اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

یادواره هزار شهید سیستانی گلستان در آبان‌ماه برگزار می‌شود

دبیر یادواره یک هزار شهید سیستانی گلستان گفت: مراسم گرامیداشت چهار هزار شهید استان و یادواره یکهزار شهید سیستانی گلستان آبان ماه امسال در حسینیه سیستانی های گرگان برگزار می‌شود.

یادواره هزار شهید سیستانی گلستان در آبان‌ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد آذری امروز در مراسم هماهنگی سوگواره حسینی و آیین تجلیل از خبرنگاران مکتب حسینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حسینیه سیستانی های گرگان اظهار کرد: سوگواره نیمروز حسینی با موضوع قلم تا علم در گلستان در قالب مستند، فیلم کوتاه، پوستر، عکس، اینفوگرافی، پادکست، داستان کوتاه، شعر و عکس نوشت برگزار می شود.
وی تصریح کرد: اصحاب رسانه می توانند صحنه های ویژه از پیاده روی اربعین که خود حضور داشته و یا دیگران توصیف کردند را در قالب عنوان های بالا تا پنجم مهرماه ارسال کنند.
دبیر برگزاری یادواره یکهزار شهید سیستانی در گلستان خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری هیات امنا حسینیه سیستانی ها و دستگاه های مرتبط گرامیداشت چهار هزار شهید استان گلستان و یادواره یکهزار شهید سیستانی گلستان دهه اول ابان ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینیه سیستانی های گرگان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در فضای مجازی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از جوانان و نسل امروز شهدای محلات خود و ویژگی های خاص انها را نمی شناسند و در این مقطع زمانی با توجه به جنگ روانی و ترکیبی دشمن خبرنگاران باید وارد عرصه شده و شهدا و ویژگی های انها را برجسته کنند.
اذری گفت: وجود قومیت در کشور و استان واقعیت انکارناپذیر بوده اما همین اقوام مختلف ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت وحدت که نیاز اساسی جامعه بوده است.
وی بیان کرد: حرکت دشمن شتاب گرفته و خبرنگاران می بایست با تولید محتوا در حوزه های مختلف وحدت، زندگینامه شهدا و غیره حرکت دشمن را متوقف کنند.
دبیر برگزاری یادواره یکهزار شهید سیستانی گلستان ابراز کرد: استان گلستان رنگین کمان اقوام و مذاهب مختلف بوده که اداب و رسوم، فرهنگ، باور و بسیاری از موضوعات دیگر این اقوام و مذاهب گوناگون می توانند  یک ظرفیت خوبی در استان باشد تا با اجرای برنامه های مدون در کنار هم بتوانیم از این ظرفیت در راستای تقویت وحدت استفاده کنیم.
وی افزود: اگر این اداب و رسوم، فرهنگ و برنامه های ویژه هر قوم و مذهب در ایام خاص در کنار هم به نمایش گذاشته شود می تواند در جذب گردشگر تاثیر بسزایی داشته باشد.
وجود قومیت های مختلف در کنار هم سبب ارتقاء فرهنگ ناب ایرانی خواهد شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب اقوام مختلف در گلستان گفت: وجود اقوام و مذاهب گوناگون در استان گلستان ظرفیت بسیار خوبی برای ارتقاء فرهنگ ناب ایرانی بوده و تقویت وحدت انها سبب ارتقاء امنیت اجتماعی می شود.
محمد رعیت اظهار کرد: اقوام سیستانی در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته و جزو نخستین اقوامی بوده که به خونخواهی از امام حسین(ع) قیام کردند.
وی تصریح کرد: وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب گوناگون در استان گلستان و حضور ارزشمند و به موقع انها در صحنه های مختلف در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از ایات قران بوده و باعث وحدت بیش از پیش مردم گلستان خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول