اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تبادل پیام ایران و عربستان؛ اتاق فکر آمریکایی رسانه سعودی را علیه ایران تغذیه می‌کند

در ویژه‌برنامه المیادین به مناسبت پوشش تحولات جاری در ایران برای افکار عمومی منطقه، بیان شد که اخیرا پیام‌هایی میان ایران و عربستان درباره تحریکات رسانه‌ای و حمایت مالی سعودی از اغتشاشات در ایران تبادل شده است.

تبادل پیام ایران و عربستان؛ اتاق فکر آمریکایی رسانه سعودی را علیه ایران تغذیه می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین لبنان، همچنان پوشش خبری تحولات جاری در ایران را ادامه می‌دهد.

در میزگرد روز شنبه، این شبکه میزبان محمد قادری کارشناس سیاسی و فؤاد ایزدی استان علوم سیاسی دانشگاه تهران، بود.

مذاکرات با عربستان متوقف شده است

قادری در خصوص گفت‌وگوها با عربستان سعودی و نقش این کشور در خصوص ناآرامی‌های پراکنده در ایران گفت، آنچه الان می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که ایران همیشه خواستار گفت‌وگو با جریان‌های سیاسی در منطقه شده است. لذا کشورهای منطقه باید بر اساس تعامل مسالمت‌آمیز اراده گفت‌وگو داشته باشند. ایران تا الان پنج دور گفت‌وگو با عربستان سعودی برگزار کرده و موفقیت‌هایی هم کسب شده اما این موضوع را باید بگوییم که مذاکرات متوقف شده و علتش هم اقدامات خصمانه عربستان سعودی علیه ایران است.

 

پیام‌هایی با عربستان رد و بدل شده است

برای ما و کارشناسان دیگر کاملا روشن است که عربستان پشت اغتشاشات در ایران است؛ دشمنی می‌کند و حمایت مالی، سایبری و رسانه‌ای از اغتشاشات می‌کند. ما می‌دانیم که عربستان حمایت مالی میکند، اتاق‌های فکری آمریکا مواد خام رسانه‌های را به عربستان می‌دهد و تغذیه می‌کند. آیا طبیعی است که الان دوباره با سعودی‌ها سر میز گفت‌وگو بنشینیم؟ پیام‌هایی دریافت کرده‌ایم و ما هم پیام داده‌ایم که اگر دنبال گفت‌وگو هستید باید دست از اقدامات کنونی خود بردارید. آنها می‌گویند که ارتباطی با شبکه ایران اینترنشنال نداریم. انگلیسی‌ها هم همین را درباره شبکه بی.بی.سی میگویند اما ارتباط اینها برای همه واضح است. ما اسناد روشنی از حمایت عربستان سعودی از این شبکه تلویزیونی داریم. عربستان اقلیت‌های اهل سنت و دیگر اقلیت‌ها در ایران را تحریک می‌کند.

به گفته قادری، در موضوع هسته‌ای نیز آمریکایی‌ها ایران را به عدم بازگشت به گفت‌وگوها متهم می‌کنند که این هم دروغ بزرگی است. در دوره قبل که توافق امضا شد روشن بود که ایران به توافق متعهد بود اما طرف آمریکایی بود که سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد.

 

پیام موشک ماهواره‌بر مشخص است

قادری در خصوص اقدام ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر نیز گفت، البته که این اقدام، پیامی آشکار دارد. آن پیام این است که کشوری که دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفتند تا با تحریم و محاصره و اقدامات دیگر، سرعت پیشرفت آن را کم کنند و مانع پیشرفت علمی‌اش شوند، امروز با تلاش دانشمندان جوانش حتی در سایه تحریم‌ها، توانستند که این موشک را بسازند و آن را با موفقیت آزمایش کردند. این اقدام نشان داد که ایران جایگاه بالایی در میان کشورهایی دارد که توان ساخت موشک ماهواره‌بر دارند. این نشان می‌دهد که ایران با گام‌های استوار تلاش‌های خود را ادامه می‌دهد در حالی که آمریکا جنگ کاملا آشکاری علیه ایران را مدیریت می‌کند. پیام این موشک این است که ایران ایستاده و در مقابل این جنگ خبیثانه استقامت می‌کند.

 

ایران به پشتوانه پیشرفت علمی تا الان مقابل آمریکا ایستاده است

در بخشی دیگر از این میزگرد، فؤاد ایزدی در خصوص پیشرفت علمی ایران گفت، اگر کشوری بخواهد در اقتصاد و نظامی و فرهنگی پیشرفت کنند، باید پشتوانه علمی خوبی داشته باشد. ایران دانشگاه‌های متعدد خوبی دارد و خیلی از این پیشرفتها که بخشی از آن هم محرمانه است، محقق نمی‌شد اگه توان علمی دانشجویان و جوانان دانشمندش نبود. لذا ایران با پشتوانه علمی توانسته مقابل فشارهای آمریکا بایستد و حتی دستاوردهای مهمی در بخش‌های مختلف علمی کسب کند. ایران در فناوری نانو و خیلی از علوم پیشرفته دیگر در جمع کشورهای پیشرفته است. از آنجا که مخاطب شما مردم عربی در منطقه هستند، باید اعلام کنم که ایران بر خلاف آمریکا و کشورهای غربی که علم را نزد خود احتکار می‌کند، ایران همیشه برای ارائه تجارب علمی خود به کشورهای عربی و اسلامی اعلام آمادگی کرده است.

 

غربی‌ها وارد جنگ ترکیبی با ایران شده‌اند

ایزدی همچنین گفت، آمریکا در دههای گذشته همیشه سعی کرده با وضع شدیدترین تحریم‌ها مانع پیشرفت علمی ایران شود. متأسفانه در دوره ریاست آقای روحانی هشت سال گذشته بدون پیشرفتی در حوزه هوافضا و حتی در حوزه‌های انرژی مسالمت‌آمیز هسته‌ای. اما در ریاست آقای رئیسی در حالی که ایشان در عین حال برای توافق هسته‌ای تمایل نشان داده اما برای پیشرفت‌های علمی هم حمایت همه‌جانبه‌ای کرده و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میتوانست از این فرصت استفاده کند. به هر حال صبر ایران هم حدی دارد و طرف غربی با ایران وارد جنگ ترکیبی شده اما ایران اجازه نمی‌دهد که این جنگ ترکیبی به نتیجه برسد.

ایزدی تصریح کرد، ما با جنگ ترکیبی مواجه شده‌ایم. بخشی از این جنگ، جنگ رسانه‌ای و انتشار دروغ‌های زیاد است. یکی از اهداف این جنگ، توقف پیشرفت علمی ایران به عنوان یک کشور اسلامی است. آنها علاوه بر ایران، مشکل اصلی‌شان با اسلام است. به همین دلیل، ایران را تحت فشار می‌گذارند و خبرنگاران خود را به داخل ایران می‌فرستند و خبرهای دروغی از ایران منتشر می‌کنند. عموما هم این رسانه‌ها با سرویس‌های اطلاعاتی غربی در ارتباطند اما خب مردم ایران می‌دانند که این اغتشاشات از هیچ پشتوانه‌ای در میان مردم ایران برخوردار نیست. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول