اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

«محشر» اثرگذاری و جریان‌سازی زیادی خواهد داشت

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس گفت: هنرنمایی هنروران محشر، یاد و خاطره خوبی در ذهن مردم شیراز به جای خواهد گذاشت.

«محشر» اثرگذاری و جریان‌سازی زیادی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس با بیان اینکه هنر در فرهنگ سازی دارای یک نقش کلی و مهم در تبیین و تعبیر بوده اظهار کرد: هنر می تواند یک نقش میدانی را در جامعه ایجاد کند، کما اینکه در طول تاریخ هم تجربه شده است.

رضا محمدیان افزود: در دنیای امروز هم می بینیم که کشورهای بزرگ با استفاده از ابزار هنر سعی در  تغییر بخشی از فرهنگ جهان و در اختیار گرفتن فرهنگ جهانی داشته و هزینه‌های بسیار گزافی هم در این راه می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه بحث مفاهیم دینی و تاکید بر نقش هنر هم از قدیم رواج داشته عنوان کرد: می‌توان استناد کرد که حضرت رسول اکرم(ص) در بحث قرائت قرآن فرمودند بروید آن کسانی که صوت خوب دارند را به استخدام درآورده و به آنها حق الزحمه دهید و از ظرفیت آنها برای قرائت قرآن، خواندن اذان و دعوت مردم به دین محمد(ص) استفاده کنید.

این مقام مسوول اضافه کرد: این نشان می دهد که هنرمندی در صوت و صدا و سخنوری از قدیم نقش داشته است و مورد استفاده بوده است. 

محمدیان در خصوص نمایش میدانی اظهار کرد: این شیوه برگزاری نمایش ابزاری است که بصورت زنده و با استفاده از هنرهای مختلف استفاده شده و در اثرگذاری آن طبیعتاً به دلیل اینکه بصورت زنده و با حضور مخاطب در محل نمایش بوده طبیعتاً تاثیر گذاری بسیار بیشتری را دارد.

وی اظهار کرد: نقش پرده خوانی و برگزاری تعزیه ها را می بینیم که از ایام قدیم چقدر در انتقال فرهنگ اهل بیت تاثیر گذار بوده و طبیعتاً با هنرمندی ها و سبک های هنری جدید تبیین و طراحی نمایش های میدانی با حضور مردم بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 

عضو شورای اسلامی کلانشهر شیراز در ادامه با بیان اینکه بحث نمایش محشر چند ماهی بوده که در دستور کار شورای ششم شهر شیراز قرار گرفته بود، خاطر نشان کرد: چیزی حدود دو ماه تدارکات میدانی آن برای آماده سازی نهایی در زمین پشت کارخانه سیمان در حال انجام بود که مردم بتوانند از آن استفاده نمایند. 

وی با گریز به نمایش فصل شیدایی بیان کرد: فصل شیدایی نمایشی بود که در شیراز حدود 150 هزار نفر از مردم آن را مشاهده کردند و تاثیر میدانی بسیار خوبی داشت و تا ماه‌ها زبان زد مردمی بود که به دیدار این نمایش رفته بودند.

محمدیان افزود: اوج بعد از اجرای نمایش های موفقی همچون فصل شیدایی، تنها تر از مسیح، روشنایی شب تار و... حال با اجرای نمایش جدید محشر این توقع می‌رود که اثرگذاری بیشتری نیز به نسبت قبل داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز مطرح کرد: ظرفیت پذیرش در هرشب حدود ۶ هزار نفر در نظر گرفته شده  که امیدواریم هرشب مردم بتوانند به راحتی از دیدن این نمایش استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت پارکینگ و ظرفیت امکانات مجموعه افزایش پیدا کند که مشکل خاصی برای مردم شریف شیراز پیش نیاید. 

محمدیان با بیان اینکه طبیعتاً به نظر می رسد که با توجه به ایام اربعین و ایام دهه آخر صفر و جریانات روز کشور این نمایش اثرگذاری و جریان سازی این نمایش زیاد خواهد بود افزود: این نمایش یاد و خاطره خوبی در ذهن مردم شریف شیراز به جای خواهد گذاشت.

این مقام مسوول اذعان کرد: با توجه به اینکه یک مقداری بومی سازی نمایش نیز انجام شده و از شهدای شاخص فارس هم در این نمایش یاد خواهد شد بنابراین اثر خیلی خوبی را خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: محتوای نمایش به نظر می رسد که محتوایی چند منظوره بوده که از داستان ها و روایت‌های مختلفی را تلفیق می نماید و هیجان های مختلفی را در مخاطب ایجاد می کند که با هنرنمایی هنروران انشاءلله تمام این تلفیق ها و تجمیع های نمایشی باعث می شود که یک فضای خوب فرهنگی و معنوی برای مخاطب تبیین کند.
 
محمدیان اظهار کرد: سازمان های مختلفی در برگزاری این همکاری کردند و در شهر یک کار تجمعی به نسبت انجام شد؛ گرچه بعضی جاها کم یا زیاد بود ولی در جمع می بایست از تمام کسانی که دست اندرکار بودند تشکر کرد، سازمان اوج هم که الحمد الله در این چند سال تجربیات موفقی داشته و از توانش استفاده شده و باید در آینده نیز بیشتر استفاده شود.

به گزارش فارس، نمایش میدانی محشر از امشب ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ الی ۵ مهر ماه ۱۴۰۱ در منطقه گود سیمان برگزار خواهد شد؛ متقاضیان می‌بایست جهت دریافت بلیط رایگان به سایت http://www.namaticket.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول