اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: سامانه‌ پدافندی و دفاع ضد موشکی نیاز مبرم اوکراین است

رئیس جمهور اوکراین از نیاز مبرم این کشور به سامانه‌‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی خبر داد.

زلنسکی: سامانه‌ پدافندی و دفاع ضد موشکی نیاز مبرم اوکراین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور اوکراین اظهار داشت که دسترسی به سامانه‌‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی اولویت امروز اوکراین است.

به گزارش وبگاه «وزارت دفاع اوکراین» «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  روز پنجشنبه در نشست خبری پس از پس از دیدار با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در «کی‌یف» بیان کرد. وی تاکید کرد که دستیابی به سامانه‌های دفاع هوایی که از شهروندان و زیرساخت‌های غیرنظامی در برابر حملات مداوم روسیه محافظت می‌کند.

وی گفت: «موضوع تضمین امنیت شهروندان اوکراین است، موضوع امنیت و  دفاع هوایی مهم است، نمی‌دانم چگونه آن را خیلی سریع حل کنم، اما دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی امروز برای ما در اولویت قرار دارد.»

رئیس جمهور اوکراین به احتمال دریافت دو سامانه پدافند هوایی از آمریکا اشاره کرد.  به گفته وی، اوکراین مصمم است به طور فعال در زمینه تامین سامانه‌های دفاع هوایی با فرانسه، ایتالیا و آلمان رایزنی کند.

این در حالی است که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا به آمریکا درباره ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت از اوکراین بشدت هشدار داد.

آناتولی آنتونوف هشدار داده که اگر اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با روسیه خواهد شد.

سفیر مسکو در واشنگتن گفت: «نگرانی ویژه این واقعیت است که برای چندین ماه اوکراین درخواست  موشک‌های  "آتاکمس" ساخت آمریکا را دارد که برای حمله به اهدافی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری طراحی شده‌اند.»

این مقام ارشد روس هشدار داد: «در صورت دستیابی کی‌یف به چنین تسلیحاتی، شهرهای بزرگ روسیه و همچنین تاسیسات زیرساخت صنعتی و حمل و نقل، مورد تخریب احتمالی قرار خواهند گرفت. چنین سناریویی به معنای دخالت مستقیم ایالات متحده در رویارویی نظامی با روسیه است.»

هشدار سفیر روسیه به آمریکا در شرایطی مطرح شده که واشنگتن به دنبال آغاز جنگ روسیه و اوکراین، حمایت‌های همه جانبه اقتصادی و تسلیحاتی از کی‌یف  را در دستور کار قرار داده است.

چندی قبل، «ویلیام لاپلانت» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور آموزش و تأمین گفت که مقام‌های آمریکا به اندازه دو سال برای کمک نظامی به اوکراین بودجه اختصاص داده‌اند .

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول