اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز در70 درصد شهر زنجان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان از آغاز طرح مکانیزاسیون گسترده آبیاری فضای سبز شهر زنجان خبر داد و گفت: این طرح در سه مسیر بخش خصوصی و بیش از 70 درصد سطح شهر اجرا می‌شود.

اجرای طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز در70 درصد شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد فیلو، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان در جمع خبرنگاران از آغاز طرح مکانیزاسیون گسترده آبیاری فضای سبز شهر زنجان خبر داد و اظهار کرد: طبق دستور شهردار از اوایل شهریورماه برنامه‌ریزی و مطالعات طرح بزرگ مکانیزاسیون و هوشمند سازی آبیاری فضای سبز شهری زنجان آغاز شده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان افزود: این طرح در سه مسیر بخش خصوصی (بیش از 70 درصد سطح شهر)، بخش امانی (در پارک‌های شهید بهشتی، علمی و فناوری، شبنم و ...) و اجرای آبیاری هوشمند (فضای سبز میدان ولیعصر) در فاز اول در حال اقدام است.
وی گفت: انتظار می‌رود با اجرای این طرح که در دو مرحله اجرایی، برنامه‌ریزی شده است با افزایش بهره‌وری مصرف آب و کاهش خطاهای انسانی، مصرف آب فضای سبز بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و تعداد نیروی مورد نیاز برای آبیاری نیز با تبدیل روش دستی و سنتی به روش مکانیزه و هوشمند بیش از ۱۰۰ نفر (در صورت اجرای کامل و جامع طرح) کاهش یابد.
فیول ادامه داد: افزایش کیفیت نگهداری فضای سبز، تقویت و افزایش رشد درختان به عنوان عناصر اصلی فضای سبز و جلوگیری از هدر رفت و ریختن آب در فضاهای مجاور از دیگر مزایای اجرای این طرح خواهد بود.
انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول