اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پوتین در دیدار با رئیس‌‌جمهور چین: تحریکات آمریکا در تایوان را محکوم می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای چینی، ضمن محکوم کردن تحریکات آمریکا در تایوان، از مواضع پکن در قبال بحران اوکراین قدردانی کرد.

پوتین در دیدار با رئیس‌‌جمهور چین: تحریکات آمریکا در تایوان را محکوم می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در آغاز این دیدار گفت، شراکت مسکو و پکن در تضمین ثبات منطقه‌ای و جهانی نقش مهمی ایفا می‌کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین در دیدار با همتای چینی گفت، مسکو قویاً به سیاست چین واحد پایبند است و تحریکات آمریکا در تایوان را محکوم می‌کند.

پوتین در ادامه گفت، روسیه و چین حامی شکل گرفتن نظم جهانی مبتنی بر قوانین بین‌المللی و نه قوانین ساختگی چند کشور هستند.

رئیس جمهور چین نیز گفت، مسکو و پکن باید از منافع امنیتی منطقه و کشورهای در حال توسعه دفاع کرده و همکاری در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای، گروه بریکس و دیگر نهادهای بین‌المللی را افزایش دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این دیدار، پوتین گفته است: «ما برای مواضع متوازن دوستان چینی خود در قبال بحران اوکراین ارزش بالایی قائل هستیم. ما سوالات و نگرانی‌های شما در این زمینه را درک می‌کنیم و در ملاقات امروز مواضع خود را توضیح خواهیم داد».

آمریکا و متحدانش طی ماه‌های گذشته در پی وقوع جنگ اوکراین، چند دور تحریم‌های سنگین علیه روسیه وضع کرده و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی هنگفتی برای اوکراینی‌ها تدارک دیده‌اند.

از سوی دیگر، آمریکایی‌ها با حمایت از جدایی‌طلبان تایوانی خشم چین را برانگیخته است. چندی پیش «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفری تحریک‌آمیز به تایوان رفت که قطع برخی مذاکرات پکن و واشنگتن و رزمایش‌های چین اطراف تایوان را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول