اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آخرین وضعیت مرزهای ششگانه زیارت اربعین/ ۲.۷ میلیون زائر از مرزهای زمینی بازگشتند

روز گذشته در ایران و عراق اربعین حسینی بود، زائرانی که از ایران عازم کشور همسایه و کربلای معلی شده بودند، از روزهای قبل در حال برگشتن به میهن هستند. آمار نهایی از بازگشت ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار زائر خبر می‌دهد.

آخرین وضعیت مرزهای ششگانه زیارت اربعین/ ۲.۷ میلیون زائر از مرزهای زمینی بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس، سردبیری استانها؛ روز گذشته در ایران و عراق اربعین حسینی بود، زائرانی که از ایران عازم کشور همسایه و کربلای معلی شده بودند، از روزهای قبل در حال برگشتن به میهن هستند. آمار نهایی از بازگشت ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار زائر خبر می‌دهد.

عمده زائران از شش مرز زمینی، تمرچین، باشمال، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه در حال بازگشت به کشور هستند، مسئولان ذی ربط نیز از خدمت رسانی به زائران تا پایان بازگشت همه آن‌ها خبر می‌دهند.

تردد در مرزهای تمرچین، باشماق و شلمچه بسیار عادی و روان است/ در مرز مهران تردد بسیار پرحجم است

سردار جلال ستاره جانشین فرمانده مرزبانی فراجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موج بازگشت زائران از عتبات عالیات از چند روز قبل شدت گرفته و زائران از مرزهای شش گانه در حال بازگشت هستند.

وی گفت: بازگشت روان اما پرترافیک است. در مرزهای تمرچین، باشماق و شلمچه تردد بسیار عادی و روان است مشکلی در این مرزها نداریم.

وی ادامه داد: در مرز مهران تردد بسیار پرحجم است اما مشکل خاصی نیست کاملاً مدیریت شده است. اتوبوس به تعداد کافی وجود دارد و مشکل خاصی در این خصوص نیست، مواکب نیز فعال هستند.

 

 

در مرز مهران چه خبر است؟/ ورود بیش از یک میلیون و دویست هزار زائر از مرز مهران به داخل کشور

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

این مرز از ۲۳ مرداد امسال برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شد که در این مدت بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این گذرگاه رسمی عازم عتبات عالیات در کشور عراق شده‌اند. با اتمام راهپیمایی اربعین روند بازگشت هموطنان آغاز شده به طوری که در روز اربعین حسینی ۱۶۸ هزار و ۹۸۴ نفر از مرز مهران وارد کشور شدند.

یک میلیون و ۳۱۰ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ میلیون و ۷۶۲ هزار زائر اربعین اتباع ایرانی و خارجی طبق آخرین آمار ثبت شده، از اول تا ۲۶ شهریورماه از مرز مهران تردد کرده‌اند. از این تعداد یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر به کشور ورود و یک میلیون و ۴۹۶ هزار نفر نیز خارج شده اند.

وی افزود: آمار تصادفات نسبت به گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته و ۷۶ درصد زوار اربعین با خودروی شخصی خود را به مرز رسانده بودند. ۳۳۴ هزار خودرو طی این وارد استان ایلام و مرز مهران شده است.

ترافیک در مسیرهای مهران به ایلام پرحجم اما روان است

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس ایلام گفت: شاهد موج بازگشت زائران در شهر مهران هستیم، در حال حاضر ترافیک در مسیرهای مهران به ایلام پرحجم اما روان است. ما فقط در یک نقطه از محور ایلام به مهران محدوده پل ارتش با توجه به اینکه این جاده جداسازی نشده بار ترافیک وجود دارد.

پذیرایی از زوار در پایانه مرزی مهران تا ۲۸ صفر ادامه دارد

احمد وحیدی گفت: پذیرایی از زوار در پایانه مرزی مهران تا ۲۸ صفر ادامه دارد و مواکب تا این تاریخ با تمامی ظرفیت فعالیت خواهند داشت و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز همچنان پای کار هستند.

 

 

در مرز خسروی چه خبر است؟/ بازگشت بیش از ۱۵۰ هزار زائر

مرز خسروی از ۲۳ مرداد امسال برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شد که در این مدت بیش از ۳۰۰ هزار نفر از این گذرگاه رسمی عازم عتبات عالیات در کشور عراق شده‌اند. با اتمام راهپیمایی اربعین روند بازگشت هموطنان آغاز شده و تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر از این مرز به کشور بازگشته اند و نزدیک ۱۱۰۰ نفر از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شدند.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی روز گذشته رکورد ورود به مرز خسروی شکسته شد به طوریکه در این بازه زمانی ۲۶ هزار زائر اربعین حسینی از طریق این مرز وارد ایران شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد زوار با حمل و نقل عمومی تردد می‌کنند، لذا پشتیبانی‌های برای انتقال زوار از مرز خسروی به کرمانشاه صورت گرفته است. برای انتقال زوار اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌هایی از سوی سپاه و ناوگان حمل و نقل عمومی تدارک دیده شده است.

ترافیک نیمه سنگین، اما روان در محور‌های کرمانشاه

سرهنگ کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در تمامی محورهای استان، چه محورهای منتهی به مرز خسروی و چه محورهای منتهی به ورودی از سمت استان ایلام شاهد ترافیک نیمه سنگین، اما روان هستیم.

دستغیب گفت: با توجه به اینکه زائران پس از شرکت در مراسم پیاده روی اربعین دچار خستگی جسمی می‌شوند، پس از ورود به کشور ابتدا استراحت کافی داشته باشند و چنانچه حین رانندگی احساس خواب آلودگی کردند در محل امن توقف و تا بر طرف شدن این حالت از رانندگی خودداری کنند.

 

 

در مرز شلمچه چه خبر است؟/ این مرز همچنان برای ورود به عراق بسته است

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد. شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان،امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تعداد زائرانی که امسال عازم عتبات عالیات شدند در بین کلیه سال‌های مختلف تاکنون، بی‌سابقه بوده است و رکورد جدید از این نظر به دست آمده است.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان زائران عازم عتبات عالیات از ۲ مرز چذابه و شلمچه بوده است گفت: حدود یک میلیون و ۵۷۷ هزار زائر از مرزهای خوزستان به عتبات عالیات مشرف شدند.

مرز شلمچه از دو روز گذشته بسته شده است تا بتوان شرایط را برای بازگشت زوار فراهم کرد. با وجود افزایش چشمگیر زائران ورودی و خروجی در مرز شلمچه ولی خدمات رسانی به زائران در سطح بالایی در حال انجام است. موکب‌های خدمات رسان شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند.

برخی موکب‌های شلمچه که در مسیر زائران ورودی از مرز بودند به دلیل نبود زوار برای حرکت به سمت مرز نیز مکان خود را تغییر دادند و در مسیر خروج زائران‌ها قرار گرفتند. وسیله نقلیه و قطار نیز به اندازه کافی در مرز وجود دارد تا زائران اربعین حسینی را به خرمشهر و مقاصد خود منتقل کنند.

شلمچه تنها مرز برای عبور زائران غیر ایرانی اربعین حسینی تعیین شده است.

روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در شلمچه توزیع می‌شود

مکی یازع مسوول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ هزار وعده غذای گرم بین زائران اربعین حسینی توسط مواکب توزیع می‌شود. همزمان با روز اربعین شاهد بازگشت تعداد زیادی از زائران اربعین از مرزشلمچه هستیم و خدمت رسانی از نقطه صفر مرزی تا پارکینگ خودرویی توسط مواکب در حال انجام است.

وی افزود: آب، هندوانه، شربت و غذای گرم در سه وعده غذایی در مسیر بازگشت زوار در حال توزیع است و مواکب به صورت ۲۴ ساعت در حال خدمت رسانی هستند. ۳۰ موکب ثابت و سیار تا پنج روز بعد از اربعین در مسیر بازگشت زائران مستقر و به زوار خدمات رسانی خواهند کرد.

 

 

در مرز چذابه چه خبر است؟ بازگشت ۲۶۰ هزار زائر اربعین از مرز چذابه

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از مرزهای رسمی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی است. تاکنون حدود ۲۶۰ هزار زائر اربعین از گذرگاه مرزی جذابه وارد کشور شده اند. ۳۵۷ هزار زائر نیز از ابتدای ماه صفر تاکنون از چذابه راهی کربلای معلا شدند. موکب‌هایی که در نقطه صفر مرزی چذابه مستقر هستند پس از ورود زائران به کشور با آب ، صبحانه و چای از آنان پذیرایی می کنند.

حمید سیلاوی رئیس ستاد اربعین شهرستان دشت آزادگان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه چذابه در رابطه با جا به جایی زائران بازگشته از سفر کربلا فعالیت دارند.

وی افزود: موج بازگشت زائران از این مرز شتاب گرفته و اکثر زائرانی که از طریق مرز چذابه از کشور خارج شدند مجددا از همین مرز وارد خاک کشور می‌شوند.

۸۰ موکب در شلمچه و چذابه همچنان مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین هستند

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی رییس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰ موکب مردمی همچنان مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز‌های شلمچه و چذابه هستند. از این تعداد ۳۰موکب در چذابه و ۵۰ موکب در شلمچه مشغول خدمت رسانی در زمینه اسکان و تغذیه هستند و از امروز (یکشنبه) تا چهار روز دیگر به خدمت رسانی به زائران عزیز ادامه می‌دهند.

وی از عموم زائران اربعین که از این ۲ گذرگاه مرزی وارد کشور می‌شوند خواست پس از پذیرایی و استراحت کافی با خیال آسوده و به دور از شتاب زدگی به شهر‌های خود برگردند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: موکب‌های اربعین حسینی در خروجی شهر‌های اندیمشک، هندیجان و بهبهان واهواز همچنان آماده خدمت رسانی و اسکان زائران در مساجد، حسینیه‌ها و اردوگاه‌ها هستند.

 

 

در مرز تمرچین چه خبر است؟

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد. کوتاه شدن مسیر تمرچین به سمت بغداد و سهل الوصول بودن مسیر، هزینه حداقلی حمل و نقل، آب و هوای معتدل و مسیر امن از جمله مزایای تردد زائران اربعین از طریق این مرز است. امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است.

به گفته محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، زیرساخت‌های لازم برای بازگشت زوار تدارک دیده شده است، با توجه به اینکه شمار خروج زائران اربعین از مرز تمرچین از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت اما در حال حاضر مرز تمرچین در زمان بازگشت زوار ظرفیت میزبانی از ۱۰۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین (ع) را دارد.

 پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در خصوص وضعیت حمل‌ونقل زائران گفت: از ۱۱ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۱۲ ناوگان مسافری عمومی در استان ۱۷۶۰ زائر را به پایانه مرزی تمرچین انتقال داده و تعداد ۲۳۵ ناوگان مسافری عمومی نیز ۶۴۷ زائر را از این پایانه مرزی به اقصی نقاط استان جابجا کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام آمادگی کامل برای بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز تمرچین، گفت: آمار دقیق بازگشت زوار از این نقطه مرزی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

 

در مرز باشماق چه خبر است؟/ بازگشت حدود ۱۵ هزار زائر 

مریوان در ۱۱۰ کیلومتری غرب سنندج و مرز باشماق در ۱۷ کیلومتری غرب شهر مریوان واقع شده است.

اسماعیل احمدی، فرماندار مریوان در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی تاکنون ۵۰ هزار و ۵۹۰ زائر اربعین از مرز باشماق تردد کرده اند. طبق آخرین آمار تاکنون ۳۵ هزار و ۶۱۲ زائر اربعین از مرز باشماق به سمت کربلا و عتبات عالیات خارج شده‌اند.

وی با اشاره به آمار دو روز قبل گفت: ۱۴ هزار و ۹۷۸ زائر نیز از مرز باشماق به کشور بازگشته اند و آمار ورودی زائران ایرانی هفت هزار و ۷۶۶ نفر و زائران خارجی نیز هفت هزار و ۲۱۲ نفر بوده است.

فرماندار مریوان ادامه داد: در داخل شهر مریوان و مرز باشماق، موکب‌ها به اندازه کافی برای خدمت رسانی به زائران برپا شده و از لحاظ اسکان زائران نیز هیچگونه مشکلی وجود ندارد. در حال حاضر تردد زائران از مرز باشماق بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و همه امکانات برای خدمت رسانی به زوار فراهم است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول