اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیسی در دیدار با پاشینیان: امنیت ارمنستان برای ایران مهم است

رئیس جمهور ایران در دیدار با نخست وزیر ارمنستان در نیویورک بر توسعه روابط دوجانبه و اهمیت ثبات در مرزها تاکید کرد.

رئیسی در دیدار با پاشینیان: امنیت ارمنستان برای ایران مهم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ارمنستان روز جمعه از دیدار «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در حاشیه در چارچوب هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» در این بیانیه آمده است که پاشینیان با اشاره به تجاوزات گسترده  جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان و پیامدهای آن، بر اهمیت محکومیت اقدامات باکو، واکنش کافی جامعه بین المللی از جمله ایران به این کشور تاکید کرد.

آیت‌الله  رئیسی نیز با اشاره به اینکه ایران با دقت تحولات را دنبال می‌کند، افزود: «همه مسائل منطقه باید به صورت مسالمت آمیز حل شود.»

رئیسی گفت، موضع ایران در خصوص تمامیت ارضی کشورها و غیرقابل قبول بودن تغییر مرزها در منطقه روشن است و نباید پیوند ایران با ارمنستان به خطر بیفتد. وی با تاکید بر اینکه ایران آماده حمایت از برقراری صلح در منطقه است، گفت: «امنیت ارمنستان برای ایران مهم است.»

طرفین در این دیدار در خصوص توسعه و گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تبادل نظر کردند.

 رئیس جمهور جمهوری سالامی ایران روز چهارشنبه  ایران در پیامی به مناسبت روز استقلال ارمنستان،  به رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تبریک گفت. آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در پیامی روز استقلال  ارمنستان ر به رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، آیت‌ الله رئیسی در پیام‌های خود خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشورهای منطقه قفقاز از جمله ارمنستان اهمیت ویژه‌ای قائل است.

رئیس جمهور ایران با تاکید مجدد بر رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه، رایزنی‌های مستمر در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین را ضروری دانست.

چندی قبل ،«هاکوب ارشکیان» نایب رئیس پارلمان ارمنستان و «گاگیک پاپویان» رئیس گروه دوستی ارمنستان و ایران ر با هیاتی به سرپرستی «عباس مقتدایی خراسانی» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

 ارشکیان ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی خاطرنشان کرد که روابط بین پارلمانی بهترین بستر برای بحث در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین است. نایب رئیس پارلمان ارمنستان گفت که هفته آینده سفر رسمی هیاتی به ریاست «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است. وی گفت که همکاری ارمنستان و ایران می‌تواند الگوی خوبی برای دو کشور باشد.

یک سیاستمدار ارمنستانی نیز به تازگی اظهار داشت که ایران از جمله کشورهایی است که خواستار حفظ موجودیت ارمنستان واحد است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول