اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ربات خودران ویژه ساختمان سازی از راه رسید

شرکت اچ پی از تولید ربات خودران جدیدی خبر داده که می تواند به طور مستقل نقشه ساخت هر ساختمان را در محل فعالیت مهندسان و کارگران چاپ و آماده کند.

ربات خودران ویژه ساختمان سازی از راه رسید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، اچ پی ربات کوچکی را معرفی کرده که می تواند با دریافت مستقیم دستورالعمل های ساخت از نقشه و چاپ خودکار آنها بر روی زمین، کار ساخت و ساز را به طرز چشمگیری سرعت بخشد. این ربات که سایت پرینت نام دارد، یک ابزار چیدمان فوق العاده سریع در حوزه عمران است.

ربات مذکور از جوهرهای مختلف برای طراحی خطوط و منحنی های دقیق و بازتولید وفادارانه اشکال پیچیده در هر طبقه استفاده می کند و با سطوح متخلخل مانند بتن و تخته و غیره سازگاری دارد. این ربات جایگزین فرآیند دستی و زمان بر چیدمان طراحی ساخت و ساز می شود.

برای فعال کردن این ربات لازم نیست کف ساختمان کاملاً صاف یا تمیز باشد و سایت پرینت می‌تواند بر روی سطوح به هم ریخته و بی‌نظم با موانعی تا ارتفاع 2 سانتی‌متر هم کار کند. حسگرهای داخلی این ربات مانع از سقوط آن شده و شناسایی موانع را نیز تسهیل می کنند.

از این ربات علاوه بر چاپ خطوط چیدمان، می توان برای نگارش یادداشت‌های متنی بر روی زمین نیز استفاده کرد. ربات یادشده طراحی هایی که به طور دستی به 7 ساعت زمان نیاز دارند را در عرض 45 دقیقه انجام می دهد.

پایان پیام/ ت 24

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول