اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  رسانه و جنگ نرم

تا روز نهایی...

این روزها، روزهای رسیدن به شهر آرمانی حسن(ع) است. هم اویی که سرپنجه تدبیرش اسلام را از چنگ حکومت بنی‌امیه بیرون کشید و امتی را اینگونه عاشق حسین(ع) کرد.

خبرگزاری فارس؛ یادداشت- کمیل خجسته: هنوز تا روز فینال مانده است. این‌‌ روزها، حکم بازی تدارکاتی را دارد. اشکالات پیدا می‌شود. حتی مثلا اشتباه اینکه فلان مسئول محترم «طرف ایرانی» و #طرف_عراقی خلق کند که اشکالات به گردن طرف بیفتد یا اینکه یکی‌دو روزی یا بیشتر مرز زمینی، متراکم از انبوه جمعیت سرگردان شود و... 

اما واقعیت اینست که این روزها، روزهای رسیدن به شهر آرمانی حسن(ع) است. هم اویی که سرپنجه تدبیرش اسلام را از چنگ حکومت بنی‌امیه بیرون کشید و امتی را اینگونه عاشق حسین(ع) کرد.

کربلا جزئی از تدبیر افشاگرانه امام حسن(ع) علیه طاغوت بنی‌امیه بود. حالا کسی که در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌افتد اولاً برای خودش آرمان و یاد حسین(ع) زنده می‌شود.

ثانیاً در سطح ملی وقتی خودش را در مسیری می‌بیند که دانه‌های اقوام ایرانی با یک نخ تسبیحی به‌نام حسین(ع) کنار هم قرار گرفته‌اند، عامل وحدت ملی می‌شود. علاوه بر دیدن این همه قومیت ایرانی به سمت کربلا، خیلی جذاب است که زیر گرمای آفتاب با شربت مازندرانی گلو را تازه کنی و نهار را مهمان دستپخت سیستانی باشی و...

ثالثاً فرد وقتی خودش در موکب عراقی پذیرایی می‌شود، کنار بیروتی و پاکستانی و افغانی و... پاهای خسته‌اش را دراز می‌کند ناخودآگاه وحدت امت را مشق می‌کند. اینجا بزرگترین مکان #آرمان‌ساز ، #وحدت‌ساز و #امنیت‌ساز است.

رابعاً نمونه‌ای از #سفره_کرامت حسن(ع) پهن است که زائر حسین(ع) مورد تکریم و تعظیم است. 

خدا #حاج_قاسم را رحمت کند. #عراق از زمان امام حسن(ع) تا ۲۰۰۳ میلادی رنگ حکومت شیعه را ندیده بود. خدا رحمت کند فرمانده ق د س را که تا او با شیربچه‌هایش و حشدالشعبی در سال ۹۳شمسی منطقه استراتژیک جف الصخر را از دست داعش آزاد نکرده بودند امکان ورود #خانواده‌های_ایرانی به این مسیر، سخت و خطرناک بود. آزادی آن مناطق و کل عراق باعث شد تا یک عالمه #دهه_نودی در این مسیر آموزشی و پرورشی قرار بگیرند.

خدا رحمت کند امام را که با نگاه ژرف‌اندیشش دید که راه قدس از کربلا می‌گذرد و امت در حال مشق آن روز فینال هستند.

 

 

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول