اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ماجرای پیشنهاد وزارت ارشاد درباره کتابخانه‌های کانون کودکان/ علامتی: این موضوع بزودی منتفی می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تشریح ماجرای پیشنهاد وزارت ارشاد درباره کتابخانه‌های این کانون با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: کتابخانه، روح پرورش فکر و اندیشه کودک و نوجوان است و در عین حال تمام فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بستر کتابخانه اتفاق می‌افتد.

ماجرای پیشنهاد وزارت ارشاد درباره کتابخانه‌های کانون کودکان/ علامتی: این موضوع بزودی منتفی می‌شود

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره ماجرای ادغام کتابخانه‌های کانون با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اظهار کرد: اولین نکته این است که این موضوع صرفا یک پیشنهاد است و سیر اداری خودش را در حال طی کردن است که هم وزارت آموزش و پرورش یعنی شخص وزیر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ادله منطقی، مخالفت خودمان را اعلام کردیم. 

وی با تأکید بر اینکه این موضوع صرفا یک پیشنهاد در دست بررسی است و هیچ جایی مصوب نشده است، گفت: کتابخانه، روح پرورش فکر و اندیشه کودک و نوجوان است و در عین حال تمام فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بستر کتابخانه اتفاق می‌افتد.

علامتی با بیان اینکه ما در حوزه کار کتابخوانی، تخصص کودک داریم و این موضوع با کار کتابخانه‌های عمومی فرق می‌کند، ادامه داد: یادآور شوم اساسا کتابخانه‌های ما مربی محور هستند و به لحاظ ماهیت هم با کتابخانه‌های عمومی فرق دارند. در کتابخانه‌های کودک، مربی ادبی، مربی فرهنگی و مربی هنری داریم که برای دانش‌آموزان برنامه‌های متنوع در کتابخانه دارند ولی در کتابخانه‌های عمومی کتابدار فعالیت می‌کند؛ کار همه این گروه‌ها مهم است اما با هم فرق می‌کند.

وی تصریح کرد: به لحاظ قوانین و مقررات، فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجزاست؛ تکالیفی که در برنامه توسعه ششم بر عهده کانون گذاشته است مبتنی بر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است؛ کتاب، فیلم و قصه‌گویی یک ابزار تربیت برای ما هست و امروز کتابخانه‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون تربیت، مهارت‌آموزی و هنرورزی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در این خصوص با وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارشاد صحبت کردم؛ وزیر آموزش و پرورش حامی کانون است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بعد از ادله‌ای که از سوی ما شنید، قرار شد این موضوع در مسیر قانونی خودش منتفی شود؛ رایزنی‌های قانونی و ادله‌های منطقی داشتیم و قرار شد در یک فضای هم‌افزایی این موضوع فیصله پیدا کند و امیدواریم این قضیه به زودی منتفی شود. 

پایان پیام/ ت 22

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول