اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: جداول بودجه ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسیده است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مبنی بر اینکه امسال هم مجلس به جداول مربوط به بودجه ۱۴۰۱ رسیدگی نکرد و خرداد ماه ابلاغ شد، گفت: جداول بودجه ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسیده است.

قالیباف: جداول بودجه ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسیده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه 30 شهریور در تذکری با استناد به ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی اظهار داشت: هیات رئیسه مجلس برای اجرای آیین نامه قسم یاد کرده است؛ ما طرحی برای تغییر در روند بررسی بودجه تهیه و در نامه‌ای با امضای ۶۷ نماینده درخواست بررسی آن را داشتیم.

وی با بیان اینکه طبق این طرح احکام بودجه و تبصره ها و جداول به صورت جداگانه بررسی می شود، گفت: این در راستای تاکید رهبری برای اصلاح ساختاری بودجه است؛ در این اصلاح ساختاری جداول و احکام رسیدگی جداگانه بررسی می‌شود. امسال مجلس به کدام یک از جداول رسیدگی کرد؟ وضعیت این شد که جداول خردادماه ابلاغ شد که خلاف قانون است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: جداول ابلاغی و تبصره‌ها مصوبه مجلس است که به تائید شورای نگهبان رسیده و به دولت هم ابلاغ شده است؛ پس نگویید مصوبه مجلس نیست و این از انصاف به دور است. امسال اولین سالی بود که مجلس با همه مشکلات جداول را بررسی و تصویب کرد.

وی افزود: به عنوان یک نماینده مجلس حرف شما را از نظر محتوایی قبول دارم؛ بودجه یعنی عدد و رقم و متن که می‌توان جداگانه بررسی کرد. منتها در حال حاضر درخواست بررسی با اولویت ۱۷ طرح به هیات رئیسه داده شده که اگر قرار به بررسی آن‌ها باشد رسیدگی به مابقی طرح‌ها و لوایح عقب میفتد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول