اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تأکید پوتین بر نقش مهم ایران در اوراسیا و مناسبات جهانی

رئیس جمهور روسیه ضمن اعلام حمایت از تکمیل روند عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، بر نقش مهم ایران در حوزه اوراسیا و جهان تأکید کرد.

تأکید پوتین بر نقش مهم ایران در اوراسیا و مناسبات جهانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه حین سخنرانی در نشست سازمان همکاری‌های شانگهای بر اهمیت نقش ایران در حوزه اوراسیا و در سطح بین‌المللی تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پوتین در این نشست که در شهر سمرقند در حال برگزاری است گفت: «روسیه به طور یقین از تکمیل روند ملحق شدن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای به سریع‌ترین شکل ممکن حمایت می‌کند که در همین رابطه قرار است امروز تفاهم‌نامه‌ها و اسناد مربوطه امضا شوند».

رئیس جمهور روسیه افزود: «باور داریم که عضویت کامل ایران تأثیر مثبتی بر کار این سازمان خواهد داشت چرا که این کشور در منطقه اوراسیا و همچنین در سطح بین‌المللی نقش مهمی ایفا می‌کند».

پوتین همچنین گفت سازمان همکاری‌های شانگهای برای گسترش همکاری‌ها میان کشورهای خواستار برقراری گفت‌وگوی باز و برابر با این سازمان و ملحق شدن به فعالیت‌های آن، اهمیت بالایی قائل است.

رئیس جمهور روسیه روز گذشته در دیدار با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست همکاری‌های شانگهای گفت: «اعضای این مأموریت تجاری اولین بار ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت امسال) به ایران سفر کردند و قصد دارم بگویم که بسیاری از اعضای این هیأت متعاقباً نظراتشان را با من در میان گذاشتند».

پوتین افزود: «آن‌ها از آنچه در شرکت‌های ایرانی در زمینه فناوری‌های پیشرفته دیده بودند بسیار خوشحال بودند. صادقانه بگویم که انتظار چنین چیزی را نداشتیم. متعاقباً ما و شخصاً خود من در این زمینه به شما تبریک می‌گوییم». (جزئیات بیشتر)

 پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول