اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واحد‌های تولیدی دام و طیور۳۹۲ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از زمان اجرای طرح تسهیلات حمایتی تا ۲۱ شهریور ماه امسال، ۱۰ هزار و ۶۰۲ واحد تولیدی دام و طیور با اعتباری بالغ بر ۳۹۲ میلیارد ریال از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان برای دریافت دامدار‌کارت و مرغدار‌کارت به بانک معرفی شدند.

واحد‌های تولیدی دام و طیور۳۹۲ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط‌عمومی سازمان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، امید شریفی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: واحدهای تولیدی مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار و دامداری‌ها پس از فرآیند حذف ارز ترجیحی، نهاده‌های دام و طیور را با ارز نیمایی تأمین کردند که بار مالی اولیه‌ای برای آنان تحمیل می‌کرد.

وی با بیان اینکه دولت این کمبود نقدینگی را در قالب تسهیلات دامدار کارت و مرغدار کارت تدبیر و تأمین کرد، افزود: از زمان اجرای طرح تسهیلات حمایتی تا ۲۱ شهریور ماه امسال، ۱۰ هزار و ۶۰۲ واحد تولیدی دام و طیور با اعتباری بالغ بر ۳۹۲ میلیارد ریال از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان برای دریافت دامدار‌کارت و مرغدار‌کارت به بانک معرفی شدند.

شریفی افزود: از این تعداد تاکنون به پنج هزار و ۷۳۴ واحد تولیدی، نیمه صنعتی، صنعتی و خرد دام و طیور با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در قالب دامدار کارت و مرغدار کارت پرداخت شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه هزینه تمام شده تولید در واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار با افزایش سالانه هزینه‌های جاری، بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های مرکزی هر کدام از این واحدهای تولیدی و اقتصادی از جمله مرغ تخم گذار و گوشتی با دولت و ستاد تنظیم بازار کشور رایزنی و آنالیزهای خود را درخصوص هزینه‌ها و نرخ محصول اعلام می‌کنند که طی این فرآیند دولت بررسی و در مورد نرخ مصوب مرغ و تخم‌مرغ تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون دولت در مورد تغییر قیمت مصوب مرغ و تخم‌مرغ تصمیم‌گیری نکرده است، تصریح کرد: همچنان مبنای کار ما و دستگاه‌های نظارتی قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ است که دولت تعیین کرده است.

شریفی عنوان کرد: گزارش‌هایی نیز از بروز تخلفاتی از قبیل گران‌فروشی در واحدهای خرده فروشی شهر داشتیم که کالا بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود و دستگاه‌های نظارتی ما ورود جدی دارند که مصرف‌کننده کالا را با نرخ مصوب بخرد زیرا این گران‌فروشی در حوزه مصرف برای ما پذیرفتنی نیست.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: خط قرمز دولت، مردم و تسهیل ارزاق عمومی است که باید اتفاق افتد و واحدهای صنعتی باید این مهم را رعایت کنند؛ همچنین اگر دولت در خصوص نرخ‌های مصوب تصمیم‌گیری کند، توسط ستاد تنظیم بازار کشور اعلام عمومی می‌شود از این رو تاکنون در مورد تغییر قیمت مرغ و تخم‌مرغ تصمیم‌گیری نشده است.

وی درخصوص قیمت شیر خام و لبنیات خاطرنشان کرد: برای چهار قلم شیر، ماست، پنیر و تخم‌مرغ از اردیبهشت امسال نرخ مصوب و ثابت تعیین شد و قیمت تمام شده سایر اقلام و فرآورده‌های لبنی نیز به غیر از این چهار قلم کالا در سامانه جامع تجارت بارگذاری و پس از بررسی و تأیید سازمان حمایت از درگاه اینترنتی www.124.ir برای واحدهای تولیدی لبنی اعلام شد.

شریفی با تاکید بر اینکه قیمت‌های مصوب دولت، مبنای بازار و دستگاه‌های نظارتی است از شهروندان خواست هر گونه گرانفروشی در حوزه آرد و نان، محصولات لبنی و پروتئینی را به سامانه‌های ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول