اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش کیفیت وقف‌ها در ساوه

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه با تاکید بر اینکه امروزه وقف‌ها از کمیت به کیفیت تغییر یافته است، گفت: یکی از تفاوت‌های وقف در گذشته و حال کیفیت وقف‌ها بوده است.

افزایش کیفیت وقف‌ها در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سعید عطااللهی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن دهه وقف برگزار شد اظهار کرد: وقف کردن بخشی از مال یکی از سنت حسنه مسلمانان و خصوصاً ما شیعیان است که از گذشته در این کشور جریان داشته و اقشار مختلف جامعه در این موضوع نقش پررنگی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هرچقدر در حوزه وقف تلاش و کار انجام شود بازهم کم خواهد بود، افزود: وقف چشمه جاری و مستمر است که تعطیل ناپذیر خواهد بود و مردم ما عشق و ارادت خود را نسبت به ساحت مقدس اهل بیت و قرآن با گذشتن از جان و مال خود جاری نگه داشته‌اند. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه با تأکید بر اینکه امروزه وقف‌ها از کمیت به کیفیت تغییر یافته است، ادامه داد: یکی از تفاوت‌های وقف در گذشته و حال کیفیت وقف‌ها بوده است یعنی ممکن بود در گذشته بعضاً ده‌ها زمین وقف یک کاری شود اما امروز با تنها یک وقف ارزش مادی آن نسبت به گذشته بالاتر می‌رود و این نشان از بالا رفتن کیفیت در وقف دارد.

عطااللهی اضافه کرد: یکی از وقف‌های با کیفیت ساوه نیز طی سال گذشته صورت گرفت که یک منزل مسکونی ۲ طبقه با مساحت حدوداً ۴۰۰ متر باارزش ۶۰ میلیارد ریال جهت انجام نیات خیر وقف شد.

وی در ادامه با قدردانی از مشارکت اهالی رسانه در پیشبرد اهداف این سازمان گفت: طی سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی صورت پذیرفته است که وضعیت ظاهری امامزادگان را نسبت به مدت مشابه سال قبل به شکل قابل توجهی تغییر داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه اضافه کرد: عملیات عمرانی مرمت مهدیه در امامزادگان شاهزاده حسین (ع)، ‌مسطح سازی قبور امامزاده سید اسحاق(ع) در فاز 3، محوطه‌سازی امامزاده عبدالله (ع) اوجان، انجام امور عمرانی در امامزاده تجره و سایر امامزادگان بخشی از این عملیات عمرانی را شامل می‌شود.

عطااللهی یکی از مهمترین کاربردهای وقف را برطرف کردن نیازهای روز جامعه بیان کرد و گفت: وقف تخصصی نیاز امروز جامعه ماست و باید با شناسایی این نیازها نسبت به دعوت خیران اقدام کرد که در شهرستان ساوه نیاز شناسایی شده در حوزه دارو درمان است که خوشبختانه توانستیم طی سال اخیر یک وقف را در این حوزه اجرایی کنیم.

وی به ثبت بیش از ۲ هزار رقبه در سامانه جامع سازمان اوقاف در شهرستان ساوه خبر داد گفت: یکی از اقدامات خوبی که در سال اخیر و امسال صورت گرفته است به‌روزرسانی رقبه ها و ارزش‌گذاری آن با قیمت عادلانه بوده است که باعث بهره‌وری بیشتری از موقوفات شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه با تأکید بر اینکه بیشتر رقبه‌ها در حوزه زمین کشاورزی و باغ است اضافه کرد: بیشتر رقبه‌ها با نیت روضه های و پرداخت آب‌بهای افراد نیازمند یا اماکن عمومی بوده است که در این خصوص هر هفته حدوداً ۷ میلیون تومان آب‌بهای افراد نیازمند پرداخت می‌شود.

عطااللهی همچنین با اعلام اینکه به‌زودی خبر خوشی را در خصوص وضعیت زمین‌های بام ساوه به مردم اعلام خواهد کرد گفت: از جمله اقدامات خوبی که طی سال جاری صورت پذیرفت تعیین تکلیف یکی از پاساژهای موقوفی در ساوه بود که به مدت چند سال ۵۶ مغازه بلاتکلیف مانده بود و کسبه را دچار چالش کرده بود.

به گفته وی رونمایی از ۲۰۰ بسته مهر تحصیلی، کلنگ‌زنی سالن مسقف امامزاده زکریا، برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع)، امام حسن (ع) و رحلت پیامبر اکبرم (ص)، برگزاری همایش خانواده و وقف، ویزیت رایگان بیماران، نشست تخصصی با پزشکان، اساتید دانشگاه و نیروی انتظامی و محفل انس با قرآن کریم از اهم برنامه‌های این اداره در دهه وقف خواهد بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول