اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مدودف: همه‌پرسی در دونباس برای احیای عدالت تاریخی اهمیت دارد

نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت همه‌پرسی در دونباس نه تنها برای محافظت از ساکنان جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، بلکه برای احیای عدالت تاریخی اهمیت دارد.

مدودف: همه‌پرسی در دونباس برای احیای عدالت تاریخی اهمیت دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه بر اهمیت برگزاری همه‌پرسی در دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین تاکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، او سه‌شنبه (۲۰ سپتامبر) در کانال تلگرامی خود نوشت: همه‌پرسی در دونباس نه تنها برای محافظت سیستمیک از ساکنان دونتسک و لوهانسک و همچنین ساکنان سایر مناطق آزاد شده [در شرق اوکراین] از اهمیت زیادی برخوردار است، بلکه برای احیای عدالت تاریخی نیز اهمیت دارد.

مدودف همچنین تاکید کرد که بعد از الحاق این دو جمهوری خودخوانده به روسیه، این کشور می‌تواند از زور برای محافظت از خود استفاده کند، زیرا تجاوز به خاک آن جرم تلقی می‌شود. نایب رئیس شورای امنیت روسیه با بیان این که «هیچ یک از رهبرای آتی روسیه نمی‌تواند تصمیم الحاق جمهوری‌های دونباس به روسیه را لغو کند»، افزود: به این خاطر است که کی‌یف و غرب از این همه پرسی‌ها میترسند. (همه‌پرسی‌ها) به این خاطر باید برگزار شود. 

طبق این گزارش، دوشنبه ادارات مدنی دونتسک و لوهانسک از دولت‌های محلی خواستند همه‌پرسی الحاق به روسیه را برگزار کنند. «دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک گفت متخصصان جمهوری‌های دونباس به طور فعال مطالعه موضوع آماده‌سازی همه‌پرسی برای پیوستن به روسیه را آغاز کرده‌اند. او همچنین گفت که مردم دونتسک خواستار مرز روسی برای جدا کردن آن‌ها از اوکراین هستند. 

به نوشته اسپوتنیک، نیروهای کی‌یف هشت سال است که خاک این جمهوری‌ها را بعد از اعلام استقلال هدف بمباران قرار داده‌اند. روسیه در فوریه ۲۰۲۲ این دو جمهوری را به رسمیت شناخت و  به درخواست کمک آن‌ها در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه را با هدف غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول