اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گزارش خبرنگار فارس از تجمع اعتراضی در رشت +فیلم

در دومین روز از فراخوان اعتراضی گروه‌های مختلف به مرگ مهسا امینی، امروز در رشت حد فاصل در خیابان معلم به سمت میدان مادر تعداد تقریبی ۴۰۰ نفر با سر دادن شعارهای اعتراضی اقدام به راهپیمایی کردند،

گزارش خبرنگار فارس از تجمع اعتراضی در رشت +فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در دومین روز از فراخوان اعتراضی گروه‌های مختلف به مرگ مهسا امینی، امروز در رشت حد فاصل در خیابان معلم به سمت میدان مادر تعداد تقریبی ۴۰۰ نفر با سر دادن شعارهای اعتراضی اقدام به راهپیمایی کردند.

نیروهای پلیس و یگان ویژه به همراه نیروهای بسیجی جهت متفرق کردن جمعیت نسبت به روز گذشته پررنگ‌تر است و جمعیتی از مردم نیز در اطراف نظاره‌گر هستند.

عده‌ای از برهم‌زنندگان نظم عمومی مردم اقدام به آتش زدن خودروی عبوری در خیابان معلم رشت کردند. 
جمعیت معترض به صورت جسته و گریخته اقدام به تجمع و سردادن شعارهای هنجارشکنانه سر می‌دهند.
هنوز حضور معترضین در این خیابان ادامه دارد و مأموران نیروی انتظامی در پاره‌ای از اوقات با شلیک گاز اشک‌آور سعی در پراکنده کردن جمعیت دارد.

علیرغم اینکه در ساعات پایانی روز سه شنبه قرار داریم همچنان معترضین این بار در قالب اغتشاشگران درحال به آتش کشیدن و خسارت زدن به اموال عمومی و شخصی هستند.

اغتشاشگران در منطقه خیابان معلم رشت اقدام به سوزاندن خودروی شخصی و یک دستگاه سمند ناجا کردند و یک دستگاه آمبولانس را به آتش کشیدند.

باتوجه به اینکه معترضین در قالب گروه های مختلف در سطح شهر حضور دارند به نظر میرسد که توسط لیدرهایی هدایت شده از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط بودند.

برخلاف گذشته این بار منطقه مطهری و چهار راه میکائیل رشت آبستن حوادث نشده و تمرکز اصلی روی میدان مادر و خیابان معلم و خیابان‌های منتهی به این مسیر است.

مأموران ناجا چندین نفر را بازداشت کرده اند و نیروهای انتظامی و بسیج نیز در صحنه حضور دارند.

اغتشاشگران علاوه بر آتش زدن ۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه ماشین نیروی انتظامی اقدام به آتش زد وسایل نقلیه شخصی مردم، بانک پاسارگاد،  بانک سپه  و مسجد امام موسی کاظم در منطقه بیستون رشت کردند.

در درگیری‌ها عده‌ای اغتشاشگر اقدام به حمله و ضرب و شتم خشونت‌آمیز ماموران ناجا کردند.

 

 

 

 

 

 

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس درگیری‌ها در منطقه سبزه میدان و خیابان معلم  به پایان رسیده و شرایط در شهر رو به آرامش است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول