اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فضائلی: پرچم معنویت و عدالت، نشان جمهوری اسلامی است/ ردپای دشمنان در پررنگ کردن اختلافات مذهبی

فضائلی با بیان این‌که تنها مرزبندی در مکتب امام خمینی، جدایی اسلام سیاسی از نظام سلطه است تصریح کرد: پرچم معنویت و عدالتی که از سوی امام برداشته شد حاکی از آن است که این حرکت عظیم هدف بزرگ تحقق عدالت در جهان اسلام را دنبال می‌کند.

فضائلی: پرچم معنویت و عدالت، نشان جمهوری اسلامی است/ ردپای دشمنان در پررنگ کردن اختلافات مذهبی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی، فعال سیاسی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حفظ اتحاد و یکپارچگی دنیای اسلام در برابر نظام سلطه تاکید کرد: امام راحل از ابتدای شکل‌گیری نهضت مردمی و انقلابی، حرکت عظیم خود را بر مبنای یک راهبرد مشخص با توجه به تحولات داخلی و خارجی پیش بردند و آن هم تلاش برای شکل‌گیری یک جبهه واحد اسلامی در برابر سلطه‌جویان و مستکبران بود.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی از بدو تاسیس تاکنون توانسته مهم‌ترین سد در برابر خواسته‌های نظام سلطه باشد و از تحقق بسیاری از برنامه‌ها و اهداف آنها برای دستیابی به منافع جهان اسلام جلوگیری کند، گفت: خط امام و رهبر ترسیم سیاستی جهان‌شمول مبتنی بر آموزه‌های محکم قرآن و تحقق آیه شریفه أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ بود که بر اساس آن مواجهه سخت با کافران و رحم و عطوفت با مسلمانان مورد تاکید قرار داشت.

عدالت و معنویت مرز‌بندی ندارد

این فعال سیاسی اضافه کرد: در نگاه راهبردی امام راحل به هیچ وجه بحث رنگ نژاد، زبان و مذهب مطرح نیست و کسانی که در دایره اسلام قرار دارند مشمول عطوفت اسلامی هستند و این ظرفیت عظیم با بهره‌گیری از همه توانمندی‌های خود می‌تواند گام‌های بلندی را برای پیشبرد اهداف دینی و پیشرفت دنیای اسلام بردارد.

فضائلی با بیان این‌که تنها مرزبندی در مکتب امام خمینی و آرمان‌های انقلاب، جدایی اسلام سیاسی از نظام سلطه و استکباری است، تصریح کرد: پرچم معنویت و عدالتی که از سوی امام برداشته شد و به دست رهبری سپرده شد حاکی از آن است که این حرکت عظیم انسانی و اسلامی براساس آموزه‌های دینی و اعتقادی هدف بزرگ تحقق عدالت در جهان اسلام را دنبال می‌کند و از این رو با هر حرکت سلطه‌گرایانه‌ای که قصد استضعاف، بهره‌کشی و سلطه بر جوامع اسلامی و غیر اسلامی دارد به مقابله برمی‌خیزد.

ردپای دشمنان در پررنگ کردن اختلافات مذهبی 

وی به ترفندهای نظام استکباری برای مواجهه با اتحاد جهان اسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به پیروزی‌های بزرگی که جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملت‌های مسلمان در برابر خوی زیاده‌خواهانه و نامشروع سلطه‌گران کسب کرده طبیعی است که مستکبران برای ضربه زدن به این حرکت عظیم تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند که مقاومت این سد بزرگ را بشکنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی مهمترین ویژگی موفقیت جبهه متحد اسلامی را اتحاد میان مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: نظام سلطه برای خدشه‌دار کردن یکپارچگی جهان اسلام در پی آن است که با پررنگ کردن تفاوت‌های قومی نژادی و اعتقادی گروه‌های اسلامی زمینه اختلاف میان جریان‌های مختلف شیعه و سنی را فراهم آورد و از این رو، در پی چالش‌آفرینی و نزاع بین گروه‌های شیعی- شیعی، سنی - سنی و جدال بین شیعیان و سنیان است.

فضائلی برجسته کردن اختلافات مذهبی بین گروه‌های اسلامی را ناشی از فتنه‌انگیزی‌های نظام استکبار دانست و تاکید کرد: پیش از این در اتفاقات عراق به‌خوبی می‌توان ردپای اختلاف‌افکنی‌های جریان سلطه را دید و بنابراین ضروری است گروه‌های مسلمان نسبت به این خط انحرافی هوشیار باشند و بدانند که دشمنان از هیچ ترفندی برای تخریب وجهه اسلام با راه انداختن جنگ‌های قومی و مذهبی غافل نیستند. 

وی با بیان این‌که نباید اجازه دهیم برخی تفاوت‌ در نگاه‌ها، راهبرد بلند امام، انقلاب و جمهوری اسلامی را تحت‌الشعاع مسائل فرعی و بی‌اهمیت قرار دهد، تصریح کرد: قطعا استمرار این حرکت عظیم علاوه بر این‌که فتنه‌های مستکبران را برملا خواهد کرد زمینه پیشرفت و ترقی را بین کشورهای اسلامی فراهم می‌کند.

فضائلی در پایان خاطرنشان کرد: جهان اسلام هم از بعد نرم‌افزاری و هم از بعد سخت‌افزاری از امکانات لازم برای مقابله با ترفندهای اختلاف افکنانه سلطه‌گران و همچنین پیمودن مسیر پیشرفت و ترقی برخوردار است. از منظر نرم‌افزاری مسلمانان مجهز به آموزه‌های دینی و قرآنی هستند و از جنبه سخت‌افزاری هم بهره‌مندی از منابع نفت و انرژی از جمله ظرفیت‌های بزرگی است که دنیای سلطه نیازمند آن است. از این رو با تکیه بر این دو حوزه می‌توان امیدهای فراوانی به مقاومت پیروزمندانه دنیای اسلام در برابر مستکبران داشت. 

منبع: روزنامه جام جم

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول