اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ثبت‌نام ۳۷ هزار دانش‌‌آموز اصفهانی برای سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۴۶ شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی به اداره کل آموزش و پرورش اصفهان معرفی شدند، گفت: تاکنون حدود ۳۷ هزار دانش‌آموز برای سرویس مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۳۷ هزار دانش‌‌آموز اصفهانی برای سرویس مدارس

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت سرویس مدارس اظهار داشت: قبل از کرونا ۸ هزار راننده در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی در شهر اصفهان فعالیت می‌کردند، در دو سال گذشته با شیوع کرونا و تعطیلی مکرر مدارس بسیاری از رانندگان از این شغل خارج شدند.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش سازمان تاکسیرانی و شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی جبران این نقیصه است، افزود: در جلسات متعدد شرایط برای جذب رانندگان جدید و تمدید پروانه فعالیت رانندگانی که از این حوزه خارج شدند را تسهیل کردیم.

پرورش بیان کرد: از تسهیلاتی که برای رانندگان سرویس مدارس در نظر گرفته شد، می‌توان به بخشودگی کامل جرائم تمدید کارت شهر رانندگان، بخشودگی جرائم تمدید پروانه شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی، تمدید استعلام‌های قبلی برای رانندگان مسبوق به سابقه، کاهش روند استعلام برای رانندگان جدیدالورود، امکان دوگانه‌سوز کردن خودروها و تسهیل شرایط، اعطای وام کم بهره برای تعویض مخازن سی ان جی، صدور مجوز تردد در محدوده زوج و فرد برای رانندگان محدوده داخل ترافیک اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه مهم‌ترین بحث در سرویس مدارس وجود راننده و خودرو است، گفت: شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی به جد در زمینه جذب راننده تلاش کردند.

 

وی ادامه داد: نرخ کرایه یکی از مهم‌ترین مباحثی بود که در سنوات گذشته مطرح بود و معمولاً اواخر سال مصوب و به شرکت‌ها ابلاغ می‌شد، امسال با پیگیری‌هایی که انجام شد نرخ سرویس دانش‌آموزی بر اساس پیشنهادات در کارگروه ماده ۱۸ تأیید شد و روال قانونی خود را طی کرد و در صحن علنی شورا به تصویب رسید و یک ماه قبل قیمت مصوب به شرکت‌ها ابلاغ شد و سبب شد امسال دیگر رانندگان و خانواده‌ها سردرگمی‌های سال‌های قبل را نداشته باشند.

دعوت از افراد واجد شرایط برای سرویس مدارس

پرورش با بیان اینکه تا این لحظه ۴۶ شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی توسط این سازمان تأیید صلاحیت و به اداره کل آموزش و پرورش اصفهان معرفی شدند، عنوان کرد: با ابلاغ اداره کل آموزش و پرورش به خانواده‌ها مقرر شد والدینی که متقاضی سرویس برای فرزندان هستند از ۲۵ تا ۳۱ مرداد به مدارس مراجعه و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند تا این لحظه تمامی افرادی که ثبت‌نام کردند توسط شرکت‌ها مسیربندی شدند و در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تاکنون حدود ۳۷ هزار دانش‌آموز برای سرویس مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: روند جذب راننده در شرکت‌ها صعودی است و ادامه دارد، معمولاً از هفته دوم مهر ماه سرویس‌دهی منظم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال زودتر از سال‌های گذشته مسیربندی انجام شد، افزود: از افرادی که تمایل دارند در زمینه سرویس مدرسه فعالیت کنند اعم از خانم‌های خانه‌دار، افراد بازنشسته و دانشجویان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و بدون مراجعه حضوری با وارد کردن کد دستوری #۴۰۱۴۰۱*۶۶۵۵* از شرایط آگاه و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

 

شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی باید نرخ مصوب را دریافت کنند

پرورش با اشاره به نرخ سرویس مدارس در شهر اصفهان عنوان کرد: نرخ کرایه برای انواع خودروی سمند و پژو و مشابه آن ورودی حدود ۳۴۰ هزار تومان که به ازای هر کیلومتر که اضافه شود ۲۰ هزار تومان اضافه می‌شود و برای خودروهای پیکان، پراید و خودروهای مشابه و ون ورودی ۳۱۰ هزار تومان و به ازای هر کیلومتر ۲۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی باید نرخ مصوب را دریافت کنند و خانواده‌ها نیز همین نرخ را پرداخت کنند، تصریح کرد: به شرکت‌ها ابلاغ شده به هیچ وجه حق دریافت وجه اضافه‌ای را ندارند و والدین در صورت تخلف برای ثبت شکایت تلفن گویای ۳۵۶۸۸۱۰۰ و یا سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۲۰۰۰۲۰۰۰۲۳ است که می‌توانند ثبت شکایت کنند و از طریق سایت سازمان تاکسیرانی پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: راننده‌ای که به عنوان راننده جدید جذب می‌شود، باید مراحل قانونی و استعلامات لازم را مانند استعلام اماکن، سوءپیشینه اخذ کند و بالای ۲۳ سال باشد و دو سال از صدور گواهینامه رانندگی‌شان گذشته باشد.

پرورش تصریح کرد: نظارت‌های مستمر بر عملکرد سرویس‌های دانش‌آموزی توسط شرکت‌ها و بازرسی سازمان تاکسیرانی وجود دارد و اگر تخلفی مشاهده شد با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول