اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آگاهی دقیق از مرگ، دستاورد دیگری از نمایش محشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نمایش میدانی محشر به صورت عینی به تجسم معاد پرداخته و توجه به مرگ آگاهی از دستاوردهای خوب تهیه کنندگان نمایش محشر است.

آگاهی دقیق از مرگ، دستاورد دیگری از نمایش محشر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا قانعی، ضمن حضور در محل اجرای نمایش محشر در شیراز گفت: نمایش میدانی محشر از ۲ وجه قابل بررسی است که شامل معاد و اتفاقاتی است که در روزمره های زندگی کمتر به آن پرداخته می شود و این کار در قالب یک کار میدانی به تجسم عینی ابعاد معاد پرداخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: یک بخش دیگر نیز محتوای این نمایش است که بسیار قابل تامل است و شامل مرگ آگاهی به عنوان یکی از مفاهیم رایج و اصیل دینی ماست که به واسطه غفلت ها و روزمرگی ها به فراموشی سپرده می شود.

وی اضافه کرد: توجه به مرگ آگاهی از دستاوردهای خوب تهیه کنندگان نمایش میدانی محشر است و فرم و قالب ارائه محتوا نیز بسیار بدیع است و مخاطبان عام را با زبان هنر به خوبی معطوف کرده است.

قانعی تاکید کرد: انتقال مفاهیم دینی در قالب هنر کار پیچیده و سختی است که در این نمایش به خوبی از عهده آن برآمده است و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش این برنامه ها در جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: جهاد تبیین دارای مفهوم گسترده ای است و بخشی از آن انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر است و اقدام بدیعی است و میزان جریان سازی این نمایش روی نسل نوجوان و جوان مشهود است و نمایش میدانی بر این نسل اثر بهتری دارد و گرفتن و شنیدن و درک مفاهیم دینی به زبان هنر و نمایش برای آنها جذاب است و تلنگر جدی خواهد بود.

قانعی گفت: فصل شیدایی در برهه زمانی خود موفق عمل کرد و محشر نیز بر اساس قالب و محتوای خود موفق است و در شب های بعد استقبال بیشتری از محشر پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: مجموعه هایی مثل سازمان هنری رسانه ای اوج که محصول انقلاب اسلامی هستند از تمام تکنیک های موجود برای انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر بهره گرفته و تجربیات موفقی در کارنامه سازمان اوج در حوزه های مختلف داریم که در حوزه نمایش های میدانی هم مشهود و اثرگذار است.

حجت الاسلام محمود محمودی زاده، مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه فجر استان فارس نیز با تشکر از عوامل تهیه نمایش محشر و سازمان اوج گفت: این نمایش با محوریت معاد که از مباحث مهم دین اسلام است، تهیه شده است که پس از بحث توحید، بالاترین میزان مباحث و روایات در قرآن کریم و اهل بیت (ع) به معاد و معادگرایی مربوط می شود.

وی ادامه داد: معاد و قیامت نزد مومنان جایگاه و منزلت ویژه دارد و هیچ صفحه ای از قرآن نیست که به صراحت به معاد اشاره نکند.

حجت الاسلام محمودی زاده با اشاره به انتقال مفاهیم دینی با استفاده از زبان هنر بیان کرد: قطعا این روش اثرگذاری بیشتر و ملموس تری دارد و هنر اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است که بر انتقال مباحث اعتقادی با زبان هنر به جامعه تاکید دارد و تبیین این مفاهیم دینی با زبان هنر بسیار نتیجه بخش است و یک ساعت کار هنری از ساعت ها کلاس و جلسه اثرگذارتر می تواند باشد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول