اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تحول اساسی برای مقابله با مشکلات مربوط به گرمایش زمین/ اولین مرکز مدیریت مجازی نیروگاه برق در جنوب چین افتتاح شد

چین اولین مرکز مدیریت نیروگاه مجازی خود را در شنژن در جنوب چین افتتاح کرد که یک تحول اساسی برای مقابله با مشکلات مربوط به گرمایش زمین محسوب می شود.

تحول اساسی برای مقابله با مشکلات مربوط به گرمایش زمین/ اولین مرکز مدیریت مجازی نیروگاه برق در جنوب چین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، چندی قبل خواستار توسعه انرژی های پاک شد و گفت: «با تداوم گرمایش، جهان در حال سوختن است. ما به یک انقلاب در انرژی های تجدیدپذیر نیاز داریم.» با این حال، عرضه و تقاضای نامتعادل انرژی  که ناشی از تداوم گرمایش است منجر به کمبود مکرر برق شده است.

راه اندازی نیروگاه مجازی (VPP) راه حلی برای مشکل کمبود برق و تامین ناپایدار انرژی های جدید است و چین در حال آزمایش ظرفیت خود در این زمینه با راه اندازی اولین مرکز مدیریت نیروگاه مجازی خود در شنژن است.

نیروگاه مجازی ایده ای مشابه اینترنت اشیا و محاسبات ابری بوده و مانند مغزی عمل می کند که می تواند مازاد برق را از نیروگاه های کوچک دریافت و توزیع می کند تا بار شبکه های برق را در ساعات اوج مصرف متعادل کند. یک واحد نیروگاه مجازی می تواند به اندازه یک صفحه خورشیدی روی پشت بام یک خانه یا یک وسیله نقلیه الکتریکی کوچک باشد.

زمانی که منابع تغذیه و تولید برق فراوان باشد، به ویژه زمانی که انرژی های جدید و سبز توسعه می یابند، نیروگاه مجازی می تواند به سرعت به دستورالعمل ها برای ارائه خدمات کمکی پاسخ دهد و پایداری عملکرد شبکه برق را افزایش دهد.

شهرهای مدرن تا به حال به نیروگاه‌های بزرگ متکی بوده اند که برای تولید برق به اشغال مقدار زیادی زمین و استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر متکی بوده اند. در مقام مقایسه، یک نیروگاه مجازی با جمع آوری و توزیع منابع انرژی توزیع شده ظرفیتی انعطاف پذیر دارد و به حفظ تعادل شبکه برق کمک می کند.

شرکت تسلا، سال گذشته یک نیروگاه مجازی آزمایشی را در کالیفرنیا، با استفاده از برق ذخیره شده در باتری های خانگی خورشیدی Powerwall، راه اندازی کرد. پاوروال یک واحد ذخیره سازی برق برای حفاظت از انرژی های تولید شده توسط صفحات خورشیدی نصب شده در پشت بام خانه های کاربران است. آنها معمولاً به اندازه یک در هستند.

چین پروژه‌های آزمایشی برای ساخت نیروگاه‌های مجازی را در مکان‌هایی مانند شانگهای، هبی، شانشی و شاندونگ برای توزیع کارآمدتر برق در دستور کار خود دارد.

نیروگاه مجازی تازه راه اندازی شده در شنژن می تواند 870000 کیلووات برق سرگردان را جمع آوری کند که معادل برق مصرفی یک کارخانه زغال سنگ بزرگ است. برنامه ریزی شده که تا سال 2025 ظرفیت این نیروگاه به یک میلیون کیلووات افزایش یابد و انتظار می رود از این طریق از مصرف ده ها هزار تن زغال سنگ استاندارد، دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد جلوگیر شده و به سبزتر شدن سیاره کمک شود.

در چهاردهمین برنامه پنج ساله کشور چین مدیریت انعطاف پذیر منابع انرژی از طریق ایجاد تأسیسات ذخیره انرژی و نیروگاه های مجازی ترویج شده است. راه اندازی نیروگاههای مجازی ، نقش مهمی در کاهش انتشار کربن در جو زمین ایفا خواهد کرد.

بر طبق بررسی موسسه مارکت واچ، ارزش اقتصادی بازار جهانی نیروگاه های مجازی در سال 2021 به 286.75 میلیون دلار رسید و انتظار می رود با نرخ رشد سالانه 21.21 درصد این رقم تا سال 2027 به 909.46 میلیون دلار برسد.

انتهای پیام/

https://news.cgtn.com/news/2022-09-17/First-virtual-power-plant-management-center-opens-in-S-China-1doKmadzJm0/index.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول