اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آثار زودهنگام رژه نظامی بزرگ صنعاء

منابع غیر رسمی نوشته‌اند که پس از رژه بی سابقه صنعاء در روز چهارشنبه، ائتلاف سعودی بیشتر شروط یمنی‌ها را پذیرفته است.

آثار زودهنگام رژه نظامی بزرگ صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع غیررسمی از پذیرش عمده شروط دولت نجات ملی یمن از سوی ائتلاف سعودی، پس از رژه بزرگ در صنعاء خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، حساب کاربری «الشرطة السریة» که به منابع اطلاعاتی سعودی نزدیک است، در صفحه توئیتر خود نوشته است که پس از رژه بزرگ صنعاء در میدان سبعین، مذاکرات میان صنعاء و ائتلاف سعودی پیشرفت خوبی داشته است.

او نوشت که جنگ در شمال یمن تقریبا پایان یافته و جنوبی‌ها نیز باید کار درگیری‌ها را تمام کنند، در غیر این‌صورت نه تنها نمی‌توانند حکومت تشکیل دهند، بلکه خودمختاری را نیز از دست خواهند داد.

این کاربر معروف توئیتر در ادامه نوشت که این موضوع را با صنعاء نیز در میان گذاشته و آن‌ها نیز صحت اطلاعاتش را تأیید کرده و گفته‌اند که جز مسأله مناطق «المخا»، و شهر «مأرب» و مناطقی در استان «تعز» درباره باقی مسائل تفاهم صورت گرفته است.

منابع رسمی یمنی در صنعـاء تاکنون هیچ کدام از موارد فوق‌الذکر را تأیید نکرده‌اند.

وبگاه الخبر الیمنی در ادامه نوشت که نیروهای همسو با ائتلاف سعودی در ناامیدی به سر می‌برند و تنها گزینه پیش روی آن‌ها تحریک مردم یمن علیه دولت صنعاء است.

کلیپی از رژه بزرگ صنعاء

 

از سوی دیگر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارلله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز در صفحه توئیتر خود نوشت:  «آن‌چه در رژه بزرگ نظامی صنعاء به نمایش در آمد، بخشی از موشک‌هایی بود که دشمن در ابتدای تجاوز و هشت سال پیش و سپس در طول این مدت و در جریان محاصره و حملات، مدعی شده بود که آن‌ها را نابود کرده است».

او تأکید کرد که انقلاب ۲۱ سپتامبر درخشان‌تر و قدرتمند‌تر ظاهر شده است و دشمنان یمن که در ابتدا پیام این انقلاب را به خوبی درک نکردند، اکنون اشتباه خود را تکرار نکنند.

رژه بزرگ نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه (۳۰ شهریور) به مناسبت هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ در میدان «السبعین» صنعاء برگزار شد.

در این مراسم که با حضور «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی برگزار شد، انواع موشک‌های راهبردی بالستیک و کروز، پهپادها و موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های نیروی دریایی به نمایش در آمد.

از جمله موشک‌های به نمایش در این رژه در آمده موشک «حاطم»، «فلق»، «حیدر»، «البحر الاحمر»، «معراج» و موشک «قدس۳» بود.

رژه بزرگ و بی سابقه صنعاء در شرایطی برگزار شد که در هشتمین سال آغاز تجاوز و محاصره یمن، ائتلاف سعودی و آمریکا به دنبال تمدید آتش‌بسی هستند که از ۱۳ فروردین سال جاری آغاز شده است و در سایه مقاومت مردم یمن «تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن، در تاریخ ۲۵ شهریور، پس از سفر به امارات عربی متحده، عربستان سعودی و عمان گفت که تمامی همتایان او در منطقه از توافقی گسترده‌تر برای آتش‌بس در یمن حمایت کرده‌اند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول