفتر هما انجام شد این کار برای ما سخت بود اما نخواستیم زائر اباعبدالله دچار مشکل در تهیه بلیت شود.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم بلیت با نرخ غیر مصوب به دست مصرف کننده نرسد بنابراین فروش اینترنتی، حضوری و گروهی راه اندازی کردیم.

سرپرست هما ادامه داد: 21 هزار صندلی به صورت مستقیم در مجموع گروهی و انفرادی و 4 هزار صندلی توسط سایت هما در قالب رفت و برگشت فروخته شده است.

* 10 فروند هواپیمای ATR زمین گیر است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره هواپیماهای برجامی ATR و زمین گیری آنها گفت: کمپانی ATR از سال 97 به ما خدمات نداد و در حال حاضر 10 فروند هواپیمای ATR زمین گیر است.

فرزادی پور اظهار داشت:  ATRها را کنار نمی گذاریم و شاید در چند ماه آینده چند فروند آن را فعال کنیم.

وی اضافه کرد: اولویت ما فعال سازی خطوط هوایی است حال شاید اولویت سنجی کنیم و ترجیح این باشد ATRها فعلا برای مدت کوتاهی فعال نشود و هزینه های جای دیگر انجام شود.

* اقساط صندوق توسعه ملی در مرحله تعیین تکلیف است 

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال دیگر فارس درباره تسهیلات 330 میلیون دلاری صندوق توسعه برای خرید هواپیماهای برجامی و پرداخت اقساط توسط هما گفت: اقساط صندوق توسعه ملی در مرحله تعیین تکلیف است.

وی با اشاره به برنامه هما برای راه اندازی خطوط پروازی جدید اظهار کرد: مسیر تهران-میلان را به 2 پرواز در هفته افزایش داد‌‌ه‌ایم، مسیر تهران به مونیخ از 3 مهر آغاز می ‌شود و در مسیر رم هم پروازها افزایش می یابد.

*  سیستم رزرو بلیت ایران‌ایر داخل ایران نصب است‌

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر مدیریت سیستم رزرو بلیت هما توسط شرکت‌های پشتیبان اظهار داشت: سیستم رزرو بلیت بسیار پیچیده است، حتی کشور روسیه هم در این باره موضوعات خاص خود را دارد، سیستم رزرو بلیت هما قطعا ایده‌آل ما نیست و خیلی از نیازها و امورات ما را شاید پاسخ ندهد، از سوی دیگر، سیستم رزرو بلیت سیستم‌های امنیتی خاص نرم‌افزاری خود را دارد. 

فرزادی‌پور افزود: به دنبال بهترین سیستم هستیم، قبلاً هم به صورت بین‌المللی از سیستم‌های رزرو بلیت استفاده می‌کردیم. البته سیستم رزرو بلیت ایران‌ایر، داخل ایران نصب است، نرم‌افزار آن اصالتاً بیرونی است، اما ما خریداری کرده‌ایم و تغییر آن به صورت خلق‌الساعه امکان ندارد، چون خلق‌الساعه این سیستم را ایجاد نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: تیمی ادعا کرده است که می‌تواند در این باره خدمات به هما بدهد، ما فعلا بررسی می‌کنیم، اما این مهم است که این سیستم امن و کاربردی باشد.

فرزادی‌پور با تأکید بر اینکه تخلفی در فروش بلیت پروازهای اربعین نداشته‌ایم، گفت: اینکه در فرودگاه امام خمینی(ره) دو ترمینال (ترمینال شماره یک و ترمینال سلام) داریم، برای هما مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ‌بیان کرد: به زودی مجمع عمومی سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) برگزار می‌شود؛‌ پنج مقاله برای مجمع فرستاده‌ایم که دو مقاله آن متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول