اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر مجارستان: نیمی از اوکراین شاید از دست برود

ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان و رهبر حزب «فیدس» (اتحاد مدنی مجارستان) اعلام کرد که شاید اوکراین نیمی از سرزمین خود را از دست بدهد.

نخست‌وزیر مجارستان: نیمی از اوکراین شاید از دست برود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر مجارستان ضمن هشدار درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد که شاید اوکراین نیمی از سرزمین خودش را از دست بدهد.

 به گزارش شبکه «آذربایجان ۲۴»، وی در یک نشست با اعضای هم حزبی این حزب محافظه‌کار مجارستان به شدت از مواضع کشورهای غربی در قبال جنگ اوکراین انتقاد کرد.

نخست‌وزیر مجارستان گفت: «مناقشه در اوکراین این خطر را دارد که تا ۲۰۳۰ ادامه یابد و کی‌یف ممکن است یک سوم یا نیمی از سرزمینش را از دست بدهد. قرار بر این بود که منازعه در اوکراین، یک منازعه محلی باشد اما غرب مداخله کرد و آن را جهانی کرد».

ویکتور اوربان که طی سال‌های اخیر به دلیل مواضع سیاست داخلی و خارجی دولت مجارستان روابطی متشنج با اتحادیه اروپا داشته است، در جمع هم حزبی‌های خود گفت که ممکن است تا سال ۲۰۳۰ شاید اتحادیه اروپا هم فروبپاشد.

طبق گزارش رسانه‌ها، نخست‌وزیر مجارستان این اظهارات را در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) در یک نشست پشت درهای بسته در روستای «کتچه» مجارستان ایراد کرد.

این مقام ارشد مجارستانی همچنین ادعا کرد که تا سال ۲۰۳۰ ممکن است حوزه مالی مشترک اروپا (یورو) از هم بپاشد و تا سال ۲۰۴۰ اکثریت جمعیت شهرهای اروپایی را مهاجران کشورهای اسلامی تشکیل دهند.

وی با انتقاد شدید از مواضع اتحادیه اروپا در قبال جنگ روسیه و اوکراین تصریح کرد که اروپا‌ با اعمال تحریم علیه روسیه «در حال شلیک کردن به پای خودش است».

نخست‌وزیر مجارستان از تلاش برای تمدید نشدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در فصل پاییز جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد، پس از انتخابات پیش رو در ایتالیا، دولتی روی کار بیاید که از موضع مجارستان در قبال تحریم روسیه حمایت کند.

نخست‌وزیر و دیگر مقام‌های مجارستان طی ماه‌های اخیر و با شدت گرفتن همراهی اتحادیه اروپا با مواضع آمریکا برای تحمیل تحریم‌های بیسابقه علیه روسیه، بارها مخالفتشان را با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اعلام کرده‌اند.

چندی قبل رئیس‌جمهور مجارستان در اظهاراتی انتقادی از سیاست تحریمی اروپا علیه روسیه گفت تلاش برای تضعیف روس‌ها موفق نبوده و برعکس، تورم شدید و کمبود انرژی ناشی از تحریم می‌تواند اروپا را به زانو درآورد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول