اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر سلامی: اجازه شکل‌گیری هندسه تهدید علیه امنیت کشور را نمی‌دهیم

فرمانده کل سپاه گفت: اگر تهدیدی در شعاع امنیت ملی‌مان شکل بگیرد، اجازه شکل‌گیری هندسه تهدید را نمی‌دهیم.

سرلشکر سلامی: اجازه شکل‌گیری هندسه تهدید علیه امنیت کشور را نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز پنجشنبه ٣١ شهریور در حاشیه رژه ٣١ شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصل اول این است که اگر جنگی اتفاق بیفتد ما جنگ را با دفاع آغاز می‌کنیم ولی با تهاجم خاتمه می‌دهیم.

وی افزود: اصل دیگر این است که اگر تهدیدی در شعاع امنیت ملی‌مان، شکل بگیرد، اجازه شکل‌گیری هندسه تهدید را نمی‌دهیم و حتما اقداماتی را  قبل از اینکه تهدیدی شکل بگیرد، صورت می‌دهیم، البته شکل عملیاتی آنچه انجام می‌دهیم قابل بیان نیست. 

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: همه آگاه هستند که ما تحمل نمی‌کنیم هیچ نطفه‌ای از تهدید در فضای پیرامونی کشور ما از سوی رژیم‌هایی که ذاتا تهدید جمهوری اسلامی ایران هستند مانند رژیم صهیونسیتی شکل بگیرد. صهیونسیت‌ها می‌دانند و تجزیه و تحلیل درستی از اراده و توانمندی‌های ما تا حدودی دارند. 

وی افزود: آن‌ها می‌دانند که ما اراده داریم و اهل عمل هستیم و می‌دانند که واکنش‌های ما به اقدامات جدی است. اما بیان جزئیات این کار ممکن نیست باید منتظر صحنه‌های عمل بمانیم تا چگونگی اقدامات ما آشکار شود. 

سرلشکر سلامی گفت: پیشرفت‌های دفاعی و نظامی ما اصلاً با دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قابل قیاس نیست. مثلاً ما به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز جنگ که چنین روزی بود با سلاح‌های بسیار سبک مانند تک تیرانداز و یا آرپی جی ۷ جنگ شدیم اما امروز شما با قدرهای H وF ، رضوان، خیبرشکن، قاسم، صیاد و طبس سوم خرداد، ۳۰ خرداد و سلاح‌هایی که همه اینها دقیقاً در کشور ما توسط جوانان ایرانی به صورت خلاقانه تولید شده‌اند و امروز به میزان غیرقابل شمارشی در دسترس سامانه‌های عملیاتی ما قرار دارند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد:‌ ما در گذشته هیچ چیزی به غیر از سلاح‌های سبک در اختیار نداشتیم، اما امروز توپخانه‌های دوربرد برای ما سلاح‌های سبک محسوب می‌شوند. موشک‌هایی مانند ٣۶٠ میلیمتری مقدم، برای ما برد کوتاه محسوب می‌شود. موشکی هم مانند رضوان که یک موشک دقیق‌زن با سر جنگی بسیار قدرتمند است،‌برای ما یک موشک برد متوسط با برد یکهزار کیلومتری محسوب می‌شود.

سرلشکر سلامی درباره سایر ابعاد قدرت کشورمان تصریح کرد: ما در عرصه پهپادی امروز به معنای واقعی کلمه نه یک بیان احساسی در زمره خطوط مقدم پیشرفته فناوری هستیم. 

وی افزود: پهپادهای ما، واقعا مدرن و پیشرفته هستند و از لحاظ فناوری پهپادها، رادارها، موشک‌های پدافند هوایی، موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های ضد زره و حتی فناوری تانک‌های مدرن و پیشرفته در تمام ابعاد از نظر جنگ الکترونیک ما امروز دقیقاً تمام فناوری‌های مدرن جهان را در اختیار داریم و یا به سامانه‌های جدید تبدیل شده‌اند و یا اینکه در حال تبدیل به سامانه‌های پیشرفته و جدید هستند. 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: نرخ زمانی تغییر قدرت دفاعی ما به روز است. یعنی شما می‌توانید هر روز یک جلوه و توانایی جدید را مشاهده کنید. البته بخشی از این‌ها نیز قابل نمایش نیست، مانند پهپادهای هوافضای سپاه یا سایر نیروهای‌مان امروز سخن به میان نیامد. 

سرلشکر سلامی ادامه داد: ما در عرصه زیرسطحی‌های هوشمند، مین‌های هوشمند متحرک، موشک‌های دقیق نقطه‌زن در دریا، بی سرنشین کردن شناورها، شناورهای برد بلند با شاخصه‌های فناوری‌های پیشرفته و مدرن توانمندی داریم.

سرلشکر سلامی با اشاره به پیشرفت ابعاد مختلف دفاع توسط سپاه خاطرنشان کرد: ما امروز در همه ابعاد دفاع دریایی، هوایی و فضایی سرآمد هستیم. در حوزه دفاع فضایی امروز با پرتاب ماهواره‌های سپاه مواجه هستید و مشاهده می‌کنید که ماهواره‌ها با موفقیت به فضا پرتاب می‌شوند. 

وی افزود: هم سیستم پرتاب و هم خود ماهواره‌ها ایرانی است و هیچ کس این فناوری‌ها را به ما نداده و نخواهد داد. این یک قدرت واقعا بی‌سابقه و فوق‌العاده است که برای ملت عزیز ایران یک درخشش بی نظیری را در عرصه دفاع اطمینان‌بخش حاصل کرده است.

سرلشکر سلامی درباره تفاوت‌های موشک رضوان بیان داشت: رضوان یکی از موشک‌های پیشرفته بالستیک نقطه‌زن است. این موشک، پیشرفته، بالستیک و نقطه‌زن است که با سرعت تقریبی هشت برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود.

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: موشک رضوان باید نسبت به هدف در یک خط دید مدام موازی خود حرکت کند و حفظ این موشک با چنین سرعتی در امتداد یک خط ثابت نسبت به یک نقطه ثابت یک فناوری فوق‌العاده پیچیده است که در رضوان وجود دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول