اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مازندران در آینده نزدیک به قطب بزرگ المپیادی کشور تبدیل می‌شود

استاندار مازندران گفت: با توجه به سیاستگذاری شورای عالی آموزش و پرورش، مازندران در آینده نزدیک به قطب بزرگ المپیادی کشور تبدیل می‌شود.

مازندران در آینده نزدیک به قطب بزرگ المپیادی کشور تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سید محمود حسینی‌پور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دوساله مدارس در ایام شیوع ویروس کرونا، از مدت‌ها قبل تمهیدات ویژه برای بازگشایی مدارس مازندران اندیشیده شد و پس از جلسات شورای عالی آموزش و پرورش استان کمیته‌های مختلف برای بازگشایی مدارس شکل گرفت.

وی افزود: همه امکانات موجود مازندران را بسیج کردیم تا در زمان بازگشایی مدارس مشکلی ایجاد نشود، البته در حوزه آموزش و پرورش مباحثی همانند حمل و نقل دانش‌آموزان از دغدغه‌های مهم در استان است که در این زمینه نیز جلسات مختلف برگزار شده و تمهیدات لازم دیده شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه توجه به امر بهداشت در مدارس بسیار مهم تلقی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در زمینه ویروس کرونا داریم و این ویروس منحوس به صورت کامل مهار نشد، دانشگاه علوم پزشکی مازندران موظف شد تا تمام امکانات خود را برای رعایت بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی، دستورالعمل‌های مختلف برای اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار دهد.

حسینی‌پور با بیان اینکه از مردم و دانش‌آموزان می‌خواهم که همه در زمینه رعایت بهداشت در مدارس ما را کمک کنند، ادامه داد: مربیان در سطح مدارس مازندران باید بیشتر از همه به امر بهداشت توجه داشته باشند زیرا این افراد موظف هستند سلامت دانش‌آموزان در اولویت آنها باشد.

وی بیان کرد: در زمینه کنترل ترافیک با بازگشایی مدارس در حال راستی‌آزمایی هستیم و راهور مازندران همه امکانات خود را به کار بست، همچنین اگر راهور برای کنترل ترافیک لازم بداند ساعت مدارس تغییر کند با برگزاری جلسات مختلف پس از اعلام، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به روز نخست بازگشایی مدارس مازندران و تقارن با اولین سالگرد رحلت علامه ذوالفنون، یادآور شد: تقارن این دو مسئله مهم اتفاق مهم و پر از پیام است.

وی افزود: در مازندران شخصیت‌های بزرگ علمی همانند علامه حسن‎زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی باید به الگوهای بزرگ جامعه دانش‎آموزی مبدل شوند زیرا افق متعالی درجات علمی و مذهبی هستند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه شخصیت‎های علمی در مازندران کم نداریم و وجود علمای شاخص آمل باعث شده نه تنها در کشومان بلکه جهان اسلام از آثار علمی و فلسفی آنها بهره‎مند شود، گفت: آیت‌الله حسن‌زاده آملی شخصیت بزرگ علمی، عرفانی و فقهی است و باید دانش‎آموزان نیز در مدارس با الگو گرفتن از بزرگان دینی بیشترین تلاش را برای کسب دانش داشته باشند تا در مسیر دستیابی به علم درجات متعالی را از آن خود کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه مازندران دستاوردهای بزرگی در المپیادها و عرصه‎های مختلف علمی داشته و در دنیا فرزندان این دیار خوش درخشیدند، ادامه داد: با سیاستگذاری شورای عالی آموزش و پرورش در آینده نزدیک استان مازندران به قطب بزرگ المپیادی کشور تبدیل می‎شود البته هم‎اکنون در زمینه کسب رتبه‎های المپیادی جایگاه خوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه باید استعدادهای درخشان مازندران را در عرصه‌های جهانی و بین‎المللی مشارکت دهیم، بیان کرد: باید دانش‎آموزان مازندرانی تلاش داشته باشند تا این استان همانند گذشته در صدر توفیقات ملی و بین‌المللی جای گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول