اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: از اینکه اسرائیل به ما سامانه پدافندی نداد، بهت زده‌ام

رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از موافقت نکردن تل‌آویو با درخواست وی برای فروش سامانه پدافندی به کی‌یف، گفت واقعا دلیل این تصمیم آنها را درک نمی‌کند.

زلنسکی: از اینکه اسرائیل به ما سامانه پدافندی نداد، بهت زده‌ام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد یکشنبه از مخالفت رژیم موقت صهیونیستی با ارسال سامانه‌های پدافند موشکی به کشورش ابراز ناخرسندی کرد.

زلنسکی طی مصاحبه‌ای گفت از اینکه تل‌آویو سامانه‌های پدافند موشکی به اوکراین نفروخت تا در برابر حملات موشکی روسیه مقابله کند، «بهت‌زده» است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره گفت: «نمی‌دانم چه اتفاقی برای اسرائیل افتاده است. حقیقتاً و به‌راستی بهت‌زده هستم، زیرا درک نمی‌کنم که چرا آنها به ما پدافند هوایی نمی‌دهند».

رئیس جمهور اوکراین در فاصله کوتاهی بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) از رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» را به کشورش بفروشد.

زلنسکی در این مصاحبه توضیح داد: «درک می‌کنم که وضعیت دشواری درخصوص سوریه و روسیه دارند. ولی حقیقت را می‌گویم. گفتگوهای من با سران اسرائیل هم فایده‌ای برای کمک به اوکراین نداشت».

از سوی دیگر، «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین نیز اظهارات مقامات روسیه مبنی استفاده از تسلیحات اتمی برای دفاع از خود را «کاملا غیرقابل قبول» توصیف کرد.

به نوشته رویترز، کولبا در صفحه توئیتر خود نوشت: «بیانیه‌های غیرمسئولانه پوتین و لاوروف درباره استفاده احتمالی از تسلیحات اتمی، کاملا غیرقابل قبول هستند. اوکراین تسلیم نمی‌شود. ما از تمام قدرت‌های اتمی جهان می‌خواهیم که اکنون اعتراض کنند و به روسیه بفهمانند که چنین لفاظی‌هایی جهان را در خطر قرار می‌دهد و نباید آنها را تحمل کرد».

در حال تکمیل...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول