اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رشد مثبت تولید ناخالص داخلی آذربایجان‌شرقی / تعلل و کم‌کاری؛ علت حذف ردیف پروژه‌های ملیِ استانی در 10 سال گذشته!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در پنج ماهه سال‌جاری در پروژه‌های مرتبط با رشد 8 درصدی، رشد تولید ناخالص داخلی استان مثبت بوده است.

رشد مثبت تولید ناخالص داخلی  آذربایجان‌شرقی /  تعلل و کم‌کاری؛ علت حذف ردیف پروژه‌های ملیِ استانی در 10 سال گذشته!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد فرشکاران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مزیت‌های اقتصادی استان اظهار کرد: بارزترین ویژگی اقتصاد استان تکیه بر توانمندی‌ها و فعالیت‌های موثر بخش خصوصی است که هر موقع در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی ورود پیدا کرده، بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی افزود: اینجا دیار مردمان غیور، سخت‌کوش، کارآفرین و اقتصادی است که در طول تاریخ آذربایجان را تبدیل به قطب و مرکز صنعت و تجارت ایران زمین و فراتر از آن کشورهای همسایه کرده‌اند.

فرشکاران مدعی شد: اگر استراتژی حین عملیات داشته باشیم و با بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع موجود بهره وری را ارتقاء دهیم، آذربایجان‌شرقی در سه سال آینده می‌تواند تبدیل به بهشت سرمایه‌گذاری کشور شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر هدف‌گذاری نرخ رشد اقتصادی استان و تحقق آن از طریق بهره‌وری و تامین منابع مالی پایدار، ایجاد اشتغال، توسعه تولید دانش بنیان،  تکمیل زنجیره تولید، عدالت اجتماعی و برابری، فعال‌سازی واحدهای تولیدی، توجه به آمایش سرزمین و توسعه صادرات اشاره کرد.

10 سال تعلل و حذف ردیف‌های اعتباری پروژه‌های ملی استان!

وی متذکر شد: در ۱۰ سال گذشته برنامه‌ریزی، هماهنگی و به‌ویژه پیگیری‌های لازم جهت افزایش درصد اعتبارات استان و دریافت سهم حقه استان از سبد بودجه کشور آنگونه که باید و شاید صورت نگرفته و روند اجرای پروژه‌های مهم و استراتژیک استان در بخش‌هایی مثل آب و راه خیلی طولانی شده است.

فرشکاران ابراز داشت: در این مدت به دلیل عدم پیگیری جذب اعتبارات پروژه‌های ملی، اعتبار برخی از ردیف‌ها در قانون بودجه طی چند سال با روند کاهشی رو به‌رو و در نهایت حذف شده است.

تلاش در جهت جبران کم‌کاری‌های گذشته!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال متذکر شد: مدیریت ارشد استان و به‌ویژه شخص استاندار نهایت تلاش و پیگیری‌های لازم را در جهت جبران کم‌کاری‌های گذشته انجام می‌دهد تا با حل گام به گام مشکلات، وضعیت شاخص های کلان اقتصادی بهبود یابد و مسیر توسعه استان هموارتر شود.

رشد مثبت تولید ناخالص داخلی استان در 5 ماهه سال

وی بر لزوم توجه به ایجاد بازارهای استان با کشورهای همسایه در جهت خروج از رکود واحدهای تولیدی و بازآوری ارزش افزوده به استان تاکید و تصریح کرد: با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در پنج ماهه سال‌جاری، در پروژه‌های مرتبط با رشد ۸ درصدی، رشد تولید ناخالص داخلی استان مثبت بوده است.

فرشکاران مدعی شد: میزان رشد تولید ناخالص داخلی در این مدت که با تلاش و کوشش جهادی استاندار و تیم مدیریتی استان محقق شده نشان‌دهنده مسیر صحیح حرکت‌های توسعه‌ای استان بوده و به حول و قوه الهی به توسعه پایدار، افزایش ثروت و درآمد سرانه استان منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول