اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

قصه در میان گفت‌وگو با مهمان شکل می‌گرفت/ حامد عسکری میزبانی می‌کند و مجری نیست

کارگردان «جاذبه» گفت: به حامد عسکری تاکید کردیم که هیچ بازی یا اصطلاحا مجری‌گری را انجام ندهد. حامد عسکری میزبانی می‌کند و مجری نیست. نکته‌ مهم برای ما این بود که او خودش باشد یعنی کسی که در اتاقش نشسته و میزبانی می‌کند.

قصه در میان گفت‌وگو با مهمان شکل می‌گرفت/ حامد عسکری میزبانی می‌کند و مجری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن حمیدزاده کارگردان «جاذبه» ویژه‌برنامه شبکه افق در ماه محرم و صفر، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره سابقه مجری «جاذبه» و نوع اجرای او در این برنامه گفت: بی‌شک سابقه ایشان در انتخاب ما موثر بود. حامد عسکری نقطه ثقل برنامه در روایت‌گری و قصه‌گویی بود. چون برنامه تلویزیونی یک گفت‌وگو کننده و مهمان دارد معمولا نیمی از بار برنامه روی دوش میزبان است. به همین دلیل به جای اینکه ما بیشتر به این توجه کنیم که سلبریتی بیاوریم، بیشتر خواستیم یک شخصیت بیاوریم؛ به عبارتی کسی که ابعاد مختلف شخصیتی دارد.

وی اضافه کرد: در این برنامه هم ما بیشتر با شخصیت حامد عسکری روبه‌رو هستیم تا با آن چهره شناخته شده او. ما شخصیتی را ارائه کردیم که جای خودش نشسته است یعنی حتی برای او یک اتاقی را طراحی کردیم که کار خود یعنی نویسندگی را انجام می‌دهد. ما یک شخصیت را وارد داستان برنامه می‌کنیم نه یک چهره شناخته شده را؛ به این شکل که گفتیم یک شخصیت داریم که خودش حرف‌اش را می‌زند.

حمیدزاده تاکید کرد: اتفاقا به حامد عسکری تاکید کردیم که هیچ بازی یا اصطلاحا مجری‌گری را انجام ندهد. حامد عسکری میزبانی می‌کند و مجری نیست. نکته‌ مهم برای ما این بود که او خودش باشد یعنی کسی که در اتاقش نشسته و میزبانی می‌کند. تنها کاری که کردیم این بود که کلیاتی از داستان را به او گفتیم؛ حتی بخش‌هایی از برخی قصه‌ها را به او نمی‌گفتیم تا رفتارهایش طبیعی باشد. گاهی قصه در میان گفت‌وگو با مهمان شکل می‌گرفت؛ حتی گاهی مهمان داستان را در طول برنامه خیلی بسیط‌تر از آنچه که به ما گفته بود، تعریف می‌کرد. در واقع ما طراحی کردیم که حامد عسکری کمتر بداند و با سوال وارد گفت‌وگو شود.

کارگردان «جاذبه» در پایان به واقعیت موجود در قصه‌های روایت شده در این برنامه اشاره و تاکید کرد: بسیاری از داستان‌ها را در مرحله راستی‌آزمایی حذف کردیم. به عنوان مثال داستانی را برای ما تعریف کردند و ما وقتی برای تحقیق رفتیم متوجه شدیم که خیلی از آن‌ها اغراق آمیز بوده است. فرد راوی برای اینکه مخاطب را حساس کند، در داستان خود اغراق کرده بود. به همین دلیل ما جلسات متعددی درباره راستی‌آزمایی داستان‌ها داشتیم و به سوژه هایی که عینیت واقعی جامعه امروز ما را بیان می‌کند، رسیدیم.

برنامه «جاذبه» با اجرای حامد عسکری کار مشترکی از شبکه افق و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است که در ایام محرم و صفر هرشب ساعت ۲۱ پخش می‌شود. بازپخش این برنامه روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول