اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر انصارالله: پیش از انقلاب، سفیر آمریکا، رئیس جمهور یمن بود

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به شکست طرحهای آمریکا در این کشور پس از انقلاب 21 سپتامبر، تأکید کرد که واشنگتن همچنان در پی تسلط بر یمن است.

رهبر انصارالله: پیش از انقلاب، سفیر آمریکا، رئیس جمهور یمن بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالگرد انقلاب این کشور، سخنرانی کرد و این پیروزی را به مردم یمن تبریک گفت.

الحوثی با بیان اینکه انقلاب یمن، آینده ملت این کشور را از تباهی و نابودی نجات داد، گفت: انقلاب ۲۱ سپتامبر، از منظر دینی، اخلاقی و ملی، یک ضرورت بوده و هست و به سود ملت ماست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب یمن در زمان چنبره سیاستهای آمریکا بر این کشور صورت گرفت، ادامه داد: این سیاستها کشور ما را به سمت نابودی فراگیر می‌کشاند. مداخلات خارجی زیادی هم صورت گرفت تا از تحرکات مردمی در سال ۲۰۱۱ بهره‌بردای شود تا بتوانند سیطره خود را بر یمن تقویت کنند.

رهبر انصارالله با تأکید بر اینکه آمریکا در آغاز انقلاب یمن تلاش کرد از درگیریها به سود خود استفاده کند، خاطر نشان کرد: ابتکار عمل [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] هم ساخته و پرداخته آمریکا بود و در آن زمان، سفیر آمریکا ناظر بر آن بود.

الحوثی با بیان اینکه پیش از انقلاب، سفیر آمریکا، رئیس جمهور یمن بود، گفت: آمریکاییها برای مصادره استقلال ملت ما و تسلط غیر مستقیم و بدون جنگ بر کشور ما تلاش کردند. طرح آمریکا نیز با تکیه بر افزایش شکاف سیاسی، در راستای تجزیه داخلی کشور ما بود.

تجزیه یمن، کلید اشغال کامل آن توسط آمریکا بود

وی در ادامه به تلاشهای آمریکا برای افزایش شکاف و اختلاف در جامعه یمن پرداخت و گفت: سیاست تجزیه، مقدمه‌ای برای تسلط آمریکا بود و فرآیند اشغالگری کامل را تسهیل می‌کرد. در آن زمان، نبود امنیت تقریبا در همه کشور حکمفرما بود، حتی برای کارکنان رسمی و سرویسهای امنیتی.

این مقام یمنی با اشاره به اینکه پیش انقلاب، روند ترور، انفجار و گسترش تکفیریها در همه استانهای یمن، رو به افزایش بود، عنوان کرد: پیش از انقلاب و در سایه وجود حکومت وابسته به آمریکا، وضعیت اقتصادی به سمت قحطی در حرکت بود. این حکومت، تحت حمایت خارجی قرار داشت و همه درآمدهای نفتی و گمرکی را هم دریافت می‌کرد. لذا هیچ توجیهی برای فروپاشی اقتصادی یمن وجود نداشت.

الحوثی با تأکید بر اینکه آمریکاییها در تلاش بودند که اعتقادات ارتش یمن را هم از بین ببرند و توانمندیهای هوایی و پدافندی ارتش را هم هدف قرار دادند، گفت: توانمندیهای موشکی یمن هم هدف آمریکا قرار گرفت. آمریکاییها پیش از انقلاب، سفارتشان را به مقری برای مدیریت تمامی اقدامات خرابکارانه بدل کرده بودند.

انقلاب یمن، مایه وحشت آمریکا شد

وی، انقلاب یمن را مایه تعجب و وحشت آمریکاییها دانست و تأکید کرد: انقلاب ۲۱ سپتامبر یک انقلاب مردمی بود که با دیکته‌های خارجی یا تبلیغات رسانه‌ای صورت نگرفت. حتی با وجود  تبلیغات گسترده برای تفرقه‌افکنی و فتنه‌افروزی، تحرکات انقلابی همچنان ادامه دارد. پس از اینکه آمریکا از فتنه در یمن ناامید شد، به حمله مستقیم روی آورد و آغاز آن از واشنگتن بود.

رهبر انصارالله با بیان اینکه ائتلاف آمریکایی از آغاز جنگ، با توحش بسیار، مردم یمن را در هر جایی به قتل رساند و ماهیت آمریکاییها و همپیمانانشان برای مردم روشن شد، خاطر نشان کرد: بمبهای آمریکایی، هزاران کودک و غیر نظامی را به شهادت رساند. ائتلاف سعودی حتی مراکز و نهادهای خدماتی را هدف قرار داد تا همه چیز را در کشور ما نابود کند. آنها، همه زیرساختهای ما را از بین بردند.

الحوثی با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی-آمریکایی با محاصره و توطئه‌های اقتصادی در تلاش است تا معیشت مردم یمن را دشوار کند، گفت: ائتلاف سعودی، کنترل تصمیمات سیاسی را در مناطق اشغالی در اختیار دارد. حتی نهاد موسوم به شورای ریاستی را آمریکاییها و سعودیها انتخاب کردند. این مداخله حتی به تشکیل دولت و انتخاب وزرا در مناطق اشغالی رسیده است.

وی با اشاره به ناکامی ائتلاف آمریکایی در تحقق اهداف خود مبنی بر اشغال کامل یمن، تصریح کرد: خداوند به ملت ما، توفیق انسجام و ایستادگی در برابر ائتلاف داد.پس از هشت سال، هم اکنون در وضعیت آتش‌بس موقت قرار داریم، ولی بخشهای گسترده‌ای از یمن اشغال شده است و کشو تحت محاصره فراگیر قرار دارد.

رهبر انصارالله با بیان اینکه ساخت تجهیزات نظامی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است، تأکید کرد: ساخت سلاح شامل موشکهای بالستیک و پهپاد است و شدت گرفتن روند آن، در سایه تجاوز و محاصره بوده است. کشور ما هر نوع سلاحی می‌سازد، از سلاحهای نیمه سنگین گرفته تا سلاحهای پیشرفته و دوربُرد.

انقلاب یمن از عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی جلوگیری کرد

الحوثی مواضع اصولی در قبال مسائل جهان اسلام و در صدر آن، مسئله فلسطین را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: آمریکا و انگلیس و دنباله‌روانشان در تلاش هستند با منطقه به سمت روابط علنی با صهیونیستها حرکت کند. عوامل آمریکا در یمن هم برای عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] تلاش کردند، ولی انقلاب، در حفظ موضع اصیل علیه عادی‌سازی نقش مهمی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب، تلاش بر این است که جهش اقتصادی در بخش کشاورزی و تولید داخل صورت گیرد و یمن به خودکفایی برسد، تصریح کرد، ثبات اجتماعی برای انقلاب بسیار مهم است و از آن برای مقابله با طرحهای فتنه استفاده می‌شود

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول