اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

«نخستین شهیدان نظام تعلیم تربیت» به حق‌جویان جهان درس مقاومت دادند

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به یادواره شهدای فرهنگی بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان، نوشت: عزیزانی که نخستین شهیدان نظام تعلیم و تربیت بودند، با جریان سرخ خون خویش، درس ایثار و مقاومت را نه‌تنها به دانش‌آموزان ایران بلکه به تمام حق‌جویان جهان آموختند و واژه عشق را به قلب‌های پاک تلقین کردند.

«نخستین شهیدان نظام تعلیم تربیت» به حق‌جویان جهان درس مقاومت دادند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یادواره شهدای فرهنگی بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان در دوم مهرماه سال 1359، همزمان با چهل و دومین سالگرد این حادثه برگزار شد. وزیر آموزش و پرورش با ارسال پیامی به این یادواره، یاد و خاطره شهدای فرهنگی این حادثه تلخ را گرامی داشت.

در متن پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسْتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ ٱلْمَلَٰٓئِکةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحْزَنُواْ وَأَبْشِرُواْ بِٱلْجَنَّةِ ٱلَّتِی کنتُمْ تُوعَدُونَ «آنان که گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند، فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و بر آنها مژده دهند) که دیگر هیچ ترس و اندوهی نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند، بشارت باد».

بسیار مباهات و افتخار بر مردم کشوری که سراسر خاک گسترده آن از حضور شهیدان عطرآگین شده است؛ حماسه آفرینان دلاوری که با قیام علیه ستم و استکبار، صحیفه تاریخ انقلاب اسلامی ایران را با نثار خون سرخ خویش، تقدس بخشیدند.

آبادان قهرمان، آوردگاه دلاوران جان‌برکفی است که تمامی همت خویش را برای ایثار و استقامت در راه حق به میدان آورده بودند؛ زنان و مردان رشیدی که در طول هشت سال دفاع مقدس، مصمم و قوی به مقابله با دشمن پرداختند و به اسطوره‌ای ماندگار تبدیل شدند.

مگر هواپیمای رژیم خون‌ریز بعثی که در دوم مهرماه سال 1359 ناجوانمردانه و بی‌خردانه پیکر پاک معلمان و دانش‌آموزان عزیز آبادان را غرق خون ساخت، جز آن بود که از رویارویی با این جان‌برکفان عاشق در هراس بود وگرنه دلیران ایران را از مرگ و شهادت چه باک؟

عزیزانی که نخستین شهیدان نظام تعلیم و تربیت بودند، معلمانی که با اقتدا به حضرت ابوالفضل و حضرت اباعبدالله‌الحسین علیهم السلام، با جریان سرخ خون خویش، درس ایثار و مقاومت را نه‌تنها به دانش‌آموزان ایران بلکه به تمام حق‌جویان جهان آموختند و واژه عشق را به قلب‌های پاک تلقین کردند.

سالروز عروج عاشقانه شهید «صمد صالحی»، رییس وقت آموزش و پرورش آبادان و تعدادی از همکاران عزیز فرهنگی و دانش‌آموزان معصوم و بی‌گناه را که پویندگان راه دانش و ایمان بودند و در اثر بمباران هواپیماهای رژیم بعث صدام به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم، به روح پاکشان درود می‌فرستیم و خاضعانه در برابر آرمان‌های بزرگ آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

همکاران عزیز و اولیای گرانقدر!

به‌عنوان خدمتگزار کوچک ملت بزرگ ایران، همزمان با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1402-1401، ضمن نکوداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به‌ویژه شهیدان دوم مهرماه سال 1359 و تکریم خانواده‌های معظم آنان، از شما جامعه بزرگ فرهنگیان و والدین گرانقدر، انتظار دارم با تأسی به منویات مقام معظم رهبری برای حفظ، تبیین و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت، برنامه‌ریزی و اقدام نمایید به طریقی که فرهنگ ایثار و مقاومت بین نسل جوان و نوجوان امروز بیش از پیش شناخته و در ضمیر پاک آنان نهادینه شود.

دانش‌آموزان فهیم!

از شما عزیزان هم انتظار دارم با آگاهی و مطالعه در مورد راه و زندگی دانش‌آموزان شهید که همانا پیروان پاک فرزندان امام حسین علیه السلام بودند، تمامی تلاش و همت خویش را برای شناخت و ادراک پیام خونین آنان به کار بندید تا در دو جهان رستگار شوید.

توفیق روزافزون شما را در تحقق تمدم نوین اسلامی از خداوند منان خواستارم».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول