اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: هرکاری انجام خواهیم داد تا جنگ در اوکراین سریعتر به پایان برسد

رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور هر کاری انجام خواهد داد تا هر چه سریعتر جنگ در اوکراین به پایان برسد.

پوتین: هرکاری انجام خواهیم داد تا جنگ در اوکراین سریعتر به پایان برسد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که مسکو هر کاری انجام خواهد داد تا جنگ در اوکراین هر چه سریعتر به پایان برسد.

وی که در سمرقند این سخنان را مطرح می‌کرد، گفت: «روسیه هر کاری انجام خواهد داد تا درگیری در اوکراین در سریعترین زمان ممکن به پایان برسد اما کی‌یف از انجام مذاکره خودداری می‌کند».

جنگ در اوکراین در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی با ارسال تسلیحات به اوکراین در تلاش هستند که این جنگ را طولانی‌تر کنند.

 به دنبال تصویب یک بسته کمک تسلیحاتی دیگر به اوکراین در دولت «جو بایدن»، وزارت دفاع این کشور جزئیات بیشتری از تسلیحات و مهماتی که در این بسته به اوکراین اهدا می‌شود ارائه کرد.

براساس گزارش تاس، پنتاگون اعلام کرد، بسته جدید شامل مهمات برای سیستمهای راکتی توپخانه با تحرک بالا(HIMARS)، سیستمهای ضد پهپاد توپخانه‌ایِ با دقت بالا و رادارهای ضد توپخانه به ارزش 600 میلیون دلار خواهد بود. 

این بسته روز پنج شنبه در وزارت دفاع آمریکا مورد تصویب قرار گرفته است. 

به گفته پنتاگون، علاوه بر این، ارتش اوکراین همچنین ایستگاههای راداری ضد توپخانه، سلاحهای سبک و مهمات، 4 کامیون و 8 تریلر برای حمل و نقل تجهیزات سنگین، تجهیزات مین روبی، مینهای ضد نفر انفجاری، دستگاههای دید در شب و تجهیزات برای آب و هوای سرد و تجهیزات کمپینگ نظامی دریافت خواهد کرد. 

بر اساس بیانیه پنتاگون درباره این کمک تسلیحاتی جدید، این بسته شامل 36000 گلوله توپ 105 میلی متری، 1000 گلوله توپ 155 میلی متری هدایت شونده دقیق و چهار رادار ضد توپخانه و همچنین سلاح های سبک و مهمات دیگر است.

سیل تسلیحات کشورهای غربی به اوکراین درحالیست که سفیر روسیه در واشنگتن روز پنج شنبه به دولت آمریکا درباره ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت نظامی از اوکراین به شدت هشدار داده بود. 

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود چنانچه اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد رویارویی نظامی با روسیه شده است.

نماینده چین در سازمان ملل اخیرا در نشست شورای امنیت درباره اوکراین، ارسال سلاح از کشورهای غربی به کی‌یف را هیزم غرب در آتش جنگ اوکراین خوانده بود.

این درحالیست که برخی گزارشها حاکیست اغلب تسلیحات آمریکایی که به اصطلاح به اوکراین ارسال میشود سر از بازارهای سیاه تسلیحاتی در آورده است و کارشناسان درباره احتمال افتادن این تسلیحات به دست گروههای افراطی و تروریست هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول