اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا از بیم واکنش روسیه با تجهیز اوکراین به موشک‌ دوربُرد مخالفت کرد

رسانه آمریکایی خبر داد که سران نظامی این کشور از بیم واکنش تند روسیه، به کاخ سفید اعلام کردند که با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین مخالف هستند.

آمریکا از بیم واکنش روسیه با تجهیز اوکراین به موشک‌ دوربُرد مخالفت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که هشدارهای مسکو به واشنگتن درباره خطوط قرمز روسیه در اوکراین تندتر شده است، خبرها از مخالفت فرماندهان ارشد ارتش آمریکا درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین حکایت دارد.

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، در خبری به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که رهبران ارشد نیروهای مسلح این کشور به کاخ سفید توصیه کردند که موشک‌های دوربرد به اوکراین ندهند.

بنا بر این گزارش، سران نظامی آمریکا در توضیح چرایی مخالفتشان با بر این نگرانی تاکید کردند که اقدام واشنگتن در ارسال این موشک‌ها ممکن است باعث تحریک اوکراین برای به راه انداختن یک جنگ گسترده‌تر با روسیه شود.

دو مقام ارتش آمریکا به شبکه ان‌بی‌سی نیوز خبر دادند، دولت بایدن درخواست اوکراین برای ارائه موشک‌های دوربرد را به دلیل ترس از اینکه می‌تواند باعث برانگیختن واکنش خطرناکی از سوی روسیه شود، متوقف کرده است.

این دو مقام نظامی آمریکایی که نامشان فاش نشده، همچنین بر مخالفت سران ارشد پنتاگون با ایده ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین تاکید کردند.

ابراز نگرانی توام با مخالفت فرماندهان ارشد نظامی واشنگتن با ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف از بیم مسکو در حالی رسانه‌ای شده که روز پنجشنبه (دیروز) ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره هشداری تند به آمریکا داده بود.

زاخاروا تصریح کرد: «اگر واشنگتن تصمیم بگیرد موشک‌های دوربرد به کی‌یف بفرستد، از خط قرمز عبور کرده و به یک طرف مستقیم درگیری تبدیل خواهد شد».

پیش از این، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا هم به آمریکایی‌ها درباره تجهیز اوکراین به موشک‌های دوبرد به شدت هشدار داد و اعلام کرد، چنین کاری به معنای حضور مستقیم آمریکا در جنگ با روسیه خواهد بود.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز در ادامه گزارش روز شنبه (امروز) به سراغ یک «مقام ارشد ایالات متحده» رفته و نظر او را درباره احتمال ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین جویا شد.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: «در حال حاضر (گزینه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین) روی میز نیست». وی البته این را هم گفته که ممکن است صحنه میدان نبرد تغییر کند و «با تکامل نیازهای آنها (اوکراینی‌ها)، انواع کمک‌ها(ی آمریکا) هم نیز تکامل می‌یابد».

 وی با بیان اینکه اوکراین توانسته است اهداف روسی را با تسلیحاتی که در اختیار دارد در بُردهای کمتر از ۱۰۰ مایلی هدف قرار دهد، افزود: «واقعا نیاز فوری به شلیک از فاصله دورتر وجود ندارد».

هشدارها درباره تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد در حالی مطرح شده که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  در نشست خبری روز پنجشنبه در کی‌یف با «اورسولا فون درلین» رئیس کمیسیون اروپا بر نیاز مبرم اوکراین به تسلیحات غربی تاکید کرد.

زلنسکی گفت: «موضوع تضمین امنیت شهروندان اوکراین است، موضوع امنیت و  دفاع هوایی مهم است، نمی‌دانم چگونه آن را خیلی سریع حل کنم، اما دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی امروز برای ما در اولویت قرار دارد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول