اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

«اربعین» یک کلید واژه در تحولات دینی ما است/ اینجا مهمان و میزبان در خدمت سبقت می‌گیرند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «اربعین» یک کلید واژه در تحولات دینی ما است و چه کسی فکر می‌کرد وقتی خاندان عصمت را در ۱۱ محرم مظلومانه از این سرزمین ببرند، ۱۴۰۰ سال بعد در اربعین آن اتفاق تلخ، این معجزه رخ دهد.

«اربعین» یک کلید واژه در تحولات دینی ما است/ اینجا مهمان و میزبان در خدمت سبقت می‌گیرند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس شب شعر اربعین پنجشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران و هنرمندان در کربلای معلی برگزار شد.

در این برنامه اسماعیلی طی سخنانی با بیان اینکه در شب زیارتی امام حسین (ع) در کربلا هستیم، گفت: هر شب جمعه در ایران در حسرت زیارت امام حسین (ع) هستیم و امشب رزق ما شده در جمع آسمانیان و در جمع زائران خسته از مسیر حاضر باشیم.

وی ادامه داد: از شعرا، جوانان و پیرغلامان که محفل را نورانی کردند، تشکر می‌کنم و تشکر بیشتر و بالاتر از عزیزان عراقی است که در ایام منتهی به اربعین با همه وجود از زوار پذیرایی کردند. این اتفاق در بین تحولاتی که با آن سر و کار داریم بی نظیر است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با اربعین گفت: امروز با یک سکوت طراحی شده و حتی تلاش برای مقابله با این عظمت هستیم، اینجا مهمان و میزبان در خدمت سبقت می‌گیرند، میزبان همه داراییش را در طبق اخلاص گذاشته، پیر و جوان و کودک و... همه در خدمت زائران هستند.

وزیر ارشاد افزود: این همایش بی نظیر چند ۱۰ میلیونی هر سال در این سرزمین اتفاق می افتد، اینجا تنها کمیت مطرح نیست، اتفاقا عظمت اربعین در کیفیتش است، قلم قاصر است و زبان عاجز است در عظمت این حماسه بزرگ بنویسد و بگوید و خدا را شاکریم بر نعمت محبت اهل بیت (ع) و اینکه عمر و جوانیمان در این مسیر در حال طی شدن است.

اسماعیلی با اشاره به عدم حضور زوار ایرانی طی دو سال گذشته به دلیل کرونا گفت: امسال پس از مدت‌ها عاشقان آمدند و حماسه آفریدند و برگ درخشان دیگری را در تاریخ محبت اهل بیت (ع) آفریدند و إن‌شاءالله در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر شاهد رشد این مسیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اربعین یک کلید واژه در تحولات دینی ما است و چه کسی فکر می‌کرد وقتی خاندان عصمت را در ۱۱ محرم مظلومانه از این سرزمین ببرند، ۱۴۰۰ سال بعد در اربعین آن اتفاق تلخ، این معجزه رخ دهد، این معجزه بسیار بزرگتر از همه معجزاتی است که از انبیا و اولیا شنیده ایم و إن‌شاءالله اربعین گره می‌خورد به ظهور.

وزیر ارشاد با قدردانی از میهمان نوازی‌ ملت عراق گفت: من به نمایندگی از دولت و ملت ایران و رئیس جمهور از ملت و دولت عراق بابت این زحمات و گذشت و ایثار تشکر می‌کنم و إن‌شاءالله  خدا از این عزیزان قبول کند.

در این محفل ادبی شاعرانی چون جواد زمانی، احمد جواد نوآبادی، حسین شمسایی، سیدحسین متولیان، مجید تال، عارفه دهقانی و لیلا فخیمی به شعر خوانی پرداختند و مصطفی راغب از خوانندگان کشورمان نیز قطعاتی را در رثای سید و سالار شهیدان اجرا کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول