اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر صدر اعظم آلمان به ریاض، امارات و قطر برای تامین انرژی

رسانه‌ها از سفر صدر اعظم آلمان به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با هدف تامین انرژی و تقویت روابط خبر دادند.

سفر صدر اعظم آلمان به ریاض، امارات و قطر برای تامین انرژی

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز دوشنبه از سفر آتی صدر اعظم آلمان  به کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس با هدف تامین انرژی خبر دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان ابتدا به عربستان سفر خواهد کرد و با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد دیدار خواهد کرد. شولتز در  این سفر دو روزه‌ که روزهای آتی صورت خواهد گرفت به قطر و امارات متحده عربی نیز خواهد رفت.

«استفن هبستریت» سخنگوی دولت آلمان گفت که شولتز به همراه یک هیات تجاری ابتدا به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و در آنجا با ولیعهد و احتمالا «ملک سلمان» پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد.

او به جزئیات سفر شولتز اشاره نکرد، اما گفت که اگر موضوع انرژی مورد بحث قرار خواهد گرفت. هبستریت همچنین افزود که در این دیدار درباره قتل «خاشقجی» منتقد دولت سعودی که در ترکیه به دست عوانل آل سعود کشته شد  نیز گفت‌وگوهایی صورت خواهد گرفت.

شولتز قرار است پس از سفر به عربستان ابتدا به امارات می رود و با « شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات متحده عربی دیدار خواهد کرد.

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان گفت که شولتز در امارات قراردادهای گازی امضا خواهد کرد تا  جایگزین تامین انرژی روسیه شود.

صدر اعظم  آلمان سپس با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت وگو خواهد کرد. هابک پیش از این در ماه مارس از قطر و امارات متحده عربی در تلاش برای یافتن جایگزین‌هایی برای گاز روسیه که آلمان به طور سنتی به شدت به آن وابسته است، بازدید کرد.

تصمیم روسیه برای قطع عرضه باعث ایجاد بحرانی انرژی در اروپا شده و مصرف کنندگان و کسب و کارها با نزدیک شدن به فصل زمستان با افزایش قبوض مواجه خواهند شد.

درحالیکه کشورهای غربی مسکو را به استفاده از گاز به عنوان سلاح متهم میکنند، دولت روسیه تحریمهای خود کشورهای غربی علیه این کشور را از عوامل اصلی توقف صادرات گاز روسیه به اروپا خوانده است. 

در پی جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا به صورت جمعی و کشورهای این بلوک به صورت فردی در ماه‌های اخیر اقداماتی را اتخاذ کرده‌اند تا وابستگی به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را کاهش دهند. این اقدامات باعث سر به فلک گذاشتن قیمت انرژی در غرب شده و این اتحادیه را با توجه به نزدیک بودن زمستان تهدید می‌کند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سیاست اروپایی‌ها را «خودکشی» توصیف کرده است.

تحلیلگران بیم آن را دارند که ممنوعیت‌های اعمال‌شده از سوی اتحادیه اروپا برای خرید نفت روسیه، قیمت سوخت در کشورهای اروپایی را به اوج خواهد رساند.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده اجرایی شدن کامل تحریم‌های اتحادیه اروپا موجب افت ۲۰ درصدی نفت روسیه خواهد شد. روسیه یکی از بزرگترین صادرات نفت دنیا است و این میزان کاهش، بازارهای جهانی را با کمبود زیادی مواجه خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول