اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

برزگر: تیلور، یزدانی را گیج کرد/ الان شمشیر را برداریم و بِبُریم ناعادلانه است

پیشکسوت و سرمربی اسبق کشتی آزاد کشورمان گفت: دیوید تیلور طوری برنامه‌ریزی کرده بود که حسن یزدانی را گیج کرد.

برزگر: تیلور، یزدانی را گیج کرد/ الان شمشیر را برداریم و بِبُریم ناعادلانه است

منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نتایج کشتی‌گیران در مسابقات قهرمانی جهان و کسب ۷ مدال رنگارنگ، اظهارداشت: نتایج خوب بود و بهتر از این نداشتیم، بچه‌ها هم زحمت خود را کشیدند،  الان اگر شمشیر را برداریم و بِبُریم ناعادلانه است. باید عیب‌یابی کنیم چون جنگی بوده که هم پیروزی داشته و هم شکست.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص شکست سنگین حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور، خاطرنشان کرد: بچه‌ها در حد خودشان ظاهر شدند. مردم از حسن یزدانی توقع زیادی داشتند باید ببینیم که او چرا جا ماند و مات شد. ما اصلاً کشتی او را قبول نداشتیم چون در حد خودش ظاهر نشد. تیلور طوری برنامه‌ریزی کرد که یزدانی را گیج کرد و او نتوانست کاری انجام دهد.

این پیشکسوت کشتی ادامه داد: کشتی دنیا الان بسیار ضعیف شده و ما می‌توانیم حتی روس‌ها را هم بگیریم. تیم ما جوان است، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که نقاط ضعف از بین برود. بردن آمریکا هم کار چندان سختی نیست، ما در این مسابقات ۲ مبارزه را بردیم و ۴ مبارزه را باختیم؛ از نظر تیمی در شرایطی هستیم که باید چند سال در کشتی جهان حکومت کنیم اما نباید دنبال تظاهر باشیم بلکه علمی، عمیق و فنی کار کنیم. خداوند می‌گوید از تو حرکت از من برکت پس باید اصولی و علمی پیش برویم. الان هم در شرایطی هستیم که رئیس، مربی و همه با هم هماهنگ هستند.

برزگر دارنده طلا جهان، نقره جهان و المپیک در خصوص کوچینگ کشتی‌گیران در مسابقات جهانی صربستان، تصریح کرد: در فوتبال وقتی مثلاً دو تیم برزیل و آلمان مقابل هم قرار می‌گیرند این یک مسابقه جذاب است، وقتی ۲ تیم سبک با هم بازی کنند انگیزه وجود ندارد. در کشتی هم باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که آمریکا را ببریم، حالا ما آماده هستیم و این تیم باید در مسابقات جهانی صربستان اول می‌شد اگر نشده باید دنبال معایب باشیم.

وی ادامه داد: من نمی‌توانم بگویم کوچ یا کشتی‌گیر ایراد دارد، هر کسی هم الان صحبت کند از روی احساس است. مبارزاتی انجام شده حالا باید گزارشات مربیان ارائه شود، کشتی‌گیران و مربیان حرف بزنند، بعد بگوییم کوچ خوب بوده یا نه.

این پیشکسوت کشتی درباره اینکه در مسابقات جهانی سال آینده کسب سهمیه المپیک هم توزیع می‌شود با توجه به عملکرد کشتی‌گیران شرایط آنها را برای سال بعد چطور می‌بینید؟ یادآور شد: ما همیشه در گزینشی‌ها همه اوزان را داشتیم، اگر یک وزن انتخاب نشده به خاطر کشتی نبوده به خاطر مسائل دیگر بوده است. اتحادیه جهانی کشتی هم علاوه بر مسابقات جهانی، در مسابقات قاره‌ای هم گزینشی می‌گذارد بنابراین ما در ۶ وزن انتخاب می‌شویم اما باید طوری برنامه‌ریزی شود که یزدانی بتواند برای دومین بار طلای المپیک را بگیرد و بچه‌ها هم به آنچه می‌خواهند برسند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول