اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رادیو اربعین| ایجاد یک بیمارستان ۹۰ تخت خوابه در مرز مهران/ شاهد موج بازگشت زائران به داخل کشور هستیم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر شاهد موج بازگشت زائران به داخل کشور هستیم و از سوی هلال احمر یک محل اسکان اضطراری ۱۵ هزار نفره جهت استراحت زائران ایجاد شده است.

رادیو اربعین| ایجاد یک  بیمارستان ۹۰ تخت خوابه در مرز مهران/ شاهد موج بازگشت زائران به داخل کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با رادیو اربعین با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در نواحی مرزی و همچنین در داخل عراق در حال ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی است، بیان کرد: در مرز مهران یک  بیمارستان ۹۰ تخت خوابه، ایجاد کردیم و قرار است با توجه به نیاز یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی دیگر نیز استقرار پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد موج بازگشت زائران به داخل کشور هستیم و از سوی هلال احمر یک محل اسکان اضطراری ۱۵ هزار نفره جهت استراحت زائران ایجاد شده است.

 این مقام مسئول در سازمان هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی در عراق  به پایگاه‌های هلال احمر برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند، افزود: البته همه این  افراد ایرانی نیستند ما به زائران کشورهای دیگر نیز خدمات می‌دهیم.

کولیوند با تاکید بر اینکه پایگاه‌های جمعیت هلال احمر امسال نسبت به سال‌های گذشته در عراق چند برابر شده اند، تصریح کرد:  ۲۰۰ پایگاه درمانی در سطح ۳، ۴۰ پایگاه درمانی در سطح ۲ و ۸ بیمارستان از جمله ۳ بیمارستان سیار و پنج بیمارستان ثابت در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطر نشان کرد: مجوزهای لازم برای پرواز بالگردهای جمعیت هلال احمر در صورت لزوم از طرف عراقی دریافت شده است.

وی  ادامه داد: همانطور که پیش از این گفته‌ایم یکی از مشکلات اصلی زوار در این راهپیمایی به دلیل گرمای هوا موضوع گرمازدگی است که باید زائران در این زمینه نکات مورد لازم را رعایت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول