اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اخلال در امنیت کشور هدف اصلی فتنه‌گران است

تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: تجربه تاریخی انقلاب و حوادث پس از آن، نشان می‌دهد اولین اتفاقی که در فتنه‌ها رخ می‌دهد، نشانه گرفتن امنیت کشور است.

اخلال در امنیت کشور هدف اصلی فتنه‌گران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در جمع شرکت کنندگان در سلسله جلسات هفتگی ولایت فقیه، با اشاره به وقایع رخ داده پیرامون درگذشت مهسا امینی، ابعاد مختلف این حادثه و اهداف فتنه گران را تبیین کرد.

 کلانتری همچنین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره حماسه آفرینان ۸ سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: درگذشت مهسا امینی باعث تاسف و تاثر است، فوت ایشان نیاز به یک بررسی دقیق و همه جانبه، توسط دستگاه‌های ذیربط، از پزشکی قانونی گرفته تا نهادهای نظارتی و امنیتی دارد.

تولیت حرم احمد بن موسی(ع) عنوان کرد: مطمئنا نظراتی که بدون اطلاع و آگاهی از ابعاد مختلف موضوع و از روی احساس و یا بعضا عناد ارائه می‌شود، فاقد هرگونه ارزش پزشکی، حقوقی، انسانی و اخلاقی است.

کلانتری خاطرنشان کرد: بیان نظراتی که بدون اسناد و مدارک معتبر باشد، می‌تواند به طور کلی موضوع را به انحراف و مسیر نادرست بکشد، فردی به مرکز امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، که ده‌ها نفر دیگر نیز در آن حضور داشته‌اند، هدایت و ناگهان بی هوش شده است، بلافاصله به بیمارستان منتقل و علی‌رغم رسیدگی و تلاش کادر درمان، فوت می‌کند.

او افزود: سوابق پزشکی، نتایج کالبد شکافی و آزمایش‌های مختلف انجام و در حال بررسی است و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد، تا زمان روشن شدن کامل قضیه باید از هرگونه پیش داوری و بیان نظراتی که جامعه را دچار تنش کند، پرهیز کرد.

کلانتری گفت: از همان لحظات ابتدایی وقوع این حادثه و انتشار خبرهای آن در رسانه‌های مختلف، در حالیکه هنوز ابعاد آن مشخص نشده است، شاهد صدور بیانیه‌های متعدد علیه نظام اسلامی از سوی رژیم‌های حامی تروریسم بین الملل همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی، و گروه‌های معاند و تروریستی همچون سلطنت طلب‌ها، منافقین، حزب کومله و اعوان و انصار آنها بوده‌ایم. در شرایطی که رئیس جمهور کشور در سازمان ملل که به قول رهبر معظم انقلاب، بزرگترین منبر جهانی است، در حال تبیین مواضع به حق جمهوری اسلامی و دفاع از عزت و آبروی کشور است، صدور چنین بیانیه‌ها و بکارگیری هزاران رسانه مخرب و تشویش اذهان عمومی، نمی‌تواند یک کار عادی و از سر دلسوزی به شمار آید.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: از مجموعه این موضع گیری‌ها و تجزیه و تحلیل آنها، پنج نتیجه مشخص به وضوح به دست می‌آید؛ نخست، هجمه گسترده به نیروی انتظامی، دوم، هجمه به اصل حجاب و عفاف در اسلام، سوم، هجمه به قانون حجاب در جمهوری اسلامی با کلید واژه حجاب اجباری، چهارم، هجمه به نظام اسلامی، یعنی یک عقده گشایی گسترده علیه حاکمیت اسلام در کشور و پنجم، هجمه به تمامیت ارضی و سخن گفتن از تجزیه کشور.

کلانتری با ذکر این نکته که امنیت به مثابه حصاری است که مانع هجوم دشمن می‌شود، خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی انقلاب و حوادث پس از آن، نشان می‌دهد اولین اتفاقی که در فتنه‌ها رخ می‌دهد، نشانه گرفتن امنیت کشور است. در ابتدای انقلاب که بحث انحلال ارتش توسط منافقین و عده ای بی بصیرت مطرح شد، با هوشیاری اعاظمی همچون شهید چمران، امام خامنه و امام خمینی(ره) این توطئه ناکام ماند.

او ادامه داد: در زمان فتنه منافقین در سال ۶۱ و همچنین فتنه ۸۸، هجمه‌ها به سمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت، و در حال حاضر مدتی است هجمه‌ها علیه نیروی انتظامی به عنوان تامین کننده امنیت داخلی کشور، شکل گرفته است.

تولیت حرم مطهر ضمن تقدیر از ایثار و مجاهدت جان برکفان نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای عمل به پنجاه وظیفه ای که به عهده آن است، سنگ تمام گذاشته، و روزی نیست که یک شهید مدافع امنیت از این نهاد انقلابی نداشته باشیم. هدف این هجمه‌های ناروا به نیروی انتظامی، فراتر از موضوع فوت یک خانم است و آن همانا فلج کردن و شکستن سپر امنیتی کشور است.

کلانتری ادامه داد: رژیم صهیونیستی، شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را در روز روشن با پنج گلوله به شهادت می‌رساند و حتی در تشییع جنازه او مانع تراشی می‌کند، اما دولت‌های غربی و نهادهای دروغین مدافع حقوق بشر، سکوت می‌کنند، ولی در مقابل یک مورد فوتی که هنوز تحقیقات پزشکی و ابعاد آن منتشر نشده و شاید دهها مورد مشابه آن هر روز در دنیا رخ می‌دهد، هجمه اینچنینی به نظام و انقلاب و نیروهای جان بر کف انتظامی وارد می‌کنند.

او تصریح کرد: البته هر فرد و یا دستگاهی ممکن است در انجام وظیفه خود مرتکب اشتباه شود که یقینا نهادهای نظارتی به آن رسیدگی می‌کنند اما آیا درست است که این همه دستاوردهای نیروهای جان برکف انتظامی نادیده گرفته شود، این کمال ناسپاسی است به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) "نعمتان مجهولتان الصحه و الامان" دو نعمت  هستند که قدرشان مجهول است: صحت و امنیت‏. نعمت بزرگ امنیت در کشور مدیون ایثار، مجاهدت و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی است و از این بابت، از صمیم قلب از ایشان سپاسگزاریم.

کلانتری پیرامون هجمه دشمنان به اصل حجاب و عفاف، گفت: یکی از مسلمات قرآن کریم، سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام و سیره مسلمین، عفاف و حجاب است. حجاب و عفاف در اسلام همچون حصاری برای حفظ نهاد خانواده و حرکت جامعه در مسیر پاکی و اخلاق، اهمیت بسزایی دارد. تمام مستندات یک حکم شرعی یعنی کتاب، سنت، عقل و اجماع، همگی در موضوع حجاب و عفاف وجود دارد. ضد این موضوع در لیبرالیسم است. یعنی آزادی در بی بند و باری و برهنگی. عفاف در فرهنگ غرب، جایگاهی ندارد و هجمه به ارزش ها در ماهیت این فرهنگ منحرف است که در آن هوس بازی و شهوت رانی پشت کلمات زیبا همچون آزادی زن پنهان شده‌اند. 

او پیرامون قانون عفاف و حجاب، گفت: یک قانون مجلس شورای اسلامی مربوط به دهه ۷۰ و دو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه دارد، که یک سلسله تکلیف برای دستگاه‌های مختلف، تعریف می‌کند که متاسفانه برخی به خوبی به آن عمل نکرده‌اند. این مصوبه یک تکلیف برای نیروی انتظامی دارد که با مظاهر بدحجابی، به عنوان ضابط قانون برخورد کند و البته این یک مطالبه عمومی است. اجرا سخت ترین بخش قانون است.

کلانتری اضافه کرد: ایمان چهار رکن دارد، اولین آن، شهادت است، رکن دیگر، معرفت است، سوم، اقرار و مستقر کردن این معرفت در وجود شخص و رکن چهارم، عمل است. در قرآن از ایمان و عمل صالح صحبت شده است. "اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّالِحات". قرآن سه مورد اول را جدا و عمل را جدا بیان می‌کند، به این دلیل که جایگاه عمل، بالاتر از بقیه است. افرادی که به عنوان واقعی کلمه دغدغه مند هستند می‌توانند به جای ایجاد هجمه، راه کارهای خود را برای بهتر شدن قانون ارائه بدهند.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های نخبگان کشور آن است که ضمن بیان دستاوردهای بی شمار جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، واقعیت فتنه‌ها را برای نسل جوان تبیین کنند؛ فتنه منافقین، جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸، جنایات و کشتار گروه کومله علیه مردم مظلوم کردستان و مواردی از این دست. جهاد تبیین به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای یک واجب عینی، فوری و یک جهاد به معنای واقعی کلمه است.

کلانتری همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تحصیل فرزندان مسئولین در خارج از کشور گفت: برای تحصیل در خارج از کشور، منع قانونی وجود ندارد، البته به این نکته باید توجه داشت اگر مسئولی با فرستادن فرزندش به غرب به دنبال مطرح کردن آن به عنوان یک ارزش باشد، این ارتجاع و خلاف مسیر نظام اسلامی و خون شهدا است.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول