اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آیت الله نورمفیدی: زائران اربعین پرچم اباعبدالله را برافراشته نگه می‌دارند

امام جمعه گرگان گفت: مسلمانان و شرکت‌کنندگان در اربعین نشان دادند اگر در حادثه کربلا پرچم حضرت ابوالفضل العباس(ع) به زمین افتاد، این جماعت پرچم را بر افراشته و نمی‌گذارند بار دیگر پرچم به زمین بیفتد.

آیت الله نورمفیدی: زائران اربعین پرچم اباعبدالله را برافراشته نگه می‌دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهارکرد: زیارت اربعین سابقه تاریخی داشته ومردم عراق از قرن‌های گذشته از گوشه و کنار این کشور در این ایام به سمت کربلا و زیارت امام حسین (ع) حرکت می‌کردند.

امام جمعه گرگان افزود: ایرانی‌ها بعد از پیروزی انقلاب به علت وجود رژیم بعثی عراق نمی‌توانستند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند اما پس از جنگ با رایزنی‌های انجام شده، موانع برداشته شد و ملت ایران توانستند در این سنت دیرینه شرکت کنند.

وی بیان کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت میلیونی است که در کنار عرض ارادت به سیدالشهدا (ع) و زنده نگه داشتن اهداف امام حسین (ع) آثار و برکات زیادی برای مسلمانان جهان دارد.

نورمفیدی گفت: مردم عراق در این ایام در نهایت مهربانی از زائران امام حسین (ع) میزبانی می‌کنند همچنین شرایطی ایجاد شده که مسیحی‌ها و ارامنه هم در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند.

امام جمعه گرگان افزود: مسلمانان و شرکت‌کنندگان در اربعین نشان دادند اگر در حادثه کربلا پرچم حضرت ابوالفضل العباس(ع) به زمین افتاد، این جماعت پرچم را بر افراشته و نمی‌گذارند بار دیگر پرچم به زمین بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان اضافه کرد: دشمنان امروز همانند بنی امیه از این صحنه‌ها احساس خطر می‌کنند و این امر باعث شده تا آنها تلاش کنند که این کار را به اشکال مختلف خراب کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از جمله انگلیس و آمریکا تلاش می‌کند تا بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیندازد، تأکید کرد: دشمنان پلید تلاش می‌کنند از اربعین بهره‌برداری سیاسی کرده و با این توطئه‌ها، این جریان معنوی، فرهنگی و اجتماعی را خراب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول