اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 5 درصدی قیمت نفت با افزایش ارزش دلار

پس از اینکه دلار آمریکا به بالاترین سطح در بیش از دو دهه گذشته رسید، قیمت نفت حدود 5 درصد در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و به کمترین رقم 8 ماه گذشته رسید.

کاهش 5 درصدی قیمت نفت با افزایش ارزش دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه دلار آمریکا به بالاترین سطح در بیش از دو دهه گذشته رسید و نگرانی در مورد اینکه افزایش نرخ بهره اقتصادهای بزرگ را به رکود برده و تقاضا برای نفت را کم خواهد کرد، قیمت نفت حدود 5 درصد در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و به کمترین رقم 8 ماه گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت با 4 دلار و 31 سنت کاهش 86.15 دلار فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته حدود 6 درصد کاهش ارزش داشت.

نفت خام آمریکا نیز با 4 دلار و 75 سنت کاهش 78.74 دلار معامله شد. WTI طی هفته گذشته حدود 7 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

برای نخستین بار از ماه دسامبر، چهارمین هفته کاهشی متوالی برای این دو شاخص نفتی ثبت شده است.

قیمت بنزین و گازوئیل آمریکا نیز بیش از 5 درصد کاهش یافته است.

بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره بانکی آمریکا را 0.75 درصد افزایش داده است. بانک های مرکزی در سراسر جهان نیز با افزایش نرخ بهره از این روند پیروی کرده اند که این اقدام خطر رکود اقتصادی را افزایش می دهد.

ارزش دلار آمریکا به بالاترین رقم از ماه می 2002 رسیده است. هر چه قیمت دلار بالاتر می رود، تقاضا برای نفت بیشتر می شود زیرا قیمت این کالای اساسی برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، گران تر می شود.

ارزش شاخص بازارهای بورس وال استریت در روز جمعه بیش از 2 درصد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران بیم دارند که سیاست فدرال رزرو برای مقابله با تورم، رکود به دنبال داشته باشد و درآمد شرکت ها را کاهش دهد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول